Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door mandje
#2108464
Mijn 2 honden Bob (Franse Bulldog 4 mnd.) en Indy (yorky 2 jaar) hebben sinds een aantal dagen moeite met hun ontlasting. Ze krijgen beide KVV (carnibest, smuldier afwisselend) Bob krijgt per dag nog 1 keer puppybrokjes Eukanuba) Ik doe al een beetje slaolie door hun eten. Wat kan ik verder doen? Ze krijgen voldoende beweging en drinken goed. :(
Door Bien
#2108472
hoe bedoel je "moeite", ontlasting te hard?
sinds wanneer krijgen ze kvv?

eh geen brokjes meer?
pens maaltijd?

geen sla-olie geloof dat dat niet goed is maar daar weten anderen vast veel meer van.
Door mandje
#2108509
Indy eet al 1 1/2 jaar KVV. Bob is net 4 mnd. maar die gaat geleidelijk ook over op KVV. Ze eten van Carnibest en Smuldier Compleet. Wat betreft slaolie. Die tip heb ik eens gekregen. Of olijfolie moet ook goed zijn. En ja, de ontlasting is hard en komt moeizaam.
Door Bien
#2108514
[quote="mandje"]
Indy eet al 1 1/2 jaar KVV. Bob is net 4 mnd. maar die gaat geleidelijk ook over op KVV. Ze eten van Carnibest en Smuldier Compleet. Wat betreft slaolie. Die tip heb ik eens gekregen. Of olijfolie moet ook goed zijn. En ja, de ontlasting is hard en komt moeizaam.
[/quote]

Pens geven zou ik zeggen en voortaan groentenmix erbij geven.
Naar mijn idee geen sla olie of olijf olie maar visolie. Zoek maar eens via de zoekoptie hier op barfplaats.
Ligt misschien ook net aan de smaak vd carnibest... of smuldier.
Door mandje
#2108525
[quote="Bien"]
Pens geven zou ik zeggen en voortaan groentenmix erbij geven.
Naar mijn idee geen sla olie of olijf olie maar visolie. Zoek maar eens via de zoekoptie hier op barfplaats.
Ligt misschien ook net aan de smaak vd carnibest... of smuldier.
[/quote] Toevallig maak in sinds 2 weken een groentemix. Worteltjes, sperciboontjes, doperwtjes. Even koken en dan in de blender. Ze vinden het heerlijk
Door Lizzy
#2108540
[quote="mandje"]
Toevallig maak in sinds 2 weken een groentemix. Worteltjes, sperciboontjes, doperwtjes. Even koken en dan in de blender. Ze vinden het heerlijk
[/quote]

Dit zijn allemaal constiperende groenten dus niet de handigste om te kiezen in jouw geval. Je kunt het beste ongekookte gepureerde of licht gekookte bladgroenten geven. Dat laxeert. Rauw ei laxeert ook. Vette vissen laxeren ook.

Op zich horen honden normale ontlasting te hebben op KVV en zou je geen kunst en vliegwerk uit moeten halen. Dus je zou nog wat andere merken kunnen proberen.

Sla-olie is echt erg ongezond voor je honden dus daar zou ik echt onmiddellijk mee stoppen, als ik jou was. Vervang de sla-olie inderdaad voor visolie of (minder goed dan visolie), extra vergine olijfolie.

Wat je zou kunnen doen is bijv. dit: 2 keer per week een vet visje erbij, 2 keer per week een rauw eitje erbij en 3 keer per week bladgroenten erbij.

En de puppy-brokjes van Jeukanumaar doneren aan het asiel :)
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2108660
[quote="Bien"]
Pens geven zou ik zeggen en voortaan groentenmix erbij geven.
Naar mijn idee geen sla olie of olijf olie maar visolie. Zoek maar eens via de zoekoptie hier op barfplaats.
Ligt misschien ook net aan de smaak vd carnibest... of smuldier.
[/quote]

In carnibest natuur zit al behoorlijk wat pens. Dus dat zou ik er niet ook nog bij geven.

Ik zou de tips van Lizzy volgen, die klinken mij logischer in de oren. Of, eventueel een klein beetje spiervlees bij de kvv voeren.
Door Pedro98
#2108814
[quote="Lizzy"]
Dit zijn allemaal constiperende groenten dus niet de handigste om te kiezen in jouw geval. Je kunt het beste ongekookte gepureerde of licht gekookte bladgroenten geven. Dat laxeert. Rauw ei laxeert ook. Vette vissen laxeren ook.

Op zich horen honden normale ontlasting te hebben op KVV en zou je geen kunst en vliegwerk uit moeten halen. Dus je zou nog wat andere merken kunnen proberen.

Sla-olie is echt erg ongezond voor je honden dus daar zou ik echt onmiddellijk mee stoppen, als ik jou was. Vervang de sla-olie inderdaad voor visolie of (minder goed dan visolie), extra vergine olijfolie.

Wat je zou kunnen doen is bijv. dit: 2 keer per week een vet visje erbij, 2 keer per week een rauw eitje erbij en 3 keer per week bladgroenten erbij.

En de puppy-brokjes van Jeukanumaar doneren aan het asiel :)

[/quote]

Inderdaad KVV geeft weinig tot geen probleem met ontlasting hier. En als ze wat meer vleesbot krijgen zie je dat het wat droger is als alleen met kvv maar dat geeft ook geen probleem, maar nu is de ene hond de ander niet.

En slaolie lijkt me ook niet echt iets wat een hond zou kunnen gebruiken, heb in het begin zalmolie bij gegeven maar nu overgestap op een visje.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door