Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2110473
Ik vroeg me af of een loopsheid en met name een naderende loopsheid invloed kan hebben op een allergie.
Nena is voor het eerst sinds februari volledig klachtenvrij.  Geen jeuk, geen uitslag, geen vuile oren, geen geknabbel aan de pootjes,...
Dit allemaal op een barfmenu van enkel konijn,haas, hert, paard,lam,makreel en zalm.
Door omstandigheden kreeg ze nu onlangs af en toe konijnenmix en hazenmix van kiezebrink en de jeuk begon terug, uitslag op de buik en pootjes kluiven  >:(
Mijn eerste gedacht was dus dat het van de mixen van kiezebrink afkwam maar die verzekerden mij dat er echt geen enkele toevoeging was, bovendien werden er ook geen magen of zo toegevoegd als orgaan.
Ze is ook allergisch aan grassoorten maar wandelingen op het gras zijn er de laatste 2 maand ook al niet bij omdat ik dus na onze laatste wandeling samen sukkel met de knie.  Als ze gaat wandelen met mijn ventje is dat puur op straat.

Nu is ons Nena vandaag terug loops geworden en natuurlijk komt dan de vraag naar boven: zou de aankomende loopsheid er mee te maken kunnen gehad hebben dat ze de allergie niet langer de baas kan?  Ze kreeg eigenlijk alleen die diersoorten en puur pollen en daar ging het dus goed mee...
Door nienk
#2110501
even zo in het luchtledige na gedacht:

ik denk het wel. dat dat van invloed kan zijn. loops zijn is een behoorlijk aanslag op het lichaam, lijkt me. niet in de zin van dat het ongezond is, maar meer in de zin van al die hormoon wisselingen, die veranderingen in haar lijf, etc. dat kost het lijf behoorlijk energie, er verandert van alles. lijkt me goed kunnen dat ze daardoor gevoeliger is. ook met enigszins het idee van het 'te warm' zijn van Reus in mijn achterhoofd, kan ik me goed voorstellen dat het loopszijn van een teefje behoorlijk wat kan doen met de 'temperatuur' van een hondenlijf, wat de hond jeuk uit het niks kan doen krijgen, of dat ze gevoeliger wordt voor haar al bestaande allergieën.

boven al is het natuurlijk erg vervelend. ik hoop dat ze gauw weer kriebel vrij is!
#2110667
Wel il redeneerde zo eigenlijk ook.  Nena is ons eerste teefje en het is pas voor de derde keer loops, we moeten dus wel nog een en ander leren denk ik over loopse teefjes  :D .  Maar eigenlijk valt dat bij Nena allemaal goed mee in die zin dat haar karakter er niet veel onder te lijden heeft.  Soms gaat ze wel wat mutsen met haar eten maar daarvan weten we dat dat maar tijdelijk is, ze eet veel te graag om te blijven mutsen  ;D  En schijnzwanger wordt ze ook niet ( even op hout afkloppen). 
De vorige keren toen ze loops was waren de problemen er al dus nooit geen link gelegd met de loopsheid, de problemen gingen altijd op en af.
Maar nu was ze problemenvrij en voor ze loops wordt beginnen de klachten terug.  Beu dat het net met het geven van kiezebrink ging omdat er nu terug twee factoren samen veranderen maar kijk.  Als het echt de loopsheid is moet het binnen een goeie maand toch terug weg zijn, of zou het dan nog langer kunnen duren?
Hoe lang op voorhand eigenlijk beginnen die hormonen te verschuiven en na een loospheid?  Iemand die dat weet, Tannetje misschien?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door