Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Dingle
#2111493
Heeft iemand ervaring met het uitnemen van een milt tumor ter grootte van 2 kilo bij een oudere hond?

Dingle
Door anne-rené
#2111494
Ik heb ervaring met een hond van 9 die plotseling een milttumor had. Deze is verwijderd en heeft hij een bloedtransfusie gekregen omdat hij zoveel bloed had verloren. Een week later hebben we hem toch in kunnen laten slapen omdat zijn hele buik onder de tumoren zat. Deze waren een week daarvoor nog niet eens zichtbaar.  :'(
Door ulla
#2111684
Nee geen ervaring, maar mij lijkt dat als je hem laat zitten het ook einde verhaal is.
Door Dingle
#2111709
absoluut. Ik laat hem maandag opereren. En als het in zijn buik slecht is slaapt hij in. Duim maar voor me.
Dingle
Gebruikersavatar
Door Senna99
#2111745
Heel veel sterkte maandag. Mijn vorige witte herder had een milt tumor die verwijderd is op toevallig ook negen jarige leeftijd. Eigenlijk hetzelfde verhaal als van anne-rené...ook een plotselinge milt tumor met veel bloedverlies. De operatie zelf was goed geslaagd en ook het herstel daarna verliep na een eerste moeilijke week goed. Helaas bleek hij een kleine vier maand later ook tumoren in lever en nieren te hebben en heb ik ' m als nog moeten laten gaan.
Ik ga voor jullie duimen!!!
Gebruikersavatar
Door Sammy1980
#2111821
Ik zelf heb geen ervaring met milt tumoren maar Sammy haar moeder, 2 broertjes en 1 zusje hebben het wel gehad.
Haar moeder en de 2 broertjes zijn geopereerd, was gelukkig goed aardig en zijn ook weer helemaal opgeknapt.
Haar zusje is geopereerd en 3 weken later had ze weer een bloeding, toen is ze weer open gemaakt en toen bleek het ook helemaal uitgezaaidt te zijn. Ze is toen meteen ingeslapen.

Heel veel sterkte maandag en de duimen draaien dat het goed aardige tumor is  :-*
Door Dingle
#2112099
wat ontzettend aardig van jullie allemaal.Al die goede gedachten helpen vast!
Ik heb een dierenarts die zo begaan is: hij belde net (op zondagmiddag!!) om nog wat dingen door te nemen. Waar vind je vandaagdedag nog zo'n service.
Allemaal goede dingen dus; het komt vast goed.
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#2112127
toen ik op de dierenkliniek werkte waren zij zich heel erg bewust van het feit dat er gewoon zo min mogelijk, liever helemaal geen bloed in de buik mag lopen.. dit om te voorkomen dat er uitzaaiingen komen..
is al heel lang geleden dat ik daar werkte hoor, misschien zijn er tegenwoordig andere visies..
maar zij waren dus altijd heel voorzichtig met uitnemen en bloedingen tijdens de operatie..

heel veel sterkte..    :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door