Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Veerle-scrappyToo
#2111833
We hebben hier al regelmatig de bosduifmix van Kiezebrink gekocht in een winkel hier in België en die mix werd altijd met smaak opgegeten.  Het vlees was altij ddonkerrood en daar zat soms eens een maiskorrel in.
Nu kregen we hier een levering binnen van lupa en opnieuw hadden we de bosduifmix meebesteld.  Wat blijkt nu...het vlees is heel bleek van kleur, ziet er raar uit...hoe uitleggen  ??? droger en ik meot meteen denken aan de inhoud van een vuile pens maar dan in vleeskleur, hoewel er wel vocht uit het vlees komt.
Nu is het zelfs zo erg dat onze Gizmo, die zo ebschermend is over zijn eten en echt alles opeet dit vlees laat liggen.  Hij probeert wel, neemt een minihapje maar schud het terug uit zijn muil.  Het is hem al twee keer aangeboden en 2 keer dezelfde reactie.  En dat klopt echt niet voor Gizmo-de -geef-me-en -ik -eet-het-snel-op-voor-een-ander-er-weg-mee-is  :biggrin2:

Imand die onlangs ook kiezebrinkbosduif heeft gekregen van lupa en die verschil merkt?  Of zijn onze Belgische bosduiven gewoon gezonder dan de Nederlandse ( in de veronderstelling dat de bosduifmix hier van de kiezebrink België komt)  :biggrin2:
En iemand die weet welke mix het eventueel wel zou kunnen zijn want ik hoorde wel al eens dat Kiebrink verkeerd had gelabeld. Het is al zeker geen vismix ( er zat graan in),konijn, haas of eend want die kennen we.
Door Parelridder
#2111836
Ik heb wel eens Kiezenbrink haas gehad en dat was bleek van kleur en droog... Misschien kun je een fotootje maken voor hier en je leverancier?
'k Zou sowieso even contact opnemen met Jolanda/Lupa, zodat ze kan kijken of er meer zakjes zijn die onjuist gelabeld zijn en de vergissing kan herstellen.
Door Veerle-scrappyToo
#2111842
We hebben ook al hazenmix gehad van kiezebrink en die was hier eigenlijk ook donker van kleur   ???
Ik ben idd van plan om naar lupa te mailen zodat ze op de hoogte zijn.
Door Miranda 1
#2111844
Als je hond het uitspuugd zou ik het niet meer aanbieden en even gaan bellen. Voorzelfde geld is het bedorven ofzo en heb je straks een zieke hond. Ik heb het een keer niet aangedurft met Smuldier, vond de kleur niet kloppen en heb het dus niet gegeven. Bang dat het niet goed was en mijn hond het zou opeten.

Ik zou idd even Lupa bellen en het voorleggen. Idd misschien een foutje of misschien heb je bij Kiezebrink altijd wat anders gehad. Ik kan me niet indenken dat bosduif in Belgie anders is dan is Nederland, maar dat is gewoon logisch gedacht.
Door Veerle-scrappyToo
#2111853
Was natuurlijk een grapje dat jullie bosduiven anders zouden zijn dan hier  ;)
Ik betwijfel dat we hier elke keer iets anders zouden gekregen hebben.  We hebben het echt al verschillende keren gekocht met een mooie tijdspanne er tussen van een paer maanden.  Dan zou die winkel elke keer een verkeerde levering moeten binnen gekregen hebben...De vriezers van die winkel zijn niet zo supergroot dat hij zoveel van één soort kan opslaan en hij verkoopt goed dus het is niet zo dat het blijft liggen...
Door Miranda 1
#2111917
Maakt Lupa die bosduivenmix zelf? Of verkopen zij het ook van kiezebrink. Maar dan is het nog raar dat het zoeen kleur verschil is.

