Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door kimi
#2111273
Hoi!

Kunnen de Kiezebrink mixen als compleet voer gegeven worden als ik de verschillende smaken zou gebruiken?(don't shoot me, ik ben nog leek op het vlak van KVV/BARF,NRV) Hoe izjn ze samengesteld? Volgens de barfpercentages of is het iets totaal anders?
Mijn eerste idee was om Shaweca te voeren, maar nu zag ik op de website die kiezebrinkmixen en vroeg ik mij af of dit een goed alternatief zou zijn.
Kan iemand mij een prijslijst bezorgen van Kiezebrink? Ik had al een mailtje gestuurd naar KB, maar tot nog toe geen reactie. Ik kan mij ook niet registreren op de webshop dus kan ook geen prijzen zien.
Ik ben benieuwd naar de reacties... :-)

Grts,
Kim
Gebruikersavatar
Door Meike en Daisy
#2111307
Nee, de Kiezebrinkmixen kunnen niet als compleet voer gegeven worden, maar met de juiste afwisseling en toevoeging van spiervlees kun je er wel een compleet menu van maken. Op de site van Kiezebrink kun je er meer info over vinden.
Door kimi
#2111916
Inderdaad, ook gelezen...
Ik zou met 4 van de 5 eerste mixen en de zalmmix en gemalen vlees een menu samenstellen. Af en toe ook hazenmix, fazantenmix en bosduifmix (hele prooidieren)
Ok zo?
Door nienk
#2111982
je kan op de site van kiezebrink de samenstelling van de mixen vinden. aan de hand daarvan kan je een menu maken met de percentage's die je wilt voeren.
Door kimi
#2112317
is het kwalitatief evengoed als Shaweca, of minder? Misschien mag ik die vraag niet stellen, maar ja... Of misschien kunnen jullie jullie ervaringen zeggen over Kb... :-) Ik ken er echt weinig/niks van, daarom al die vragen ook
Gebruikersavatar
Door Meike en Daisy
#2112634
Ik weet niet zoveel over de kwaliteit van het spiervlees van beiden, maar het grootste verschil is dat in Shaweca 15% groente zit en in Kiezebrink niet. En van Kiezebrink weet je welke organen erin zitten en in welke hoeveelheden.
Door kimi
#2112699
Meike en Daisy schreef: Ik weet niet zoveel over de kwaliteit van het spiervlees van beiden, maar het grootste verschil is dat in Shaweca 15% groente zit en in Kiezebrink niet. En van Kiezebrink weet je welke organen erin zitten en in welke hoeveelheden.
Dat vond ik inderdaad ook zo interessant aan Kb. Bovendien is het een beetje goedkoper :-) Nu ja...dat is niet het ALLERbelangrijkste. Daar Kb zo populair is denk ik wel dat het vlees van ok kwaliteit is.
Vanwaar ben je eigenlijk? België? Waar ergens? Ik nog steeds op zoek naar mensen uit de regio om samen te bestellen :-)
Lupa probeert mij in contact te brengen met klanten uit mijn omgeving. Hopelijk lukt het... :-)
Groetjes
Gebruikersavatar
Door Meike en Daisy
#2113018
Misschien een oproepje plaatsen op de verzamel-plaats? Er zijn veel kleinere verkooppunten van barfproducten die ook de kiezebrinkmixen verkopen. Ik weet niet welke in Belgie allemaal, maar via google kwam ik terecht bij deze bijvoorbeeld: http://www.animalfoods.be/en/frozen-food en ik zag dat Kiezebrink ook een belgische site heeft, dus misschien ook een belgisch afhaaladres?

Je vraagt ook of je met 4 van de 5 eerste mixen en zalm en vlees een compleet menu kunt samenstellen. Ik weet niet welke mixen dit zijn, maar dat kan vast, eventueel met nog wat toevoegingen van bepaalde organen.
Gebruikersavatar
Door Thea
#2131301
Hoi ik weet niet waar je wwon?
Als je in NL woon kan je mss via Caroba bestellen. Die heeft alles van Kiezebrink volgens mij.
En de prijzen zijn nog een paar centen lager als bij Kiezebrink zelf ;)
Door Monoxxide
#2131322
kimi schreef:
Vanwaar ben je eigenlijk? België? Waar ergens? Ik nog steeds op zoek naar mensen uit de regio om samen te bestellen :-)
Lupa probeert mij in contact te brengen met klanten uit mijn omgeving. Hopelijk lukt het... :-)
Groetjes
Hoi,

Van waar ben je in Belgie, ik zit in Limburg (omstreken hasselt). Heb net een bestelling verzonden gisteren naar lupa maar zou er geen probleem mee hebben als je wilt meebestellen de volgende keren.
Door kimi
#2131455
Monoxxide schreef: Hoi,

Van waar ben je in Belgie, ik zit in Limburg (omstreken hasselt). Heb net een bestelling verzonden gisteren naar lupa maar zou er geen probleem mee hebben als je wilt meebestellen de volgende keren.
van de kust... heb intussen al kunnen meebestellen met iemand uit Deinze. Vrijdag werd er geleverd. Ikz oek mensen van West-Vlaanderen om mee te bestellen volgende keer
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door