Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Eef+Stippels
#208871
Zoals jullie misschien wel weten is Wandor nogal hitsig op yindra en markeert hij inmiddels het hele huis. Nu heb ik contact gehad met een gedragstherapeut, wij gaan vanavond naar haar toe, en zij raadde via de telefoon een chemische castratie aan om dit (plas)gedrag te doorbreken.

Heeft iemand ervaring met chemische castratie? Ik meen ooit eens ergens gehoord of gelezen te hebben dat het ook een blijvend effect kan hebben op de hond, positief danwel negatief.
Door Femke
#209118
Hey Evelyn,

Er is eerder wat over chemische castratie geschreven, misschien moet je het eens intikken in de zoekmachine hier op BP.

Groetjes Femke
Door evelyn02
#209137
Ik heb vandaag juist een andere oplossing gelezen bij een hond die zich ook zo gedroeg. Het is een opmerking van iemand n.a.v. het onderwerp in het boek Praktische hulpgids voor hondenbezitters van Anna Penta. De aankondiging van dit boek is gedaan in Bar-plaats en daar wordt ook verwezen naar haar website waar ik onderstaande gelezen heb:

Vraag: Laat ik mijn reu castreren?

- voor reuen die veel last hebben van hun hormonen, wordt op pagina 190 de tip gegeven Prodier Geslachtsdrift (VSM) te gebruiken. Ik heb dit homeopathische middel najaar 2004 voor de reu van mijn moeder gekocht, die tot vervelens toe mijn Kit (geholpen teefje) bleef lastig vallen door op haar te rijden. Als hij de kans kreeg nam hij bovendien elke willekeurige hond te grazen, waardoor hij nooit los kon lopen. Hij heeft het middel langere tijd gekregen (een week of zes tot acht) en inmiddels is gebleken dat hij niet de minste aandrang meer vertoont om op Kit of andere honden die hij tegenkomt te rijden.

Misschien het proberen waard??

Evelyn
Gebruikersavatar
Door Binno
#209158
Wij hebben jaren geleden onze maltezers een keertje chemisch laten castreren (reden: vechten met andere reuen en onderling vechten als onze teef loops was).
Het heeft weinig of niks geholpen, we zagen totaal geen verschil in hun gedrag. Ze waren toen wel al vier jaar oud. Misschien als je het op jonge leeftijd probeert dat je meer kans hebt dat het werkt. Hoe ouder de hond hoe meer problemen je hebt om het foutieve gedrag nog te doorbreken omdat het echt een gewoonte geworden is. Het middel werkt trouwens ook maar een aantal weken.
Chemische castratie kan in sommige gevallen in combinatie met gedragstraining misschien wel helpen, maar hier heeft het dus niet gewerkt.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#209166
Zijn gedrag kan sexueel gedrag zijn maar het kan ook puur dominantie zijn. In dat laatste geval zal de chemische castratie of Prodier Geslachtsdrift niet zoveel helpen. Dan wordt het meer gedragstherapie eventueel in combinatie met Bach Bloesems.
Door Eef+Stippels
#210695
Bedankt voor jullie reacties.

Ik had al in de zoekmachine gekeken, maar er kwam maar 1 resultaat uit.

Prodier geslachtsdrift heb ik al geprobeerd, zo ook hop en relaxcapsules van Bloem (en phosphorus al heel lang geleden, toen we cursus hadden bij een andere gedragstherapeut).

Wij zijn dus maandagavond naar een gedragstherapeut geweest. Dit was echt verspilling van onze tijd. Ze kon ons geen raad of advies geven, misschien twee weken naar martin gaus of een ander huis voor Wandor zoeken :-\. Het eerste wat ze zei was: "ik zie al direct zoveel", zo van, jullie doen alles fout, omdat wandor behoorlijk aan de lijn trekt. Nou, zij werd ook door hem meegesleurd (ze wilde in eerste instantie hem niet overnemen, maar ik wilde zien hoe "goed" zij het zou doen), terwijl ze zelf zei dat dat niet zou gebeuren, want ze zou zijn aandacht met voer vasthouden. Wij hadden haar al verteld dat wandor niet zo op voer is, en dat is haar ook gebleken, hij pakte het wel aan maar spugde het gewoon weer uit en ging weer verder trekken.

Het kwam er uiteindelijk op neer dat we hem maar door een neuroloog moesten laten nakijken omdat hij dit gedrag van pup af aan al vertoond (dat trekken en joelen als hij zijn zin niet krijgt), zij kon en wilde ons helemaal niet helpen (dit zei ze niet hoor, maar ze verwees ons naar allerlei hondenclubs door, terwijl ik bij haar privecursus wilde gaan volgen met wandor, omdat hij naar andere honden uitvalt).

Ik snap het niet, gedragstherapeuten zijn er toch om honden met gedragsproblemen te helpen? Waarom worden we dan toch weggestuurd?

Maar goed, ik laat wandors urine nakijken door de da, om uit te sluiten dat het iets met zijn blaas (waardoor hij misschien veel plast ofzo) is en dan zal ik met haar een chemische castratie bespreken.

Zijn bij jullie geen nare bijwerkingen bekend?
Laatst gewijzigd door Eef+Stippels op wo 24 nov 2004, 09:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#210755
Aangezien dit geen gedragsforum is, zal ik hier niet echt op in gaan en al helemaal niet zeggen wat ik van dit gedragsconsult vind....

Wij hebben Brutus ook 1 maal chemisch laten castereren. Maar, die ene keer hielp niets. En later zei onze DA dan ook dat we hem beter 2 keer een injectie hadden kunnen laten geven. Er is namelijk langer de tijd nodig om het hormoonstelsel 'neer te leggen'.
Door Eef+Stippels
#211492
Inmiddels heb ik een afspraak met monique gemaakt voor een gedragsconsult. Ik ben heel blij dat zij ons wil helpen!
Laatst gewijzigd door Eef+Stippels op do 25 nov 2004, 11:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#211500
[quote="Evelyn"]
Inmiddels heb ik een afspraak met monique gemaakt voor een gedragsconsult. Ik ben heel blij dat zij ons wil helpen!
[/quote]

Hartstikke goed, succes!
Door tieneke
#211816
Hopelijk ben je snel van zijn gedrag verlost ;)
Ik moet er niet aan denken...straks wordt Taartje loops en Tiny wil dan... :o :o ::) ::) :P :P
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door