Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door ulla
#2110917
Ik heb van mijn reu ontlasting laten onderzoeken bij het Woud, omdat hij af en toe drek poepte.
Giardia is ook onderzocht.
Nu kwam daar verleden week een spoelworm ++ besmetting uit.
Advies was met een breedspectrum wormmiddel te behandelen.
Voor alleen spoelwormen  vond ik dat te gek, en heb Banminth gekocht en alle honden ontwormt.

Nu heb ik begrepen dat Banminth ( wat overigens spoel en haakworm bestrijd ) de wormen die aanwezig zijn in het maag/darmkanaal verdrijft, en ik deze terug zou moeten vinden in de ontlasting.
Nada niets, gevonden.
Gisteravond zelfs met een zaklantaarn honden uitgelaten, en Björn poepte nog, maar geen wormen.
Vanmorgen weer alle hoopjes goed bekeken en niets.

Nu is mijn vraag, is het wel zo dat ik spoelwormen in de ontlasting zou moeten vinden als ik Banminth gebruik_?
Ik vind het zo vreemd, je behandelt een hond met spoelworm, maar vindt niets terug.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2110966
Ja, dat is zo. De andere middelen lossen de wormen op. Zie je geen wormen, dan kun je zachtjes concluderen dat er wellicht wel eitjs waren, maar geen echte wormen. Eitjes zijn er bijna altijd, maar het is afhankelijk van de weerstand van je hond of het dan ook daadwerkelijk wormen worden.
Door Lizzy
#2110967
ulla schreef: Ik heb van mijn reu ontlasting laten onderzoeken bij het Woud, omdat hij af en toe drek poepte.
Giardia is ook onderzocht.
Nu kwam daar verleden week een spoelworm ++ besmetting uit.
Advies was met een breedspectrum wormmiddel te behandelen.
Voor alleen spoelwormen vond ik dat te gek, en heb Banminth gekocht en alle honden ontwormt.

Nu heb ik begrepen dat Banminth ( wat overigens spoel en haakworm bestrijd ) de wormen die aanwezig zijn in het maag/darmkanaal verdrijft, en ik deze terug zou moeten vinden in de ontlasting.
Nada niets, gevonden.
Gisteravond zelfs met een zaklantaarn honden uitgelaten, en Björn poepte nog, maar geen wormen.
Vanmorgen weer alle hoopjes goed bekeken en niets.

Nu is mijn vraag, is het wel zo dat ik spoelwormen in de ontlasting zou moeten vinden als ik Banminth gebruik_?
Ik vind het zo vreemd, je behandelt een hond met spoelworm, maar vindt niets terug.
Bij mij kwamen er met Banminth inderdaad (volgens mij de dag erop) dode wormen mee met de ontlasting.

Overigens adviseert het Woud altijd breedspectrum en ik heb hen ook gevraagd waarom ze dat in hemelsnaam doen. Ik heb daar simpelweg geen antwoord opgekregen en dat vind ik echt niet leuk.
Door ulla
#2111070
ik kan mij voorstellen dat je dat niet leuk vindt.

Eigenlijk is de uitslag ook niet correct, ze schrijven: spoelwormen ++, maar eigenlijk zou dat moeten zijn: spoelwormeitjes ++ .
Sorry, het is misschien zout leggen op een slak. :biggrin2:

En bedankt voor jullie reactie, ik was er toch een beetje onzeker over. :-[
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2111100
ulla schreef: ik kan mij voorstellen dat je dat niet leuk vindt.

Eigenlijk is de uitslag ook niet correct, ze schrijven: spoelwormen ++, maar eigenlijk zou dat moeten zijn: spoelwormeitjes ++ .
Sorry, het is misschien zout leggen op een slak. :biggrin2:

En bedankt voor jullie reactie, ik was er toch een beetje onzeker over. :-[
Das wel een sorry waard ja...naar die slak :biggrin2:

Maar de omschrijving is dan inderdaad niet correct, heeft niets met gezoute slakken te maken.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door