Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#2110357
Wanneer geef je Traumeel en wanneer geef je Traumasedyl?

Max mankt weer erg, op internet kwam ik bovenstaande medicatie tegen. Maar wat is nou wijsheid om te gaan geven? Naast het manken spuugt hij met enige regelmaat zn eten uit, maar de ontlasting is verder goed. Tel. overleg gehad met de da hierover, die vond het nog niet nodig hem direct te zien. We kijken het nog een paar dagen aan en anders gaan we maar weer naar de da toe. Hij krijgt nu Onsior.
#2110655
Els en Max schreef: Wanneer geef je Traumeel en wanneer geef je Traumasedyl?

Max mankt weer erg, op internet kwam ik bovenstaande medicatie tegen. Maar wat is nou wijsheid om te gaan geven? Naast het manken spuugt hij met enige regelmaat zn eten uit, maar de ontlasting is verder goed. Tel. overleg gehad met de da hierover, die vond het nog niet nodig hem direct te zien. We kijken het nog een paar dagen aan en anders gaan we maar weer naar de da toe. Hij krijgt nu Onsior.
Je kunt het beide geven. Het verschilt niet eens zoveel van inhoud. Spuugt hij sinds ie Onsior krijgt? Dat is namelijk nogal heftig spul voor de maag. Misschien kun je er groenlipmossel-capcules bij geven, die schijnen het maagslijmvlies te beschermen.
#2110866
Irish schreef: Is traumeel eigenlijk ontstekingsremmend?
Zou je het kunnen vervangen voor een reguliere pijnstilling als Metacam, Meloxydil of Rimadyl?
Het is wel ontstekingsremmend maar om het te vergelijken met regulieren pijnstillers.... Nou nee, ik vind dat het niet te vervangen is. Soms kun je de dosering van reguliere pijnstilling iets verminderen. Traumeel zet het lichaam aan tot zelf genezing, zeg maar. Maar het moet toch ook de kans krijgen om zelf zichzelf te genezen. En in die fase heb je toch in de regel gewoon pijnstillers als NSAID nodig.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door