Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2107475
Vannacht werden we wakker: Bente moest overgeven. Behalve gal en wat stukjes boomschors o.i.d. kwam er eigenlijk niks uit, maar ze bleef maar kokhalzen. Daarna bleef ze ons bij tijd en wijlen wakker houden, wat meestal duidt op p&p. Maar twee keer aangekleed en al om haar mee naar buiten te nemen, wilde ze niet en bleef liggen, te moe en aandrang weg waarschijnlijk. Later op de ochtend moest ze ineens acuut naar buiten en diarree...

Gisteren begonnen met Glucobest: minder dan de aanbevolen hoeveelheid door Bente's eten gedaan en verdeeld over twee keer (ochtend/avond). Heb gelezen dat een hond heftig kan reageren op de bestanddelen van een voedingspreparaat, klopt dat? En zijn dit normale verschijnselen? In Glucobest zit glucosamine, chondroïtine, MSM, mangaan en magnesium.

Overigens heeft de hond van de buren ook al tijden last van diarree (maar eet brokken en heeft vaker diarree...) en de dierenarts zou hen recent gezegd hebben dat het heerst. Buikgriep ofzo? Is dat nog meer mensen bekend (Zuid-Holland)?
Laatst gewijzigd door Bente Ole Kambi op ma 12 sep 2011, 11:52, 1 keer totaal gewijzigd.
#2107497
Zojuist de dierenarts gebeld maar blijkt haar niet bekend dat er op dit moment een buikgriepvirus onder honden heerst.

Ook de fysio gesproken en zij zegt dat ze nog nooit gehoord heeft van bijwerkingen van een voedingspreparaat.

Wat het dan is? Bente heeft dit weekend niks van straat gegeten op een hap gras uit de tuin na. Dat doet ze wel vaker als ze ergens last van heeft en ze heeft natuurlijk verrekte kniebanden waarvoor ze in behandeling is en nu dus ook Glucobest heeft gekregen.

Gisteren bestond de maaltijd voornamelijk uit runderhart en ze heeft een mergpijp gekregen, beide van de slager. Daar zou het toch niet van moeten komen. Verder nog een pensstaaf en wat stukjes kaas. Kaas geef ik uit principe niet meer maar nu bij uitzondering omdat we voor de eerste keer haar nagels moesten knippen (omdat ze nu weinig mag wandelen) en we pertinent geen losrukgevecht wilden laten ontaarden i.v.m. haar knieën.

Dus misschien van het zout in de kaas? Maar heeft ze midden op de dag gekregen en daarna heeft ze nog gegeten, dus gek dat ze dan 's-nachts pas klachten krijgt?

Iemand een idee?
#2107510
Geen idee wat de oorzaak is. Dat kan echt van alles zijn.
Mijn honden hebben kort Glucobest gekregen. Maar Luka liet haar eten staan als ik dat erover deed.
Blijkbaar vond zij het heel vies.
Ik geef haar nu Synoquin en dat gaat zonder problemen.
Maar misschien wel een tip voor je tegen overgeven.
Voor het slapengaan een beetje warme geitenmelk geven met eventueel theelepel honing erdoor.
Gebruikersavatar
Door choopy
#2108393
Hier niet de ervaring met Glucobest, maar juist met andere merken.
De hond van mijn vader verdraagt alleen Glucobest en op andere merken gaat het gewoon niet lekker.
Diarree, spugen,hotspots.

Je zegt dat je runderhart en mergpijp had. Dat is orgaan en vet, wat beiden al flink laxerend kan werken. En dan nog het onbekende glucobest erop, denk dat het gewoon teveel was voor de maag/ darmen.
#2108855
Oh is dat zo? Dat wist ik niet. Bente eet wel vaker een portie hart en een (kleine) mergpijp en ik kan me niet herinneren dat dat veel effect had op de ontlasting. Haar ontlasting is eigenlijk ook altijd goed, vrij stevig en donker. Het overgeven was bovendien 's-nachts, zo'n 10 uur na de maaltijd. Er kwam ook niks meer uit haar maag, dus het vet was al verteerd?

Ze heeft ook wel eens vette vis (met wat olie) gegeten en daar gaf ze meteen van over en dat werkte inderdaad ook laxerend. Maar dat had verder geen effect op haar gezondheid of fitheid. En gisteren was ze de hele dag ontzettend moe en zielig en ze zag er ook belabberd uit, echt niet lekker. Vandaag is het al iets beter, ook de ontlasting. Maar nog steeds niet helemaal goed. Dus ik vermoed toch de Glucobest?

Welke merken verdroeg de hond van jouw vader niet? Misschien zat daar een hoger % gluco of vitamine c in. Kan dat Bente daar ook gevoelig voor is (nog gevoeliger dus).
#2109549
In principe inderdaad logische gedachte, maar ze heeft in de tijd dat ze Carprodyl/Onsior kreeg (totaal: 42 dagen in 2 maanden) geen last van haar ontlasting of braken gehad ('slechts' vermoeidheid). De laatste weken gaf ik ook nog eens een halve dosering Onsior en op vrijdag zijn we gestopt. Pas op zondag gaf ik de eerste keer Glucobest en die dag meteen braken en diarree en duidelijk niet lekker.

Maar misschien is er toch iets in de lever aan de hand (ziet er niet naar uit: oogwit spierwit en algemene check-up/urine: blakend van gezondheid), bloedonderzoek zou ook vandaag zijn maar is nu verplaatst naar begin volgende week.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door