Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Veerle-scrappyToo
#2109110
Iemand die ervaring heeft met de paardenvleessnippers van lupa?  Zijn dit verpakkingen van bvb kiezebrink of degomeat of...
Of zijn het echt spiersnippers die ze zelf verpakken al la principe slagerij west?
Gebruikersavatar
Door Hope
#2109144
Ik heb ze zelf een aantal keer gekocht, en ik vind het heel erg mooi vlees.
Of het Slagerij West principe is weet ik niet, daar heb ik nog nooit besteld evenals bij kiezebrink.

Het is heel mooi rood vlees, per kg verpakt.
Ik snijd er gewoon porties van en als het dan ontdooid is zijn het mooie snippers.
Geen hele kleine stukjes hoor, het is heel fijn te voeren.

Wat spiervlees betreft was het hier mijn favoriet.
Door Veerle-scrappyToo
#2109153
Ik ben heel hard aan het twijfelen of ik zou bestellen...
Ons Nena is een allergisch hondje en voor het eerst hebben we haar maanden lang klachtenvrij gehad in de zomerperiode.  Dat allemaal puur op barf konijn-paard-lam-hert-haas-makreel en zalm.  Uit noodzaak was ik nu kiezebrink konijnenmix gaan geven en de jeuk was terug, ondertussen uitslag op de buik en zo meer...
Mijn paard is nu ook bijna op en waar ik normaal bestel heb ik niet kunnen meebestellen omwille van beurs ( bij Sietie die prachtig paard heeft) en in de makro komt het paardenvlees ook niet meer in promo  >:(  Ach ik zou het eigenlijk kunnen proberen, als ik zie dat het niet goed is kan het hier nog bij de andere woefen terecht natuurlijk  :D
Ik baal er alleen van dat het terug om zeep is bij Nena  >:(  Kiezebrink heeft in elk geval even een mailtje gehad met de vraag welek organen ze er in steken ook.  Nena is ook allergisch voor grasachtigen en als ze er bvb de magen ook bij steken weet ik waar de jeuk vandaan komt want puur konijnvlees en kop-karkas ging goed.  Er moet dus iets bij zitten in de mix...

Bedankt voor je snelle reactie
Door nienk
#2109182
compleet offtopic: wat mooi dat het de hele zomer zo goed is gegaan met de kriebels van Nena!! wel balen dan nu met het konijnmix, maar je hebt in ieder geval een behoorlijke basis waar je op terug kan vallen. hoop dat ze gauw weer hersteld van deze reactie.
Door Parelridder
#2109240
Ik heb 1 keer snippers gehad (dat was al weer een jaar geleden) en verder altijd snijlingen. De snippers was in mijn ervaring m.n. vliesvlees. Het is met smaak gegeten, maar ik vind het kleine beetje extra wat je betaald voor snijlingen absoluut de moeite. De snijlingen vind ik mooi spiervlees (tuurlijk ook wel vliesvlees in, maar niet overwegend) en ook idd mooie lapjes.
Het is ook in grootverpakking te krijgen, ik geloof zelfs in 2 maten. De grootverpakking is dan wel 1 grote klont, die je dus zelf nog moet verpakken, i.p.v. in kiloverpakkingen.
Door Veerle-scrappyToo
#2109262
nienk schreef: compleet offtopic: wat mooi dat het de hele zomer zo goed is gegaan met de kriebels van Nena!! wel balen dan nu met het konijnmix, maar je hebt in ieder geval een behoorlijke basis waar je op terug kan vallen. hoop dat ze gauw weer hersteld van deze reactie.
Jaaa , ik baal als een stekker.  Vooral omdat het echt super goed ging ook toen het zo verschrikkelijk warm was.  Nena is tenslotte ook allergisch voor grasachtigen en ik kan aan die invloeden van buitenaf niets doen en toch hadden ze geen invloed. In vergelijking met haar eerste zomers was het een droom.
Maar goed, zorgen dat alles terug rustig wordt en les geleerd.
Door tt-tjes
#2109595
Ik heb ook 1 keer de snippers gehad en dat is idd meer vlies. Als je echt mooi paardenvlees bij Lupa wil dat moet je idd de paardensnijlingen hebben. Die zijn wel wat duurder maar het is veel mooier vlees.
Door tt-tjes
#2109599
Veerle-scrappyToo schreef: de jeuk was terug, ondertussen uitslag op de buik en zo meer...
Er staat volgens mij nu een plant in bloei die heel sterke allergische reactie veroorzaakt, zowel bij mens en dier. Volgens mij heet die ambrosia.
Misschien dat ze daar een reactie op heeft gekregen.
Door Veerle-scrappyToo
#2109605
tt-tjes schreef: Er staat volgens mij nu een plant in bloei die heel sterke allergische reactie veroorzaakt, zowel bij mens en dier. Volgens mij heet die ambrosia.
Misschien dat ze daar een reactie op heeft gekregen.
Dan zou ze dat uit de lucht moeten oppikken.  Nu ik sukkel met mijn knie gaat Danny wandelen met haar en die houdt het op wandelingen op straat.  Het is van juli geleden dat ik nog met haar hier in het park ben geweest en dan gign ze alleen op gras en niet in struiken.  En heel lang heeft dat bovendien niet geduurd, ze had het te druk met achter poezen zitten en mij dus omver te trekken met de knieproblemen als gevolg.  Ze was even vergeten dat ik nog achteraan aan de lijn hing  :D
Maar ik zoek de plant even op want zo bij naam ken ik hem niet.  In elk geval voor het meedenken en de tip  ;)
Door Oesje72
#2109958
Ik zou ook de snijlingen nemen, ik heb de snippers een keer besteld en dat waren lange dunne lapjes vlees.. nouja vlees.... zoals ze hierboven noemen; ze lijken meer op vliezen.
De snijlingen heb ik nooit geprobeerd.

Ik moet er wel bij zeggen dat Vino de snippers erg lekker vond hoor, dus het is allemaal op gegaan!  ;)
Door Ramses1
#2110000
Of zijn het echt spiersnippers die ze zelf verpakken al la principe slagerij west?
Wat bedoel je hiermee?
Ik heb net besteld bij SW en heb het nog niet eerder gezien.

Groetjes Ramses/Jess
Door Veerle-scrappyToo
#2110084
Ramses1 schreef: Wat bedoel je hiermee?
Ik heb net besteld bij SW en heb het nog niet eerder gezien.

Groetjes Ramses/Jess
Niets negatiefs over SW hoor  ;)  Ik bedoelde gewoon...is het vlees dat ze zelf binnen krijgen en verpakken.  Net zoals dat gebeurd bij slagerij west, die verpakken ook zelf het vlees.
Door tt-tjes
#2110459
Ze pakken het zelf om in kilo verpakkingen, maar je kunt het ook in grootverpakking van 10 kg krijgen, is iets goedkoper maar dan moet je wel zelf aan de slag.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door