Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door blanky
#2108163
Hallo,

Mijn Sint Bernard Hummel heeft al heel lang last van regelmatig likken en bijten. Het meest op zijn poten en liezen. Voorheen kreeg hij altijd Cavom te eten. Om een eventuele voedselallergie uit te sluiten en te zien hoe hij het er op doet, geven we hem nu sinds een week of 3 vers vlees. Nu lijkt het wel dat de jeuk wat minder aan het worden is. Maar het lijkt ook dat hij op zijn huid hier en daar plekken heeft waar pukkeltjes/puistjes ontstaan.

Hoort dit bij het ontgiften en moeten we daar even doorheen? Of is er iets anders aan de hand?
Oh ja, Hummel is nu bijna 1,5 jaar. Ik zeg dat erbij omdat hij dus midden in de pubertijd zit. Kunnen honden ook puistjes krijgen gedurende de pubertijd?
Door Lizzy
#2108170
Ja, honden kunnen zeker pukkeltjes krijgen op die leeftijd maar ik denk dat dit heel goed ontgiften kan zijn. Ontgiften duurt in de regel een maand per jaar dat je brokken hebt gevoerd. Maar, het kan makkelijk iets langer duren. Ik zou het aankijken en geduld hebben.
Door nienk
#2108200
Kan heel goed ontgiften zijn! Reus heeft tijdens zijn super-ontgiften (met ondersteunende middelen, over van gevarieerd soort van vers menu met graan en toevoegingen naar alleen maar konijn rauw voor eliminatie dieet) ook een tijd onder de puistjes gezeten. bultjes, maar ook echt puistjes die ik zo (hoewel hij dat helemaal niet leuk vond) uit kon knijpen.
Door blanky
#2108674
Lizzy schreef: Ja, honden kunnen zeker pukkeltjes krijgen op die leeftijd maar ik denk dat dit heel goed ontgiften kan zijn. Ontgiften duurt in de regel een maand per jaar dat je brokken hebt gevoerd. Maar, het kan makkelijk iets langer duren. Ik zou het aankijken en geduld hebben.
Ok dan......moet zeggen dat ik wel blij ben dat te lezen. Geeft de mens weer moed  ;)
Door blanky
#2114380
Hummel zit nu al een tijdje op vlees en hij vindt het heerlijk. Tenminste, hij VOND het heerlijk................Want sinds een dag of 4 laat hij plotseling wat staan. Hij kreeg altijd 750 gram per maaltijd dus 1,5 kilo per dag. Nu heb ik dat sinds gisteren terug gebracht naar een pond per maaltijd omdat hij misschien wel te veel kreeg en dus gewoon vol zit. Maar ook van die pond laat hij nog de helfs staan.

Herkent iemand dit? Is dit normaal na een week of 4 vlees te hebben gegeten?
Door nienk
#2114422
mits hij verder niet ziek, sloom, hangerig of dergelijke dingen is, zou ik er vanuit gaan dat Hummel zijn puberbreintje heeft bedacht dat hij misschien wel iets anders krijgt als hij het niet op eet! zo min mogelijk aandacht aan besteden dus, op een gegeven moment krijgt hij honger en zal echt wel weer meer gaan eten.
Door blanky
#2114473
Tja...........hoe aktief is een Sint Bernard........ ;D Maar als we buiten zijn is hij kwiek genoeg. Hij toont niet ziek en is altijd in voor een knuffel of stoeipartijtje  ;)
Ik voer Hummel 2 maar per dag. Dus sinds gisteren teruggegaan naar 2 maal 500 gram.
Door nienk
#2114485
haha ja nou ja, als ie maar gewoon zijn eigen slome zelf is, en niet slomer dan anders, dan is het ok.

mocht ie nou van die 500 gram ook weer laten staan, dan zou ik zelf nog minder geven. wellicht leert ie dan dat hij gewoon zijn bak leeg moet eten, zonder miepen. ik zou ook even geen tussendoortjes geven. (behalve met trainen ofzo)
Door blanky
#2114500
nienk schreef: haha ja nou ja, als ie maar gewoon zijn eigen slome zelf is, en niet slomer dan anders, dan is het ok.

mocht ie nou van die 500 gram ook weer laten staan, dan zou ik zelf nog minder geven. wellicht leert ie dan dat hij gewoon zijn bak leeg moet eten, zonder miepen. ik zou ook even geen tussendoortjes geven. (behalve met trainen ofzo)
Nou, hij krijgt zowieso vanavond alleen datgene wat hij vanmorgen heeft laten staan. Dus dat is zowieso al minder. Laten we hopen dat het alleen maar een vervelend ventje is  :D

Bedankt voor je reactie!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door