Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Caramba
#2105138
Hallo,
Bij deze zal ik me even voorstellen;

Ik ben Rachelle Willems uit Maastricht (alias Caramba) , in het "bezit" van 2 dwergschnauzers (staan op Rodi) , 1 zwarte russische terrier ( mede eigenaar) en binnenkort dus een Riesenschnauzer

Zondag krijg ik mijn zwarte riesenschnauzer pup :)..

Hij is dan ongeveer 8kg zwaar , nu heb ik onze zwarte russische terrier ( woont nu bij mijn ex) altijd op duck gezet, vanaf pup af aan en daar vind ik wel een voedingstabel..
Maar Hoppa, de ries dus, krijgt nu carnibest met hills brokken gemengd bij de fokker. Omdat sommige pup eigenaren geen vlees willen geven, doet ze het zo .
Maar zelf wil ik hem helemaal op carnibest zetten en vroeg me af hoeveel ik hem moet geven om te beginnen..

Als ik een tijdje bezig ben met vlees, zie ik wel of hij te dik wordt of mager wordt, maar het gaat mij om de eerste paar dagen

Groetjes Rachelle
Door eelke
#2105614
Gefeliciteerd met de gezinsuitbreiding!

Wat volgens mij wel een redelijke richtlijn is, is om 2 x de advieshoeveelheid van brok te geven. Op brok staat vaak wel een tabel. Verder is het inderdaad kijken naar je pupje, ik zou gewoon regelmatig wat aanbieden de eerste dagen, meestal voer je dan toch 4 keer per dag, dan zie je al vrij snel hoe hij eet. Of gewoon bij de fokker vragen als je hem gaat halen.
Door vitess
#2105833
Op de labels van Carnibest staat precies de aanbevoelen hoeveelheden voor pups en volwassen honden. Dit zijn natuurlijk richtlijnen, je moet daarbij zelf goed kijken hoe je het hond het doet.
Door Caramba
#2107669
Dank jullie wel voor de reactie..

Ondertussen heb ik hem nog heel even bij de fokker gelaten, woensdag pas haal ik hem op, MOET nog op cursus voor mijn werk dinsdag en wil hem niet alleen laten of andere "vreemden" voor hem laten zorgen..

Gister ben ik daar geweest en heb hem ook gewoon carnibest, zonder brokken gegeven ( hier blijft hij ook op) en ruim 250 gram ging er goed in...
Door Caramba
#2109959
:) Dank jullie..

Ondertussen is hij gearriveerd.
Ik deel de carnibest worst in 3 en geef hem dat verdeeld over 3 maaltijden per dag..

vanochtend was het hem een beetje veel denk ik dus at hij het niet helemaal op..

straks rond 12uur maar eens kijken of hij weer genoeg honger heeft..
Door Caramba
#2193116
Zijn we weer eens..

Kotaro doet het prima, hij is ondertussen bijna 5 maanden oud en eet ongeveer  1.5 kg carnibest op een dag.
Kippendijen, kippenpootjes, lamsribben en af een toe een sardientje of 3 vind hij heerlijk!

Is het erg om ipv een maaltijd carnibest , een stuk lamsrib 1 of 2x per week te geven?

Groejtes Rachelle
Door nienk
#2193431
[quote="Caramba"]
Zijn we weer eens..

Kotaro doet het prima, hij is ondertussen bijna 5 maanden oud en eet ongeveer  1.5 kg carnibest op een dag.
Kippendijen, kippenpootjes, lamsribben en af een toe een sardientje of 3 vind hij heerlijk!

Is het erg om ipv een maaltijd carnibest , een stuk lamsrib 1 of 2x per week te geven?

Groejtes Rachelle


[/quote]

hoi, leuk dat het zo goed gaat!

mits de lamsribben geschikt zijn om te eten (niet te hard, dus van een jong dier) en ze voldoende bevleesd zijn (zodat je hondje er geen poep-moeilijkheden van krijgt) kan je best een keertje per week de maaltijd vervangen door ribben. als hij er nou te moeilijk van gaat poepen, kan je er het beste een beetje spiervlees bij geven, of pens.

het beste geef je ook ribben nog een paar aan elkaar vast. dus geen enkele rib, deze kunnen in 1 keer doorgeslikt worden, met alle toestanden van dien.

met 1 of 2 maaltijden per week zo zelf wat samen stellen, hindert het niet zo veel wat je in welke percentage's geeft. krijgen jij en je hond nou helemaal de  smaak van vleesbotten e.d. te pakken en wil je meer zelf samen gaan stellen, lees dan even dit: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 140.0.html
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2193578
[quote="Caramba"]
Zijn we weer eens..

Kotaro doet het prima, hij is ondertussen bijna 5 maanden oud en eet ongeveer  1.5 kg carnibest op een dag.
Kippendijen, kippenpootjes, lamsribben en af een toe een sardientje of 3 vind hij heerlijk!

Is het erg om ipv een maaltijd carnibest , een stuk lamsrib 1 of 2x per week te geven?

Groejtes Rachelle


[/quote]

Fijn dat het zo goed gaat en dat de eerste barfhappen er al lekker ingaan. Stuk lamsrib geven is prima. Goed bevleesd is dat een prima kvv-maaltijd vervanger :)
Door Caramba
#2193795
nee het zijn echte stukken van een cm of 15/ 20 breed.

Hij vindt ze heerlijk, maar ik wist niet of het nou genoeg eten was ipv zijn ong 600 gr carnibest te vervangen ( af en toe)

maar wel dus!
dank jullie voor de reacties! :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door