Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Chateau de vareilles
#2106373
Goedemiddag daar ben ik weer. Mijn hond is 'cold turkey' van brok naar barf gegaan nu 5 dagen en nog steeds blieft meneer geen kip. Wel de groentemix, het spiervlees, en het lammetje met bot dat pikt hij er uit maar kip ho maar. Wat stellen jullie voor, alleen maar kip geven of toch blijven mixen?
Graag hoor ik van jullie, groetjes Carolien en Jimmy de 23 maanden oude Weimaraner.
Door nienk
#2106397
misschien kleine beetjes spiervlees door zijn eten mengen, dat hij kan wennen aan de smaak? geef je bio kip, of gewone kip?
Door nienk
#2106435
wat voor onderdelen van het lam geef je hem dan, dat er bot in zit? verteert hij dit wel al goed?

sommige honden moeten leren knagen en zul je een beetje moeten helpen, door het vast te houden en aan te moedigen als hij er aan eet. maar, pas wel op dat je niet te veel aandacht/spanning/stress creeert rond het eet moment.

kwartel vindt Reus overigens ook niet lekker.

het zou ook kunnen dat hij je simpelweg aan het uit proberen is. als dat zou kunnen, dan zou ik zelf eten neer zetten. niet op eten? 5 minuten later weghalen en pas volgende eet moment weer aan bieden. misschien geeft hij het dan op en begint gewoon te eten.
Door Chateau de vareilles
#2106455
Hij wordt weer heerlijk mager grrr. Geeft niks komt wel goed, lamsbotjes gaat prima. Goede ontlasting en geen problemen het is lamsnek. Ik ga gewoon verder met proberen! Bedankt allemaal!
Door nienk
#2106463
lamsnek als in de wervels, of als in strot? in dat laatste zit namelijk geen bot (tenminste, niet in die ik heb).

wel raar dat hij helemaal niet wilt knagen. als je denkt dat het een lange zit wordt voor dat hij wel bot gaat eten, misschien moet je dan even een tijdje een gemalen botmix voeren, en daarnaast dan dingen aan bieden om hem zover te krijgen dat hij gaat knagen.
Door mysmoothcollies
#2106489
Mijn jongste eet ook geen kipkarkas (goed bevleesd). Tis net of zo niet weet wat ermee te doen.....volgens mij vind ze het gewoon niet lekker ofzo. Ook de nekken niet andere diersoorten gaat wel goed, dus ik doe niet moeilijk verder krijgen ze genoeg kip binnen met de KVV's. Al het andere gaat prima, lamsribben, vis, kalkoennekken eendennekken soms wel soms niet, ik heb ook het idee dat ze soms te vet zijn en er te weinig smaak aan zit. Ik zou niet al te moeilijk doen en gewoon andere vlees en botsoorten aanbieden,
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door