Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#2109187
[quote="nienk"]
K9natural. dat is gedroogd, dus in essentie nog rauw. Ropadog take away is gepasteuriseerd, dat is dus niet rauw.
[/quote]

Bij vriesdrogen verandert het toch ook van structuur en gaan toch ook de (goede) bacteriën verloren? Kan het dan nog wel een vergelijk aan met vers en waarom is het dan beter dan gepasteuriseerd?
#2109197
tjah dat de bacterieën verloren gaan, daar ontkom je niet aan als je een voer wilt wat je mee kan nemen zonder koelkast of vriezer. ik denk dat er bij vriesdrogen minder dingen stuk gaan dan bij verhitten. daarnaast zit in ropadog ook nog rijst, en rijst hoort niet in hondenvoer. ook de substantie van K9 (losse stukjes vs. een geperste brei) spreekt me meer aan.  ik moet wel bekennen dat ik beide producten (nog) nooit gevoerd heb. Ropadog valt voor Reus sowieso af om de rijst, K9 hoop ik binnekort te  gaan proberen met hem.
#2109341
Afgezien van het bacterieverhaal vind ik een essentieel verschil dat K9 niet verhit is geweest, waardoor eiwitstructuren e.d. niet veranderen. Ik weet verder ook niet hoe dit worstje er verder uitziet, maar als ik al zie wat er aan overbodigheden in de kvv wordt gestopt haak ik daarop op voorhand af.
#2109506
[quote="Angelique"]
Afgezien van het bacterieverhaal vind ik een essentieel verschil dat K9 niet verhit is geweest, waardoor eiwitstructuren e.d. niet veranderen. Ik weet verder ook niet hoe dit worstje er verder uitziet, maar als ik al zie wat er aan overbodigheden in de kvv wordt gestopt haak ik daarop op voorhand af.
[/quote]

Weet je dat zeker dat de eiwitstructuur niet veranderd?
#2109776
verandering van structuur  betekent volgens mij nog niet per sé dat er eiwitten anders van samenstelling worden.

en bovendien, als je iets wilt voeren wat qua structuur, samenstelling, eiwitten, alles gelijk is aan vers. dan moet je vers voeren.

K9 is op die moment het beste alternatief. maar het blijft een alternatief.
#2116165
vriesdrogen is heel simpel, door groot oppervlak bloot te stellen aan koude temperatuur 'verlies' je alle vocht en is het net zoals gedroogd vlees geen goede leef omgeving voor bacterien enz.. je verliest vocht, daarmee ong 70% van het gewicht, de moleculaire structuur verandert niet wat het bij verhitten wel doet. de vitaminen en enzymen die niet tegen temperaturen boven de 45-50 graden kunnen zitten er gewoon nog in..
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door