Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Julianvm
#2109086
Ik heb een pup (Diesel) van 8 maanden die slecht eet.
Ik heb eerst een maand brokken gegeven en daarna over gestapt op carnibest omdat onze oudere hond DJ (2 jaar oud) dat ook kreeg.
Sinds een klein maandje heb ik gevarieerd met farmfood rundvlees. Dit ook omdat ze beiden af en toe  hun eten lieten staan.
Farmfood was binnen 2 minuten op.
Nu een maand later. laat hij vaak zijn eten staan en dan eet DJ zijn eten op. Het gekke is dat wanneer ik hem voer dat hij het wel eet.
Hij eet trouwens wel wat maar volgens mij te weinig omdat ik dacht dat pups juist meer nodig hebben.
hij eet ongeveer als het meezit  200 gram ff per dag. Hij weegt 6 a 7 kilo.

Is dit normaal komt dit vaker voor.

Hij is trouwens wel fit en actief.
Door eelke
#2109088
200 gram brokjes of 200 gram kvv?

hoe ziet hij er uit? alle richtlijnen zijn weer niet toepasbaar op elke hond/pup, dus als hij het verder gewoon goed doet en niet te mager is, lijkt het me geen ramp.
wie voert hem als jij hem niet voert, en waarbij hij dus niet eet? Hoevaak krijgen ze voer op een dag?

Ik zou niet toelaten dat je andere hond het voer van je pup opeet, ook dat kan meespelen.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#2109409
8 mnd is een mooie leeftijd om te gaan klieren met eten...
hoevaak geef je per dag eten?
laat je het lang staan?
niet op laten eten door andere hond?
is ie verders gezond?
Door Too
#2110093
Net als 'vanaalst'  denk ik dat pup [als ie gewoon gezond is ] over de grootste groei-spurt heen is en en dus niet meer zo heel hongerig is
combineer dat met aankomend puber-gedrag en je hebt een 'klein kliertje'  ::)

Wat vaak helpt : eten niet laten staan, geef m heel even de kans om met enthousiasme te beginnen doet ie dat niet heeft ie mooi pech... gaat de bak in de koelkast tot de volgende maaltijd
Ga niet te veel aandacht besteden aan t niet eten en al helemaal niet uit de hand voeren...... dat is bijna een garantie voor een probleem-eter
Door Julianvm
#2115084
bedankt voor de reacties,
Hij eet KVV.
De andere honden eten het dan vaak op.
De ene dag eet hij wel goed en de andere dag weer niet.
Hij doet het verder goed af en toe wel diarree. hij is wel verder heeeeeeeeel erg actief. ;D
Ik geef hem net als de andere hond ongeveer 400 gram kvv per dag over twee keer verspreid.
En wat het voeren betreft gaat het om het voeren uit de hand dan eet hij altijd, dit zal ik niet meer doen bedankt voor de tip.
het is inderdaad een boefje hij probeert me met alles uit.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door