Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Irene
#2111044
Ik heb vandaag een nieuwe levering vers vlees binnen gekregen voor de honden, alleen zag ik later dat er iets bij zat wat ik niet besteld had. En aangezien ik er (nog) niet zoveel verstand van heb  :biggrin2:, weet ik helemaal niet wat voor soort vlees (met bot) dit is en of ik dit zo aan één van mijn honden kan geven?

Ik denk dat er hier wel mensen zullen zijn die dit meteen weten  ;):

Even 2 foto's gemaakt van de onder- en bovenkant (het is ongeveer 20 cm lang en 10 cm breed):
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2111054
Ik zie sowieso weinig vlees, alleen maar vet :-X Dat bot lijkt op een stuk gewricht.....is niet helemaal duidelijk.

Soms willen vleesleveranciers er nog wel eens gratis botjes bij doen, maar in de regel zijn dat de botten die niet echt BARFproof zijn. Dragende delen dus, en dit lijkt er ook zo eentje te wezen en die zou bij mij enkele reis kliko maken.
Door crutz
#2111062
Lijkt idd op een gewricht met wat vlees, dragend bot dus, hooguit een recreatie bot, maar dan moet je er wel op letten dat hij er geen grote stukken af knaagt, dus BV maar een kwartiertje geven
Anders idd kliko.
Gebruikersavatar
Door lauraV
#2111098
ik zou het vlees /vet / knorzel eraf snijden en het bot weggooien
ff kijken wat er overblijft en evt teveel vet weggooien of bij een andere magere maaltijd geven
Door Irene
#2111357
Bedankt voor jullie antwoorden!
Ik was al bang dat het een dragend bot zou zijn. Ik zal dan even kijken of ik het straks weggooi of er inderdaad nog wat vlees/vet afsnij (het is inderdaad wel erg veel vet).
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door