Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Sjakie
#210533
Ik heb nog niet zo lang een bulletje uit het asiel. Het beestje is net 1 jaar en heeft links boven helemaal geen kiezen en rechts mist ze de achterste bovenkies.

Nou kan zij niet echt overweg met botten of pens omdat ze het niet stuk krijgt..... Heeft iemand nog een ander idee waardoor tandsteen voorkomen kan worden?
Door geer
#210536
Uuuh...gewoon versvlees? En af en toe toch een penslap? Dat laatste is misschien wel een beetje frustrerend, maar helpt denk ik toch wel....
Door Sjakie
#210625
ja ik denk dat een penslap wel werkt voor de tanden, maar voor de kiezen ??? En versvlees is uiteraard veeeeeel beter dan brokken, maar mijn kleine teckeltje heeft nog steeds last van tandsteen.... ook op versvlees, dus vandaar mijn vraag of er ook nog andere manieren zijn om tandsteen te voorkomen.
Door Femke
#210637
moet ze het per sé stuk krijgen dan, om schone tanden te krijgen? Ik bedoel, als ze lekker een half uurtje op zo'n bot ligt te kluiven is dat toch altijd goed, ook al krijgt ze er geen milimeter vanaf?
Door oebaya
#210644
En de hond zijn tanden dagelijks poetsen is ook altijd nog een optie.
gr.
Nicolette
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door