Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Mirjam
#2109008
Hallo allemaal, mijn teckel van 11 maanden is sinds vanmiddag ineens heel ziek, lusteloos, apathisch, trillend, zakt door zijn achterpoten en maakt eigenlijk geen geluid. Alles hem maakt duidelijk dat hij zich ontzettend rot voelt. Direct naar dierenarts gegaan en die heeft allerlei testen gedaan. Maar het geeft geen eenduidig beeld. Deels zijn het symptomen van een hernia omdat hij door zijn achterpoten zakt. Het vreemde is dat hij totaal niet reageert op een pijnprikkel. Sterker nog hij reageert bijna nergens op. Hij kan nauwelijks lopen. Andere optie is een levershunt.. maar ook daarvoor heeft hij niet alle kenmerken, hij loopt nergens tegenaan, is zijn orientatie niet kwijt. Hij heeft maandagavond wel overgegeven en dat was gal. Maar dinsdagochtend was er niets aan de hand, en s middags kom ik thuis en ligt hij apatisch in zijn bench.
Nog een andere optie is een hersenvliesontsteking, hij heeft alleen geen koorts.
Het kan ook een vergiftiging zijn van iets wat hij buiten heeft gegeten. Kortom de dierenarts weet het niet. Hij was vanmiddag opgenomen en zou vannacht in dierenziekenhuis blijven. maar daar is vannacht niemand aanwezig, dus vanavond hem opgehaald en mee naar huis genomen om morgen weer verder te gaan. DA heeft nog geprobeerd hem op de IC in Utrecht te krijgen maar die ligt vol. Morgen is plan om naar Utrecht te gaan. DA hier wil hersenvocht afnemen ivm hersenvliesontsteking. Wij willen naar Utrecht.
Toen onze teckel 9 weken was heeft hij ook zoiets gehad, hij heeft toen prednison gekregen en pijnstilling en was hij de volgende dag weer normaal. Opties toen: vergiftiging, trauma, levershunt of aangeboren neurologische afwijking. Maar hier is nooit uitsluitsel over gekomen. Trauma kon niet in die week opgelopen zijn, hij was een week bij ons en toen is er niets gebeurd.
Kortom HELP, wie heeft een idee en herkent symptomen???

Inmiddels is de nacht voorbij: hij heeft gisteravond nog zijn hele bench ondergepoept met diaree. nog pijnstilling gegeven en gaan slapen. Vanmorgen hoorde ik hem ineens zachtjes piepen in zijn bench (naast mijn bed). Hij liep uit zijn bench, lopen gaat moeizaam maar hij maakt weer wat contact! De achterkant blijft bibberig en gaat steeds zitten of liggen. Lopen is zeker niet prettig. Hem even buiten gezet en uiteindelijk geplast na 24 uur! En weer diaree. Thuis heeft hij nu wel behoefte om bij me te liggen, maar loopt moeizaam, trilt, hij heeft wat water gedronken maar slikken gaat moeizaam. Hij mag geen eten ivm onderzoeken vandaag. Maar hij stond wel bij zijn etensbak te kijken. DA is nu met Utrecht aan het bellen, zodat hij er vandaag nog terecht kan....
Door inni
#2109024
Bah wat een nare toestand,
Heeft hij wel 's meer problemen met z'n maag of darmen gehad?
Hopelijk kan je snel bij de andere DA terecht zodat je een andere mening hoort en hopelijk een meevallende uitslag krijgt. Ik duim alvast voor jullie en een
voorzichtige :bigarmhug: voor je pup
Door Lizzy
#2109025
Dit klinkt nogal heftig.... :-\. Ik heb werkelijk geen idee wat dit kan zijn. Misschien dat een van de DA's die hier ook komt enig idee heeft, maar Utrecht lijkt me op zich wel de geschikte plek voor jouw hondje.... Sterkte!
Door toscak
#2109082
He Mirjam,

Goed dat je je hier helpt aangemeld! Ik heb de hele tijd aan jullie gedacht en af en toe gekeken of jullie thuis waren.
Ik hoop dat je richting Utrecht kan/bent en wellicht dat anderen nog weten wat het zou kunnen zijn.

Sterkte, en als er iets is kunnen jullie altijd aanbellen. Deze week zijn wij beiden nog vrij.

Groetjes Tosca (Bobje en James)
Door Mirjam
#2109299
Bedankt voor alle berichten! Vanmorgen toch eerst naar diere ziekenhuis honselersdijk. Utrecht vond het niet spoed genoeg en wilde dat zh eerst meer onderzoek deed. Ondertussen werd Willem actiever, minder trillen enz... 2 da hebben hem onderzocht en vermoeden is vergiftiging.... Alleen door wat is raadsel. Urine ingeleverd en die wordt in Utrecht getest op zo'n beetje alles. Dit omdat ik heel graag wil weten hoe het komt. Ondertussen is hij wel moe maar weer een vrolijke hond, heeft lekker gekookte kip gegeten en al het kookvocht gedronken! Bedankt voor de tip Tosca! Kortom ik ben meer gerust en werd ik net aangesproken dat afd groen van gemeente besloten heeft om bij ons op plein niet meer te snoeien maar met chemische bestrijdingsmiddelen onkruid tegen te gaan. Dus ben met gemeente aan t uitzoeken welk middel... Misschien is dat de oorzaak en verder zijn er nog 109 dingen die het zouden kunnen zijn. Hij is ook maar 6 kilo... Dus al snel heeft dit gevolgen!
Door Marlies
#2109308
Jeetje wat heftig zeg! Lijkt me doodeng als je geen idee hebt wat er nu precies aan de hand is. Ik hoop dat de pup blijft verbeteren en dat je er  achter komt wat nu de oorzaak was.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door