Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door kimi
#2108756
Hoi barfers,

Een vraagje...
Ik ben aan het rondkijken voor een grote vriezer en mijn oog valt op een grote AEG No Frost van 179L.
Als uitleg bij "No Frost" staat oa: diepvriesproducten vriezen niet meer aan elkaar vast.
Dit lijkt mij héél erg handig als je bijvoorbeeld een zakje met verschillende stukken vlees hebt en er telkens slechts 1 of 2 uit nodig hebt. Maar is dit effectief zo dat niets meer aan elkaar vastzit met die No Frost???
Wie heeft hier ervaring mee?

Ik ben benieuwd...!

Groetjes,

kim
Door Anne in Zweden
#2108766
Lijkt me sterk, eerlijk gezegd. Als je porties of verpakkingen ook maar een béétje vochtig zijn aan de buitenkant (en dat gebeurt natuurlijk snel, met onze bloederige bezigheden) dan zal dat vocht bevriezen, of het nou wil of niet. En dus ook vastvriezen aan elkaar. Lijkt me.

Staat er iets in de kleine lettertjes? Zo van: "De No Frost-functie werkt alleen wanneer u keurig opgestapelde bakken ijs van de supermarkt goed afgedroogd en voor de zekerheid nog tien minuten geföhnd in de diepvries plaatst"?  :biggrin2:

Ben erg benieuwd of er mensen zijn die dat ding uit de praktijk kennen.

Wat mij veel veer zorgen baart: heb je aan 179 liter wel genoeg?! :P :biggrin2:
Door job
#2108768
ja ik heb er 1 van Liebherr en ben zeer tevreden.
Vocht aan de buitenkant vriest hier inderdaad niet aan andere dingen vast of aan de lade vast.
Het is droogvries (schrijf je dat zo?), ook reuze handig om een la snel schoon te kunnen maken
en weer terug te doen in de vriezer zonder dat je de hele vriezer ontdooit.
Wil niet anders meer (heb nog 3 kleine vriezers zonder no frost helaas).
Door kimi
#2108770
Volgens de No Frost systemen wordt al de waterdamp onttrokken door een ventilatiesysteem, waardoor er dus helemaal GEEN ijsvorming (zou) zijn. Nu ja, ik vraag me dit ook sterk af of dit in de praktijk zo is.
179L... Ik denk dat er mensen zijn die het met kleiner doen ook? En ik begin met KVV, nadien half KVV half BARF, nadien evt volledig BARF. Dit omdat mijn hond nog zn neus optrekt voor gewoon rauw vlees en bot.
Door kimi
#2108774
job schreef: ja ik heb er 1 van Liebherr en ben zeer tevreden.
Vocht aan de buitenkant vriest hier inderdaad niet aan andere dingen vast of aan de lade vast.
Het is droogvries (schrijf je dat zo?), ook reuze handig om een la snel schoon te kunnen maken
en weer terug te doen in de vriezer zonder dat je de hele vriezer ontdooit.
Wil niet anders meer (heb nog 3 kleine vriezers zonder no frost helaas).
en vriezen stukken vlees er aan elkaar in één verpakking? Zoja, zijn ze gemakkelijk van elkaar te scheiden in bevrozen toestand?
Door job
#2108783
kimi schreef: Het zal eerder zijn dat verschillende verpakkingen niet aan elkaar vastvriezne, maar niet de inhoud :-)
dat dus.  ;)
Door Mixxy
#2108828
Als je die koopt dan ga je daar geen spijt van krijgen. Ik heb ook een Liebherr en zou niet anders meer willen. Geen ijsvorming, je hoeft niet meer te ontdooien en je kan ook nog zien wat je ingevroren hebt, omdat je niet een klomp ijs te pakken hebt.  :D
Door kimi
#2108856
Mixxy schreef: Als je die koopt dan ga je daar geen spijt van krijgen. Ik heb ook een Liebherr en zou niet anders meer willen. Geen ijsvorming, je hoeft niet meer te ontdooien en je kan ook nog zien wat je ingevroren hebt, omdat je niet een klomp ijs te pakken hebt.  :D
Kan je eigenlijk nog iets kwijt in die bovenste kleine lade waar het ventilatiesysteem zit, of ben je die lade volledig kwijt? Dit vind ik een beetje het nadeel aan de No Frost, dat er niet meer veel overschiet van die bovenste lade...
Door Mixxy
#2108871
In de bovenste la heb ik van die kleine bakjes met eten voor de poes en de gemalen vis en groentes. Die la is niet zo diep, maar er kan toch nog wel het één en ander in.
Door kimi
#2108908
job schreef: ik heb in de bovenste la wraps, rotibrood, frikandellen, bladerdeeg en ijsjes liggen.
Best veel toch?
Idd al héél wat ja :-)
Iemand stelde mij de vraag of ikw el genoeg zou hebben met een vriezer van 179L. Ik kom van een opzetvriezertje dus voor mij lijkt het wel meer dan groot genoeg. Ik gebruik hem niet enkel voor de hond, maar ook voor mezelf, maar toch... Kan dit nog te klein zijn? Indien het NOG groter moet weet ik niet of ik het nog kan bekostigen... Ik kom nu al aan bijna €1000.
Door Anne in Zweden
#2108939
O jee, geen zorgen hoor! Die vraag was maar een grapje - een barfer heeft standaard te weinig vriesruimte, vandaar! In een vriezer van 179 liter kun je een kilo of 50 aan barfmateriaal kwijt (beetje afhankelijk van je botwerk, maar ongeveer - en van kvv kan er waarschijnlijk nog wel meer in), dus dan kun je uitrekenen hoe lang je je hondje daarvan kunt voeren.
Door kimi
#2109070
Anne in Duitsland schreef: O jee, geen zorgen hoor! Die vraag was maar een grapje - een barfer heeft standaard te weinig vriesruimte, vandaar! In een vriezer van 179 liter kun je een kilo of 50 aan barfmateriaal kwijt (beetje afhankelijk van je botwerk, maar ongeveer - en van kvv kan er waarschijnlijk nog wel meer in), dus dan kun je uitrekenen hoe lang je je hondje daarvan kunt voeren.

Oef zeg!! :-) De vriezer is zowel voor de hond als voor eigen gebruik. Toch denk ik ook wel dat 179L genoeg moet zijn :-)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door