Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#2107219
amber13 schreef: Het mengen van voer heb ik geprobeerd maar ze zijn inmiddels zeer bedreven in het saus weg likken tussen de rest van het voer, wat dan vrolijk blijft liggen..

Met tuigje om ging prima, alleen jammer dat hij de terugweg in de auto geplast heeft... Zag een andere topic over verwijderen van pislucht uit je autostoel, dus ga die maar eens even lezen ;)
Als je blik + theelepel KVV even bewerkt met een staafmixer, dan is het onmogelijk om de saus er tussen uit te likken. Elke week een tl KVV extra en een tl blik minder. Als ze halverwege in staking gaan, 2 stappen terug. dwz minder kvv en meer blik. Soms duurt het enkele maanden, maar de aanhouder wint  ;)

dat topic was van mij  >:( nadat ik ook had gelezen dat met tuigje leuker was voor de kat. Hier ging het op de heen weg al mis en minder eng vond Flip het ook niet. De geur is nog steeds niet helemaal weg, ondanks waterstofzuiger en een of ander enzymatisch anti stink vd DSZ. Ach, zo reist Flip altijd een beetje mee ;D
#2107449
Limpy schreef: Cholodin schijnt ook te werken bij sommige soorten epileptie
zie:
http://www.nmlhealth.com/pc,51,/Cholodin.aspx

Goede tip!
Ik weet alleen niet of dit bij haar kat zal helpen. Er staat namelijk dat het kan helpen bij katten met primaire epilepsie en ik vermoed dat haar kat secundaire epilepsie heeft al kan ik dit niet zeker weten.

Mijn eigen kat heeft primaire epilepsie, hij heeft het al vanaf zijn geboorte en wordt niet veroorzaakt door een onderliggende ziekte. Hij is net 1 jaar. Wel een goede tip voor mij dus! ik ga dit zeker even overleggen met mijn dierenarts, met oog op de phenoral die ik nu geef want dit is vologens mij veel schadelijker dan cholodin.

Bij secundaire epilepsie zal het denk ik niet werken. Secundaire epilepsie komt pas op latere leeftijd voor. De epilepsie wordt dan veroorzaakt door een onderliggende ziekte. Aangezien de cholodin hier dus niet de oorzaak aan kan pakken heeft het hierbij denk ik weinig nut.

Het is dus even de vraag of de kat primaire of secundaire epilepsie heeft?

Primaire epilepsie komt overigens zelden voor bij katten dus denk ik dat het secundaire epilepsie is.
#2116278
Zie pas net jullie reacties. bedankt nog voor de tips.

Een dagboekje hou ik inderdaad al bij, wist ik al van de hond met epilepsie. Zo heb je gelijk een goed overzicht inderdaad. Inmiddels heeft Doerak weer 1 aanval gehad. Na een aanval heeft hij altijd vreselijke honger en dorst, dus zorg dat hij gelijk kan eten en drinken als hij weer bijgekomen is. Wel blijf ik er dan bij, hij zit zó te schrokken dan, en als hij uitgegeten is slapen we samen rustig verder ;)

Soms heeft Doerak ook van die erg aanhankelijke momenten, vanaf dan hou ik hem extra in de gaten, en verwacht een aanval, maar dan komt er dus niks..(een week later nog geen aanval gehad).

Omdat Doerak zich buiten de aanvallen om prima lijkt te voelen hebben we in overleg besloten voorlopig niks te gaan geven tegen de epilepsie, omdat je toch nooit precies weet hoe dit uitpakt en welke bijwerkingen het kan geven. Wel wil ik graag dat hij ook van die stomme brokjes af komt, het idee van de staafmixer ga ik ook zeker even uitproberen, tot nog toe prakte ik het door elkaar, maar dan was het minder fijn als met de staafmixer natuurlijk. We blijven gewoon proberen.

Of het nu primaire of secundaire epilepsie is, tsja, helemaal zeker zullen we dat nooit weten. Alle mogelijkheden zijn tot zover onderzocht en uitgesloten, een scan is niet gemaakt. Dit voegt in die zin weinig toe omdat mócht daar wat op te zien zijn, het toch eigenlijk niet redelijk te behandelen is (zwaarte van een hersenoperatie en lange revalidatie daarna), en hij voor het onderzoek onder narcose moet, wat natuurlijk een extra risico voor hem is. We gaan er gewoon vanuit dat hij de 12 jaar ook zeker moet gaan halen.

@ Flip: Ik heb de pislucht weg gekregen met Beaphar Geur Weg Anti Odeur. Gebruiksaanwijzing op verpakking volgen, accepteren dat het nog een paar week 'nageurt' (de pislucht..), maar uiteindelijk is de geur weg en ruikt de auto weer ouderwets naar natte hond ;) (bij mij iig)
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door