Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Minhie
#2111909
Afgelopen vrijdag heeft kaiyou parelhoen en kwartel gegeten. (compleet)
Zaterdag ochtend nog gepoept, drolletjs waren wel wat hard maar er kwamen toch 2 drolletjes uit. (1 met wat bot)
En sindsdien is het drama; eten blijft er niet in zitten en hij slaapt alleen nog maar. Lusteloos, beweegt nauwelijks en voelt zich echt niet goed.

We hebben een afspraak bij de dierenarts zo om 3 uur. Duimen jullie mee dat het niks ernstigs is?
Hij denkt aan verstopping. Zou dat kunnen? hij heeft toch nog poepie gedaan.. en waarvan dan? Bot?
Parelhoen en kwartel zijn beginnersbotten en het was ook nog compleet.

Ik maak me zo'n zorgen. :'(
Laatst gewijzigd door Minhie op ma 19 sep 2011, 12:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door kira
#2111913
Theemuts bleek dikke darm ontsteking te hebben. Alle verschijnselen leken op verstopping. We duimen hier dat het niet ernstigs is.
Door Lizzy
#2112019
Ik kan me serieus niet voorstellen dat dit mogelijk is van parelhoen/kwartel. Kan Kaiyou iets anders van straat gegeten hebben? Ik hoop dat het niks ernstigs is. We duimen!!!!
Door inni
#2112021
Ik duim mee voor een meevallende uitslag.  :bigarmhug: voor de zieke.

't Hondje van m'n schoonzus ligt op sinds vanmorgen bij de DA met wat ze dachten een verstopping (waarmee hij al vaker bij de DA was) maar 't is nu waarschijnlijk ook 't gevolg van een ernstige darmpntsteking. Hij is nu nog onder narcose (de darmen zijn leeggemaakt) en mag heel misschien morgen avond mee naar huis.
Door Minhie
#2112202
Nou het kwam dus wel door de parelhoen.
Hij is onder de narcose geweest en geopereerd. Een risico volle operatie omdat hij ten eerste zo jong is en ten tweede natuurlijk hartstikke zwak was. Hij was er gelukkig na 10 min al uit en keek alweer om zich heen.. Mijn lieve bikkel.
Milt zag er ook nog raar uit..en hopelijk komt dat ook goed.

Hier de foto's en die zeggen genoeg lijkt mij... Hier dus geen vleesbotten meer, ik durf niet meer.

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#2112218
Gelukkig dat je er op tijd bij was!
Knuffel voor je ventje :-*

Ik weet niet goed hoe groot je hond is, dat bot wat je op de foto in zijn buik ziet zitten is dat een dijbeen van de parelhoen?
Door Parelridder
#2112274
O wat een schrik! Wanneer mag hij naar huis en hoe lang moet je rekenen voor herstel? Ik begreep dat hij nog heel jong is? Sterkte!!
P.s. Ik kan me voorstellen dat je geen vleesbotten meer durft te geven. Heb je al een beslissing genomen rondom wat je wél gaat geven?
Door Minhie
#2112280
Sanyo schreef: Gelukkig dat je er op tijd bij was!
Knuffel voor je ventje :-*

Ik weet niet goed hoe groot je hond is, dat bot wat je op de foto in zijn buik ziet zitten is dat een dijbeen van de parelhoen?
Hond is nog een pup, 4.5 maand en zo'n 20 kilo. Al een aardig pup dus, maar je ziet inderdaad een dijbeen van de parelhoen.
Parelridder schreef: O wat een schrik! Wanneer mag hij naar huis en hoe lang moet je rekenen voor herstel? Ik begreep dat hij nog heel jong is? Sterkte!!
P.s. Ik kan me voorstellen dat je geen vleesbotten meer durft te geven. Heb je al een beslissing genomen rondom wat je wél gaat geven?
Hij mag morgen misschien naar huis, het is echt een bikkel en keek 10 min na de operatie alweer om zich heen. Lief beertje van me ook, dappere kerel.

Hij is inderdaad nog heel jong, 4.5 maand dus.

Ik heb oo nog geen beslissinge genomen wat ik wel ga geven. Ik wil karkassen wel gaan malen, maar waarmee.. Iemand tips?
Door Parelridder
#2112286
Ik heb een electrisch vleesmolentje van Bomann wat alle zachte botten goed aan kan. Je moet de botten natuurlijk wel knippen tot een formaat wat er in past. Het machientje is niet geschikt om eindeloos achtereen mee te malen, dan raakt het motortje oververhit, maar in 10 minuten kun je heel wat vermalen en als je langer wilt moet 'ie tussentijds even afkoelen.
't Is een heel goedkoop machientje en voor dat geld vind ik het echt een topper.
Madelief heeft een topic op dit forum met een duidelijke beschrijving van ahar ervaringen er mee en foto's van de resultaten. Het vleesbot komt er als gehakt uit.

't Is wel meer werk, dat geknip en gemaal. Misschien kvv er naast voor als je eens helemaal geen tijd of zin hebt om te malen terwijl je wel door je voorrraadje heen bent..?
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#2112290
Ik kan me voorstellen dat je heel erg geschrokken bent.  :(  Sterkte, en beterschap voor Kaiyou.  :bigarmhug:


Wij hebben hier in het begin van de barf-periode karkassen (kip/kwartel/fazant/parelhoen/zalmkop) gemalen met een hand vleesmolen. Is wel even doordraaien maar het kan. Zeg niet dat het gemakkelijk gaat.  ;)

Edit: idd even voorknippen maakt het malen makkelijker.
Door Lizzy
#2112293
Allemachtig, ik kan me voorstellen dat je je gek geschrokken bent en je geen vleesbot meer durft te geven :o :(. Jeetje, zat dit in zijn maag of darmen? Heel veel beterschap voor je menneke :-*. Je kunt zachte vleesbotten wel met een electrische gehaktmolen malen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door