Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door hamada
#2109103
Hier ook, en dan nog tandvleesontstekingen en (tijdens de vakantie ontdekt) een allergische reactie met roodheid en zwelling (Sam was tegen berenklauw aangelopen).
Door Irish
#2110275
Deesje schreef: ik gebruik het voor 'desinfectie' enzo... alleen extern niet intern vanwege zilverstapeling
Owh? Ik geef het Ivan wel inwendig.. Maar das dus niet zo'n goed idee..?  ???
Door sella
#2110343
Zilverstapeling moet je echt liters per dag binnen krijgen hoor.
Ik gebruik het bij klachten inwendig en zolang je rond de 10 ppm blijft is er geen enkel risico.
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#2110405
Ik gebruik colloidaal zilverwater van de Cruydhof. Voor ontstekingen/ontsmetten etc.
Voor Moyra (ongeveer 7 kilo) inwendig gebruik -indien langer nodig- 1 x per dag 4/5 druppels. Bij acute zaken 3 x per dag 4 druppels.


De grootte van de zilverdeeltjes is 0.005 - 0.015 micron in diameter, de concentratie is ongeveer 50 p p m.

Algemeen gebruik:
Inwendig:
Oog: 3-6 x per dag 1 druppel in het oog
Oor: 3-6 x per dag 1 druppel in het oor
Keel: 5 druppels in een eetlepel water, 3-6 x per dag 1 minuut gorgelen, dan 1 minuut in de mond houden en daarna doorslikken.
Kinderen tot 12 jaar: Halve dosering.
Huisdieren: Inwendig 10 druppels per liter drinkwater. Uitwendig 5 druppels op een eetlepel water, dit 3-6 x per dag met een wattenstaafje op de huid aanbrengen.

Bron: http://www.cruydhof.nl/colloidaal.htm


Volgens mij kan inwendig gebruik veilig bij deze concentratie.
Door Irish
#2110430
Ivan krijgt 2x daags 10 druppels (weegt ruime 30kg), alleen de grootte van de zilverdeeltjes weet ik niet..
Door Deesje
#2110689
het is mij door een natuurgeneeskundige zeer afgeraden het inwendig te geven.. zij vertelde dat er nogal makkelijk mee omgegaan wordt.

zilver kan niet 'verwerkt' worden en alles wat je erin stopt blijft dus erin en stapelt... de grens waarop het 'teveel' is is niet duidelijk maar dat kan ook bij niet zo grote hoeveelheden..
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door