Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Sammy1980
#2106695
Gister is er tijdens de wandeling een hond in volle vaart op Sammy geklapt  :-X
Hij kwam ineens de bocht om gerend en zag haar niet. Hij rende vol in haar heupen.

Ze liep meteen stijf met haar achterhand en hield haar staart erg strak naar beneden.
Sindsdien hangt haar staart en is nog niet hoger dan haar rug geweest.
Afbeelding

Afbeelding
Op de foto's houdt ze hem nog redelijk hoog, eigenlijk hangt ie nog meer naar beneden.

Ik mag er aanzitten, ze geeft geen pijn aan, maar leuk vindt ze dat niet.
Wat kan ik behalve rust, pijnstilling en traumeel nog meer doen??
#2106713
vanaalst schreef: niet veel meer kan je er aan doen ben ik bang..
kan je aan haar heupen zitten, boven de staart op haar rug?
loopt ze goed?
gaat ze normaal zitten en liggen?
Ja, ik mag aan haar heupen en rug zitten, staart mag ik ook aanraken maar liever niet, ze draait dan weg.
Ze loop wel goed, liggen gaat moeizaam en je merkt dat ze toch niet 100% lekker in haar vel zit.

Ach het arme meisje, het ging zo onwijs goed met haar en dan nu dit  :'(
Door Lizzy
#2106716
Ohh, dit is sh*t zeg :(

Ik ben bang dat je verder niet veel meer kan doen.... Brutus heeft dit ook wel eens een paar keer gehad in z'n leven. Traumeel en rust. En eventueel maar wat pijnstiller. Als dit blijft moet je er even mee naar de DA voor een fotootje. Ik dacht bij Brutus na een paar dagen "mmm, blijft wel erg lang op half 9 hangen he", die staart kwam serieus niet meer overeind. Toen bleek ie gebroken. Nu heb ik geen rontgen-ogen maar zo te zien is dat niet het geval bij Sammy (Brutus kreeg zijn staart zo hoog niet opgetild). Maar kneuzen doet zeer hoor.... Daar ben je echt niet lekker van...... Traumeel gel op de staart smeren (inmasseren) is ook lekker voor ze.
#2106723
vanaalst schreef: het zit d'r ook niet mee he...
hou haar maar goed rustig..
Nee, helaas niet, ga haar zeker erg rustig houden  :-*
Lizzy schreef: Ohh, dit is sh*t zeg :(

Ik ben bang dat je verder niet veel meer kan doen.... Brutus heeft dit ook wel eens een paar keer gehad in z'n leven. Traumeel en rust. En eventueel maar wat pijnstiller. Als dit blijft moet je er even mee naar de DA voor een fotootje. Ik dacht bij Brutus na een paar dagen "mmm, blijft wel erg lang op half 9 hangen he", die staart kwam serieus niet meer overeind. Toen bleek ie gebroken. Nu heb ik geen rontgen-ogen maar zo te zien is dat niet het geval bij Sammy (Brutus kreeg zijn staart zo hoog niet opgetild). Maar kneuzen doet zeer hoor.... Daar ben je echt niet lekker van...... Traumeel gel op de staart smeren (inmasseren) is ook lekker voor ze.
Ja, ik ga zeker naar de DA als het niet minder wordt!! Sammy heeft wel al eens eerder haar staart gekneusd maar toen was de staart ook heel dik en dat is nu niet het geval.
Ik denk ook niet dat het gebroken is, ik mag nog aan haar staart zitten en ik kan hem ook gewoon bewegen, leuk vindt ze het absoluut niet. Maar ook ik heb geen rontgen ogen dus dat weet ik niet zeker!
Door Lil
#2106807
Boris heeft dat als jonge hond ook eens cold water taile gehad. Die ging vanzelf weer over. Wel pijnstillers gegeven en wat was ik na 2 dagen blij met die eerste kwispel.

Heel veel beterschap voor Sammy  :-*
#2106821
He jasses het ging zo goed :'( dan baal je wel weer dat je in een druk bevolkt gebied woont.
Als het een cwt is zul je met een dag of 3 drie verbetering moeten zien. Traumeel en eventueel pijnstilling geven en niet laten zwemmen, kortom de staart rust geven. Sterkte.
#2106849
Cindy de Wolf schreef: He jasses het ging zo goed :'( dan baal je wel weer dat je in een druk bevolkt gebied woont.
Als het een cwt is zul je met een dag of 3 drie verbetering moeten zien. Traumeel en eventueel pijnstilling geven en niet laten zwemmen, kortom de staart rust geven. Sterkte.
Ja, het is zeker heel erg balen, het ging super met haar!!
Ze mag inderdaad niet zwemmen van mij, en ze krijgt inderdaad rust. Moet wel zeggen dat ze die zelf ook wel pakt hoor  :)

Yvette, pijnstilling krijgt ze inderdaad, sowieso al vanwege haar rug, maar we hebben het iets opgehoogd.
spreeuwtje schreef: ben je niet bang dat het misschien in een lager deel van haar rug zit?? :shy:
sinds paapie met zijn hernia's ben ik heel bang voor rug en nek dingen..  :-[
Nee, niet echt.
Ik heb haar zowel gister als vanmorgen goed bevoeld en ze geeft pas een reactie als ik aan haar staart zit  :-X
Ik ben met Sammy ook voorzichtig op haar rug, ze heeft LSI en een verkeerde beweging en er zitten weer zenuwen klem, ik was daar eigenlijk wel bang voor maar ze loopt nog wel gewoon goed.
#2106870
ok.. :)
paap gaf met mijn drukdingen en strek oefeningen ook geen pijn aan.. maar als iemand het deed die wist waar ze drukken moest, zag je het wel degelijk..
maar paap liep ook beroerd hoor..
ik heb me heel naar gevoeld over het idee dat hij het vermoedelijk al veel langer had zonder tekenen aan de buitenkant..
en dat als ik er eerder naar had laten kijken, het nooit zover had hoeven te komen..  :-\
vandaar dat ik allergisch ben voor dit soort accidentjes..  :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door