Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door patty-tara
#2107999
Aangezien ik er nog niet zo veel verstand van heb, maar mijn honden wel op kvv
wil hebben heb ik nu een menu gemaakt.
Dacht ik laat ik het hier eens vragen.

Maandag                  Tinlo kip
Dinsdag                    Smuldier pens
Woensdag                Tinlo Eend
Donderdag                Tinlo Makreel
Vrijdag                        Smuldier
Zaterdag                    Tinlo Natuurlijk
Zondag                      Tinlo Paard of Hert

Gr patty
Door ulla
#2108035
Ik zou de merken kvv meer afwisselen, bijvoorbeeld:

Bibi lam
Tinlo konijn
Smuldier compleet
Haaks Barf zalm
Bandit kip
Carnibest eend
Shaweca paard
Door nienk
#2108069
als je ook aan andere merken kan komen, zou het inderdaad fijn zijn om ook met andere merken af te wisselen. hoe meer afwisseling, des te beter.

als je alleen tinlo en smuldier kan krijgen, dan is dit prima hoor! de smuldier die je geeft, is het pens of pens compleet? en op vrijdag?

Tinlo Barfmenu is een kvv zonder zogenoemde 'pre-mix', dat wil zeggen dat het product 100% uit die ene diersoort bestaat. (los van de Tinlo Natuurlijk). Hierdoor moet  je minstens 5 diersoorten afwisselen wil je aan een compleet menu voor je honden komen. Hier is niets mis mee, het is zelfs beter dan continu de zelfde smaak voeren van een merk mèt pre-mix. (pre-mix is een mineralen/vitaminen/sporen/weetnietprecies mengsel wat er voor zorgt dat het product compleet is)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2108074
Dit is prima hoor. :) Ben wel benieuwd wat er achter  de smuldier van vrijdag moet staan. Als dat ook pens is, dan zou ik dat vervangen door een complete varinat, of in ieder geval iets anders dan pens.
Door patty-tara
#2108626
Bedankt voor jullie reactie.
Vrijdag word smuldier compleet.
En dinsdag word smuldier pens compleet.

Ik kan verder alleen aan Energique komen, daar staan ze nu op het moment op maar daar doen ze het niet goed op.
Ontlasting is slecht, we hebben onze reu nu een week of 6 op tinlo staan en dat gaat super.
Daarom willen we de andere 4 nu ook over hebben.

Af en toe wil ik een dag de tinlo groenten gaan geven in de maand, is dit nodig of kan ik die weg laten?
Laatst gewijzigd door patty-tara op di 13 sep 2011, 18:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Pedro98
#2108821
Kan hier weinig aanvullen denk ik, maar inderdaad beetje afwisseling in diersoort is wel belangrijk. Geef zelf carnivoer en barf en komt ook nog darf bij als er weer wat ruimte in de vriezer is. Met darf word het ook gelijk wat voordeliger dan alleen met carnivoer, en is wat ik zo begrepen heb eco vlees.

Maar welke honden krijgen de maaltijd te eten?
Door ~anna~
#2109574
Alaska en Tinlo hebben een ruim assortiment zonder rijst/graan en andere toevoegingen.
Biologisch, Bandit, Darf en de nieuwkomer Ropadog eko.
Tinlo en Alaska hebben ook combi doosjes met verschillende varianten.
Er zijn veel KVV die vooral kip als calciumbron gebruiken, dat doen Alaska en Tinlo dus niet.
Als het biologisch is heb ik er minder moeite mee dat er in iedere variant kippenbotjes zitten als caliciumbron.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door