Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Mogy
#2106883
Hallo,

Ik wil graag weten of er ook honden bezitters zijn die dit probleem ook hebben.
Wij hebben twee duitse herders eentje van 1 jaar oud en 1 van 5 jaar.
Die van 5 heeft al jaren een huid pobleem, mee naar de dierenarts geweest op dieet aan de prednisonenz...
maar de laatste paar weken zit ze er steeds slechter uit ze kijkt me zo zielig aan van help.
Ik ga haar nu op vers vlees zetten plus groente en rijst kijken of dit werkt.
Heeft iemand van jullie nog andere iedeen zodat mijn hond weer vrolijk wordt en weer de energie heeft die een 5 jarige hond hoord te hebben.

Ik vind het zo zielig en het maakt me verdrietig als ik mijn hond zo zie, en het is zon schat van een hond doet niemand wat kwaad.

Aub Help ons  :'(
Gr,
Yvonne en Mogy
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#2106886
heel veel mensen die aan barf begonnen zijn hebben te maken gehad met hondjes met een huidprobleem.. en zijn vaak juist om die reden verder gaan zoeken en bij vers uitgekomen.. :)

vaak is het voedingsgerelateerd en knappen honden zienderogen op als ze vers vlees gaan eten..
maar let wel.. het kán heel makkelijk gaan.. dwz.. geen brokken meer (geen granen wat dus in de brokken zit kan al voldoende zijn) maar het kan ook zijn dat jouw hond allergisch is voor bepaalde diersoorten.. en dan is het zaak dat je je nog wat meer in gaat zetten voor hem.. en flink gaat puzzelen en lezen.. :)

ga dat lezen zowiezo doen..
gebruik de zoekfunctie en zoek op voedingsallergiën of iets dergelijks.. en je komt heel veel gevallen tegen op barfplaats. dus veel tips en handigheidjes..

dat je vers wilt gaan geven is super dus!!
maar.. laat die rijst weg!!!
als jouw hond een granen allergie heeft.. moet je juist GEEN rijst gaan geven..
dat is de kracht van barf.. gewoon vers vlees.. maar dan ook geen snoepjes en koekjes uit de winkel meer..
maar mooi gedroogd spul wat je her en der kunt kopen maar ook zelf kunt drogen..
ook geen liflafjes van tafel of van straat.. gewoon lekker vers vlees met een groentenmix.. meer niet.. :)

ow.. en ga ook de documentatie over groentenmixjes even lezen.. want heel veel groentjes en fruit mogen honden niet hebben.. :)

ik wens je veel steun toe.. én veel leesplezier..    :-*
Door Mogy
#2106898
Hallo spreeuwtje,

Mooi dat je zo snel hebt gereageerd Mogy is via een pendel getest of ze rijs en groent mag hebben, en dat was positief.

Maar ik ga de site op zoeken die verder te maken hebben over de allergie van de hond.

Bedankt voor de info

Gr,
Yvonne
Door vagebond
#2106942
Toch geen rijst geven, ga je eigen neus achterna en niet die van een ander, lees je goed in hier op deze site!
Jaren geleden wees een biosensor uit dat ik juist granenmix aan mijn paard moest geven. Terwijl ie zere voeten had, en moeilijk liep, wel gekocht en nog gegeven, toen ging ik mij eens inlezen en heb alles in de kliko gemikt. Geen granen voor een paard dat hoefbevangenheidsverschijnselen heeft, sowieso geen granen voor paarden. Ik bedoel maar, blijf zelf nadenken wat je doet.
Succes met je honden en het komt echt wel goed, groetjes Ingrid
Door nienk
#2107034
hoi!

vervelend voor je hond zeg!! maar zoals gezegd is, er zijn hier behoorlijk wat mensen met honden met huidproblemen. en ik moet zeggen, volgens mij zijn ze (bijna) allemaal geholpen met een vers menu. ook voor mij was het de reden Reus volledig over te laten stappen op rauw.

een paar tips/opmerkingen:

- die rijst niet geven! er is een grote kans dat hij daar toch op reageert. daarnaast, uit die pendel-test kan wel komen dat hij rijst best mag hebben, maar honden hebben helemaal geen rijst of andere  granen nodig, dus waarom dan geven?

- houdt een paar diersoorten achter de hand. dit voor het geval alleen de overstap van brok naar vers (zonder granen) niet genoeg is om de klachten te doen afnemen. in dat geval zou je moeten gaan elimineren, en dan is het erg belangrijk dat er een (of liefst meerdere) diersoorten zijn die de hond nog nooit gehad heeft. ik denk zelf dat aan konijn en eend. meer over een eliminatie dieet vindt je via de zoekfunctie.

- het kan heel goed dat je hond gaat ontgiften. dit kan zich uiten in verergering van de huidklachten. dit is in vrijwel alle gevallen van tijdelijke aard, en kan bijvoorbeeld betekenen dat je hond even een periode meer last heeft van schilfers, jeuk, verharen, vettigheid, vieze ogen, etc. dit is het natuurlijk proces van het hondenlichaam dat alle overbodige stoffen van de jaren brok eten er uit aan het werken is.

- wellicht is het een goed idee om de weerstand van je hond wat te helpen. vachtproblemen komen vaak vanuit de buik, en allergieën zijn sowieso een probleem met de weerstand. ook de prednison die hij heeft gehad zal een grote aanslag op zijn weerstand hebben gedaan. je hond is waarschijnlijk gebaat bij bijvoorbeeld Probiotica, of een ander weerstandverhogend middel. er zijn diverse druppels van verschillende merken te koop via internet. ook deze middelen kunnen de klachten eerst een beetje doen verergeren, maar dat hoort er bij en is wederom van voor bijgaande aarde.

een beetje naar beneden in het gezondheidsforum vindt je mijn topic over Reus, wie weet heb je daar ook nog iets aan.

succes!!
Door Lil
#2107049
Vergeet naast al deze goede tips niet, dat heel veel huidklachten worden veroorzaakt door allergieën voor dingen uit de omgeving. Denk aan schoonmaakmiddelen, wasmiddelen, maar ook dingen als huisstofmijt, gras etc. etc.
Door nienk
#2107062
Lil schreef: Vergeet naast al deze goede tips niet, dat heel veel huidklachten worden veroorzaakt door allergieën voor dingen uit de omgeving. Denk aan schoonmaakmiddelen, wasmiddelen, maar ook dingen als huisstofmijt, gras etc. etc.
oh ja, dat is zeker waar!

merk je verschil in seizoenen?

het zou kunnen helpen om een tijdje een dag boek bij te gaan houden. nu is het natuurlijk lastig om daar iets over te kunnen zeggen aangezien je ook nu net over gaat op vers vlees voeding, maar toch wel iets om te overwegen. houdt bijvoorbeeld bij wanneer je hond zwemt, waar je gaan wandelen (strand/bos/weiland/etc), wanneer hij ontvlooimiddel krijgt, maar ook wanneer je zijn beddengoed wast bijvoorbeeld.
Door Lizzy
#2107094
Serieus, rijst is geen hondenvoer!
En verder zitten er hier letterlijk honderden mensen wiens hond enorm is opgeknapt van verse rauwe voeding. En nee, het is geen wondermiddel. En ja, in het begin kunnen de problemen zich zelfs verergeren door ontgiften. Maar de meeste mensen die doorzetten zeggen na een tijd(je) "had ik dit maar eerder geweten".
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door