Nou ik zat er aan te denken dat ze misschien een andere soort duif gebruiken. Bijvoorbeeld in nederland heet het bosduif en in belgie is een bosduif een andere soort duif en dus geen bosduif, snap je. Maar dat lijkt me niet logisch. Bijvoorbeeld hier is een jack russel een jack russel, maar in Afrika wordt een chiwawa een jack russel genoemt. Maar het lijkt me dat dat soort namen internationaal wel hetzelfde zijn. Dat zat ik dus te bedenken.....
Door nienk
#2111919
Parelridder schreef: Ik heb wel eens Kiezenbrink haas gehad en dat was bleek van kleur en droog...
huh, hier is de haas ook altijd heel donker rood van kleur!


als zelfs Gizmo het laat staan zou ik eerder denken dat het bedorven is, dan dat het een andere mix is met een verkeerd label.
Door Veerle-scrappyToo
#2111942
nienk schreef: huh, hier is de haas ook altijd heel donker rood van kleur!


als zelfs Gizmo het laat staan zou ik eerder denken dat het bedorven is, dan dat het een andere mix is met een verkeerd label.
Daar had ik dus ook aan zitten denken en ik heb gisteren echt mijn neus er zo dicht bij gehouden dat mijn dochter zij dat ik moest oppassen of het in mijn mond zat  :D  En het stonk niet zo dat ik moest waqlgen of zo, pens ruikt veel sterker.
Maar dat Gizmo het niet eet is voor mij echt een indicator...
Door mvans
#2112085
Ik moet zeggen ik had pas ook een bosduifmix. Het was de eerste keer dat ik dit had en dacht echt gadver wat vies. Heb zelfs de helft weggedaan.

Dus ik hoef het niet meer
Door robbiekomvoor
#2112223
Een paar maanden geleden heb ik bosduivenmix voor de katten besteld,ook van kiezebrink.
Ze vonden het heerlijk,zag er goed uit en het stonk niet. :)
Door Nathascha
#2112674
Bosduif van KB is hier mooi donker. Dieper donker als de haas. Maar de haasmix is ook donker rood.

Wel heb ik voor de katten ook wel eens de Fazantmix van KB. Die is wel licht vlezig van kleur. Wie weet heb je die wel te pakken? De honden moeten de fazant mix hier ook niet. De katten vinden het maar zozo.
had pas fazantkarkassen. En daar zaten de ingewanden nog in icl. darmen. Die moesten de honden ook niet. Zelfs niet toen ik kokhalzen de darmen eruit had gehaald. Na het malen van de 'schone' karkassen aten de katten het wel. Maar met zulke lange tanden, als ze met de KB mix doen. Dus miss is het Fazant wat je hebt?
Door Veerle-scrappyToo
#2112686
Ikheb ondertussenantwoord van lupa waarin ze het volgende vermeld: "de kiezebrink lammix,bosduifmix en fazantenmix zijn zeer wisselend van kleur, lammix bevoorbeeld heb ik al 2 x kleur grijs gehad en ook al bruin kleurig."

Blijkbaar is het dus normaal.  Maar ik vind het niet echt normaal dat onze Gizmo het niet wileten.  Hij heeft nog nooit iets laten staan en kan niet verdragen dat één van de andere dieren in de buurt van zijn pot komt.  Wij mogen wel maar dat is waarschijnlijk omdat hij ondertussen wel al door heeft dat we niets van zijn eten hoeven  :D
Het is in elk geval wel opgelost met Lupa, ik mag ruilen wat ik echt vriendelijk vind. 
Door Valerie
#2112692
Wij hebben vorige week ook een lading gehad van Kiezebrink (België), waaronder de Bosduifmix. Deze is mooi donker van kleur.
Door Miranda 1
#2115469
Het is idd raar dat je hond het niet eet. Ik heb het met mijn Berner gehad, hij is echt een kliko en eet echt alles. Alleen de eend/ rund van lotgering wilde hij niet eten. Alleen als ik hem min of meer ertoe 'dwong'. Ik heb dit verder nooit meer gehad met andere smaken of andere kvv's.

Wel goede service van Lupa.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door