Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#2107099
Vandaag kippenek geprobeerd en klein lapje eendenvlees.
De nek heb ik een derde van gemaakt en plat geslagen, hij kauwt er lekker op, maar meer gebeurt er niet  :-\
Hij krijgt t niet weg...
En dat geldt hetzelfde voor het lapje eendenvlees.
Een sardien daarentegen krijgt hij in zijn geheel weg...

De gemalen barf (eend orgaan bot vlees en zalm) eet hij makkelijk en snel weg en daar smult hij ook echt van.

Iemand tips?
#2107107
Ik heb voor de Frummels in het begin ook wel gemalen, ze waren toen 6 weken. Maar ik ben al snel stukjes gaan snijden en knippen. Nekken mepte ik plat en sneed of knipte ik klein, konijnenribben idem, spiervlees aan stukjes, dat ging eigenlijk al behoorlijk snel heel goed. Nu zijn ze 13 weken en barfen als volleerde profs  :D
#2107113
Ok  :)
Ik wil sowieso eigen gemaalde kvv blijven geven, dan krijgt hij het zelfde als bubba en dat vindt hij ook heerlijk  :D
Dus ook lekker makkelijk voor mij.
Maar omdat Bubba maar 3 diersoorten krijgt is dat te weinig voor Pip, dus al dat spul wat Bub niet mag wil ik dan als barf geven.
(Bubba krijgt zalm, haas en eend)

Ben nu druk bezig met alle topics en punaises te lezen over menu's.
Ik zal zo eens kijken of ik een menuutje in elkaar kan draaien voor Pip..
Door Limpy
#2107146
Op zich zijn kuikens wel voedzaam (er slingert hier ergen nog een kuiken-analyse rond van flin) hier krijgen ze 3-4 x per week een kuiken.

Voor limpy knip ik een kippennek zeker in 5 stukken omdat hij het anders ook niet wegkrijgt (of in 1x naar binnen slurpt, de zot)
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door