Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Astrid
#210823
Mijn hond hoest sinds gisteren, lijkt wel iets in de keel te hebben. Mag ik zijn tong bijv. met een droog doekje als houvast wat naar buiten trekken om in de keel te kijken of is dat gevaarlijk? Kan er zo niks aan zien in elk geval.
Door oebaya
#210854
Dit klinkt naar kennelhoest. Dat kan je anders testen, want in de keel kijken lukt je niet. Zit veel te diep bij een hond. Druk en knijp (voorzichtig uiteraard) even op de strot van de hond. Gaat hij dan ook hoest, tien tegen één dat je met kennelhoest hebt te maken. Haal dan een kinderhoestsiroop op tijmbasis en je bent er waarschijnlijk weer gauw vanaf.
gr.
Nicolette
Door Lizzy
#210860
Klinkt mij ook als kennelhoest. Ze hoesten dan alsof er een graatje in hun keel vast zit.

Ik geef zelf altijd Tussistin Tabletjes van VSM. Deze plet ik tot poeder tussen twee eetlepels, het poeder giet ik dan bij de hond naar binnen, waarna ik snel zijn bek dicht doe (anders blazen ze het poeder weer naar buiten).

En, geef af en toe een lepeltje RAUWE honing!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door