Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#2111962
Hallo

Ik ben sinds kort begonnen met het barf-en en heb nu wat gekocht en ben dat aan het samenstellen maar nu geef ik soms een stukje maar ze laat het long en nier  hart laat ze liggen.
Geef ik haar spiervlees of pens en kip of geitenribben dat is zo weg en vis vind ze heel lekker

Wat kan ik hier aan doen dat ze het eventueel wel gaat eten want ik heb nog 7,5 kg aan long hart en nier liggen .
Door nienk
#2111981
kleine  beetjes mengen door iets wat ze wel lekker vindt, zodat ze aan de smaak kan wennen. dus een niertje klein snijden en door wat (gemalen of gesneden) spiervlees of pens ofzo roeren. 

long is overigens niet heel voedzaam en hoeft geen vast onderdeel te zijn van je menu, maar je kan het natuurlijk wel gewoon voeren. long droogt ook makkelijk in een droog oventje.

misschien de volgende keer een andere diersoort kopen. wat heb je nu? dan zijn er ook nog honden die qua smaak erg onderscheid maken tussen orgaan van een 'normaal' dier, en van een biologisch dier.
Door Xada
#2111995
Ik heb in het begin ook de levertjes en hartjes iets moeten aanbakken (binnenkant was dan nog gewoon rauw) omdat de honden het anders niet aten. Steeds minder bakken en nu eten ze het heerlijk op en wordt de bak heel nauwkeurig schoongepoetst.
Door Lizzy
#2112042
Long zou ik gewoon lekker schrappen. Niertjes... Het is wel leuk als ze het eten (ook geen compleet drama als ze dat niet doen hoor!). Eventueel kun je nog wel eens biologische nieren proberen. Veel honden vinden bio-industrie-nier niet lekker maar biologisch wel.
#2112967
Long droog ik. Zijn ze dol op als snackje. Kippenlevertjes en maagjes droog ik ook.

Wil ik dat ze het vers eten dan snijd ik het kleiner wanneer nodig en dan meng ik het met pens. Paar uurtjes laten intrekken en het gaat er zo in.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door