Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door BubbaBling
#2107177
Pip haar menu

gemalen barf 1 (eet mee met Bubba)

50% spiervlees 40% bot 10% orgaan

zalmvlees
zalmbot

eendenvlees
eendenhartjes
eendenlever
eendenbot

hazenvlees
hazenbot


----------------------------------------------

gemalen barf 2

40% spiervlees 45% bot 15% orgaan

kippenbot
kippenhart

eendenlever

rundernier

kalkoenvlees

----------------------------------------------


en haaksbarf konijn (is ze dol op)


----------------------------------------------

Barfen:

kuiken
sardien



=================================

Diersoorten:

eend
haas
kip
rund
konijn

zalm
sardien
Laatst gewijzigd door BubbaBling op ma 12 sep 2011, 22:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Door *Flip*
#2107208
eendagskuiken en kip vallen onder dezelfde noemer ;). Sardientjes zijn prima. Ik zou ook orgaan erbij voeren. Ik je KVV zit namelijk geen nier of maag en maar 10% orgaan. Maagjes zijn fijne tandenborstels en nieren toch onmisbaar voor een compleet menu. Al het orgaan van 1 diersoort, ik zou meer afwisseling willen.

Je zou kwartel en/of konijn toe kunnen voegen aan het menu. Kwartel is er in karkassen zijn weinig bevleesd. Compleet zonder veren vind ik ideaal. Kwartelbot is erg zacht, als je die in stukjes knipt zou ze de pootjes al kunnen eten. Konijnenruggen kunnen katten ook prima eten, nu is ze er nog wel een beetje klein voor.

Er zijn hazenborsten incl orgaan te krijgen, misschien kan Bubba daar ook wel tegen?

Verder gewoon eten geven wat ze op kan. Ik heb een tijd zeker 10-12% vh lichaamsgewicht gevoerd, als het te veel wordt laten (de meeste) katten het wel staan.

De foto's zijn trouwens helemaal leuk!!
Door BubbaBling
#2107215
*Flip* schreef: Verder gewoon eten geven wat ze op kan. Ik heb een tijd zeker 10-12% vh lichaamsgewicht gevoerd, als het te veel wordt laten (de meeste) katten het wel staan.

De foto's zijn trouwens helemaal leuk!!
Dankje :biggrin2:
Ja Pip laat ook al staan als ze niet meer moet.

Als ik de zondag dan nier en of maag ga geven, dan is het orgaan gedeelte en de zondag opgelost.
En dan nog 1 dag ergens kwartel aan toe te voegen of iets te vervangen...
Dan ben ik verder wel tevreden over het menu.
Door BubbaBling
#2107825
Als ze nou niet allemaal dingen weg krijgt kan ik alles dan ook malen?
Ik zit er een beetje mee dat Bubba dingen te pakken krijgt, aangezien er mee gespeelt wordt en alle kanten van de kamer ziet.
Zoals eendagskuikens en kwartel, valt dat te malen?
De sardientjes blijf ik gewoon
zo geven.
Door Limpy
#2107858
Kwartels zijn zacht dus best goed maalbaar, kuikens worden wel een beetje snotterig na t malen.
Kan het kind anders evt. even apart gezet worden met t kuiken voor de vliegles, bv in de gang?
Door Mevroi Kruim
#2107934
BubbaBling schreef: Als ze nou niet allemaal dingen weg krijgt kan ik alles dan ook malen?
Ik zit er een beetje mee dat Bubba dingen te pakken krijgt, aangezien er mee gespeelt wordt en alle kanten van de kamer ziet.
Zoals eendagskuikens en kwartel, valt dat te malen?
De sardientjes blijf ik gewoon
zo geven.
Kuikens zijn zo zacht, die kregen de Frummels met 6 weken al weg mits ff in stukkies. Geldt voor de meeste dingen, ff inknippen, kleinere stukken van maken en het is zo weg.
Door BubbaBling
#2107971
De kuiken en delen van de kuiken hebben alle hoekjes van de keuken gezien.
Ik heb besloten 2 barfdagen in te lassen, 2 dagen is wel te doen om de boel in de gaten te houden.
Anders heb ik 1 aan gemalen barf, eentje aan kvv en eentje die een half uur doet over barf.
Dat is te lastig  :D Ennn ik kan absoluut geen risico lopen met Bubba!!!

Dus 1 keer per week vis (sardien oid) en 1 keer per week een kuiken (mss eens afgewisseld met wat anders)
Daarnaast Bub zijn kvv (zalm haas en eend) én dan ga ik voor Pip nog malen: kip, rund, konijn en kwartel (mss eens wat afgewisseld, ligt er ook aan wat ik kan krijgen)

Ik denk dat ik dit een erg mooi menu vindt ten goede van alle partijen hier thuis  ;)
Door *Flip*
#2108316
spelen met eten kan je afleren hoor, hier wordt keurig op een kleedje gegeten. Kuikens mogen alleen buiten vliegles krijgen :D
Rund wordt volgens mij wel goed gegeten, flip vind het maar zo zo.

Je menu ziet er zo goed uit, 2e KVV erbij is een goed idee. Met konijn haaksbarf erbij zit je qua afwisseling helemaal goed.
Ik zou wel proberen aan konijn of lams nieren te komen ipv rund of heb je biologische rundernieren?
Door BubbaBling
#2108323
Ik kan niet aan andere nieren komen helaas.
En wat het spiervlees zit ik ook in mn maag...

rund of hert/ree ... meer is er niet bij herby  :-\
Had echt heel graag kalkoen gewilt  :-\
Door *Flip*
#2108479
ik zeker gaan voor hert/ree. Deze zijn vaak ook niet echt wild meer, maar hebben zowieso een natuurlijker menu dan runderen hebben. Flip is gek op wild en eet veel liever hert/ree dan rund.
Waarom wil je perse kalkoen? Je hebt eend, kip, haas, zalm en konijn, daar kan ree toch ook prima bij?
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door