Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Wendi
#2107352
Heb wel eens slokdarm (rund) gedroogd, goeie snack, maar nu zat ik erover te denken om 'm ook eens te gaan vullen.
Bij luchtpijpen doe ik dit na het drogen maar bij een slokdarm gaat dit natuurlijk niet lukken.
Dus moet het van te voren.
Iemand een idee wat ik erin zou kunnen stoppen?
Door Wendi
#2107366
als ik luchtpijp droog (die is ook dik) dan doe ik het rooster op de luchtpijp andersom dus meer als een dekseltje.
niet dat dat past hoor, is meer het idee  ::)
de deksel met motor laat ik er dan min of meer op balanceren, het is een wiebelige stapel dus, maar het gaat wel.
het beste zou dus zijn om de slokdarm met iets vierkants te vullen, wordt de stapel wat stabieler hihi  ;D

gemalen vlees doe ik in de luchtpijp, maar dat is dan dus niet gedroogd. Denk dat het een beetje te korrelig wordt en eruit rolt :-\
of ik moet aan beide kanten een knoop erin leggen, maar dan gaat het korrelen tijdens het kauwen en wordt het zo'n bende.
Zat wel aan vet te denken (met beide kanten dichtknopen uiteraard) en dat het dan afgekoeld weer gestold is ofzo.
Hmmm....ben er nog niet uit
Door Wendi
#2108125
dank voor het meedenken, ga wat experimenteren de komende weken met de slokdarmen van de natuurgrazers.
het hoeft in principe niet helemaal droog te zijn, het gaat mij er vooral om dat ze wat langer kunnen kauwen.
kan het dus net zo goed in de vriezer/koelkast bewaren als in de kast.
op slokdarm alleen kauwen ze namelijk wel aardig, maar het lijkt me dus leuk er iets in te stoppen.
zal jullie op de hoogte houden...
Door Wendi
#2108913
nou...hou je vast....heb het nog eens goed bekeken vandaag en.....roffelroffel....
volgens mij is zo'n ding gewoon niet te vullen. het is meer een soort spier die, jawel, is samengetrokken en de opening is eeen klein spleetje. Er zat nog wel wat gras in, lekker laten zitten, maar dat wordt dus echt heel onhandig proppen.
Conclusie: dit experiment beschouw ik al bij voorbaat mislukt, ga het niet eens proberen  :-X
De slokdarmen gaan hier dus gewoon ongevuld op de droger om tot een lekkere lang-kauw-snack te verworden en qua vulsels leef ik me gewoon lekker uit op de luchtpijpen :dribble:
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door