Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door lightning
#2109971
Hallo,

Weet iemand waar je dat kan kopen? Ik zoek dit namelijk. Ik zoek ene tablet vorm. Ik wil graag de weerstand verhogen bij mijn kleiner meid. Ze is al hele klein kitten goed ziek geweest en heeft de ene ab na de andere gehad wat weerstand niet goed doet. Ook werd ze iedere keer weken ziek na een enting dus hoe ik dat volgend jaar ga doen qua enten weet ik niet. Ik ben het wel verplicht als ik wil showen en zo met haar dus dat moet ik even zien. Maar soms blijft ze nogal kwakkelen. Ik hoor goede dingen over cats claw. kan iemand mij helpen?

Groetjes Mirjam
Door Lonaa
#2109973
Volgens mij kunnen ze ook enten met een speciale entingsvloeistof, die een mindere aanslag is op de gezondheid. :)

Met cats claw kan ik je niet helpen.
Door *Yvje*
#2109990
Bij www.huisdierdokter.nl kun je het kopen in vloeistof vorm, helaas niet in tablet, ik ken het niet eens in tablet..
Izzy krijgt het momenteel ook, het heet Echinacomplex met cats claw. Ik druppel het door wat gourmet mousse
en dan eet ze het wel op, de andere katten niet, dus ik zou het ook wel in tablet vorm willen ...
Door *Yvje*
#2109992
Lonaa schreef: Volgens mij kunnen ze ook enten met een speciale entingsvloeistof, die een mindere aanslag is op de gezondheid. :)
Bedoel je een dode entstof ?
Door Daphne&Jayden
#2110007
Cat's claw kun je bij de natuurwinkel kopen. Ik heb het van Arkocaps, maar dat zijn capsules. Die kun je openmaken en dan de hoeveelheid poeder uithalen die je nodig hebt.

Ik gebruik sinds kort Orthica Atopic poeder om de weerstand van een van mijn katten te verbeteren. Bij haar werkt dat echt super, veel beter dan cat's claw. Dat is een ook een probiotica.
Door *Yvje*
#2110151
Daphne&Jayden schreef: Ik gebruik sinds kort Orthica Atopic poeder om de weerstand van een van mijn katten te verbeteren. Bij haar werkt dat echt super, veel beter dan cat's claw. Dat is een ook een probiotica.
Waar precies koop je dat ? Ik kan er namelijk heel weinig over vinden, wel andere soorten van dat merk maar niet die..
Kun je het ook in het eten doen of moet het door water en hoeveel geef je er dan van ?
Ik zou het misschien nog door een beetje gourmet kunnen mengen maar als water gaat het er niet in..
Laatst gewijzigd door *Yvje* op do 15 sep 2011, 13:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lonaa
#2110155
*Yvje* schreef: Bedoel je een dode entstof ?
Uhm, ik heb geen idee.  :-[

Ik weet alleen dat mijn nieskittens maandag geent zijn met een andere vloeistof, zodat ze er waarschijnlijk minder last van zouden hebben.

Kan het wel navragen voor je, als je wil?
Door *Yvje*
#2110845
Lonaa schreef: Uhm, ik heb geen idee.  :-[

Ik weet alleen dat mijn nieskittens maandag geent zijn met een andere vloeistof, zodat ze er waarschijnlijk minder last van zouden hebben.

Kan het wel navragen voor je, als je wil?
O, nee, hoeft voor mij niet hoor, is hoogstwaarschijnlijk dode enting geweest dan..
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2111445
Ja, ik denk ook dode enting.  Krijgen ze bijna nooit last van.
En heb je eens aan L-lysine gedacht? Dat lijkt goed te werken bij niesziekte om de weerstand te verhogen.


Ik zou persoonlijk met een kat die zo sukkelt, gewoon geen shows meer doen. Al die stress en contact met andere katten (en dus ziektekiemen), dat kan toch alleen maar meer kans op hervallen inhouden?
Ik zou haar gewoon lekker warm thuis laten, en geen risico's op besmettingen en opflakkeringen door stress.  Ookal zie je het niet aan je kat, zo'n show is toch altijd wel een hogere stresslevel dan gewoon thuis, en niesziekte is ontzettend gevoelig aan stress en tocht...
Laatst gewijzigd door pearlsofpassion op za 17 sep 2011, 14:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Door lightning
#2111489
We weten eindelijk waardoor ze nog snuift. Zal ze altijd blijven doen. Haar neusgaatjes zijn heel klein. En als ze haar neusvleugeltjes door spel en rennen toeknijpt snuift ze. Dus gelukkig is dat niks. Verder willen we dus wel haar weerstand omhoog hebben. Het gaat nu al heel lang goed met haar. Showen word morgen haar eerste show. Ik zie wel hoe dat gaat.
Door Daphne&Jayden
#2112613
*Yvje* schreef: Waar precies koop je dat ? Ik kan er namelijk heel weinig over vinden, wel andere soorten van dat merk maar niet die..
Kun je het ook in het eten doen of moet het door water en hoeveel geef je er dan van ?
Ik zou het misschien nog door een beetje gourmet kunnen mengen maar als water gaat het er niet in..
Ik had je inderdaad beter meteen de link kunnen geven, want de meeste sites hebben alleen de capsules. En het was voor mij ook flink zoeken voordat ik de poeder gevonden had. Dit is overigens de goedkoopste prijs op internet. Hier verkopen ze het:
http://www.debewustewinkel.nl/advanced_ ... ica+atopic

Ik geef mijn volwassen kat 's avonds op de lege maag 1 halve kinderdosering opgelost in wat water. Er zit een maatlepeltje bij, dus het is vrij makkelijk te doseren. Oplossen in water en minstens een kwartier laten staan, anders werkt het niet.

Het zal denk ik beter werken als je het zo in de mond kunt spuiten, omdat het dan meteen kan worden opgenomen in de slijmvliezen. Dus het moet sowieso in water opgelost worden.  Als je het daarna met kattenvoer mengt, zal het niet ideaal zijn, maar ja...aan de andere kant...het is beter dan niets.
Mijn poes heeft er geen moeite mee, want het heeft nauwelijks smaak. Je kunt het zelf proeven, want het is eigenlijk voor mensen, maar het is voor dieren ook geschikt. Succes ermee!  :)
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door