Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Emytje
#2105576
Sinds mei hebben we naast onze kale jongen een duo harige katten. Een poes en een kater. De kater had al heel snel kvv door, wat al snel gevolgd werd door wat Barf. Ondertussen is hij wel al zo ver dat hij s'ochtends kvv krijgt en s'avonds barf. Alleen... Meneer eet eigenlijk alleen hart goed. Lever lust hij een beetje, maag nog minder en nier absoluut niet. Hart, lever en maag heb ik altijd van kleine dieren. Op dit moment van kip. Nier heb ik een aantal keren uitgetest van lam aangezien de kale die graag eet en ik dit dus gewoon in huis heb, maar gisteren heeft hij ook konijnennier gehad. En ja, die luste hij dus ook niet. ::)

Aangezien ik de hoeveelheid orgaan die hij eet te minimaal vind, durf ik het niet aan om hem geheel op barf te zetten. Bovendien is er ook nog een poes die eigenlijk niet barft (al staat ze nu op een prednisonkuur waar ze veel honger van krijgt waardoor ze eet wat ze voor haar neus krijgt en daar profiteer ik dus gretig van! Gna, gna, gna.) en de kvv dan niet hard genoeg gaat. Al vind ik dat nog niet zo'n punt. Het minimale eten van orgaan vind ik wel vervelend. Hoe krijg ik hem een beetje beter aan de lever, maag en nier? Is er een andere diersoort waar de meeste katten een moord voor doen die ik hem voor moet schotelen?

De jongen in kwestie
Door Limpy
#2105586
Maagjes krijg ik er bij die van mij ook niet want is heul bah, heb ik dus maar opgegeven.
Je zou eens kunnen proberen om het een beetje aan te bakken, dan smaakt het toch anders (of drogen)
In de hondenhoek wel eens gelezen dat meerdere honden gewone nier/lever bah vonden maar de biologische varianten gretig aten...
Door El budha
#2105727
inderdaad even licht aanbakken of heel kort in heet water.
Ik snij zelf het orgaan in kleine stukjes en maak hier een mix van.
Geef jij op een orgaandag alleen 1 orgaan soort of maak je hier een mix van verschillende soorten van?
Door Too
#2105749
Ik merk aan mijn dames dat biologisch orgaan, met name lever, veeeeel lekkerder is

-Z'n kvv 'verzieken' met wat heel fijn gesneden orgaan?
-in een beetje roomboter licht aanbakken/ droge pan wil ook wel s werken
Door Emytje
#2105755
Bakken kan ik nog uitproberen ja, dat had ik nog niet gedaan.

Waar kan ik biologisch lever, maag en nier krijgen?

Ik geef als ze orgaan krijgen inderdaad 1 orgaansoort. Dit is er een beetje in blijven hangen toen de oudjes alles apart wel aten maar door elkaar weer niet. 8) Aangezien Myrddin maag, nier en lever niet zo heel lekker vind, acht ik de kans groot dat hij als ik het mix, alles laat liggen. Maar ik kan het natuurlijk wel uitproberen.

Hij pakt het overigens wel in zijn bekkie. Maar zodra hij een keer heeft gekauwd, laat hij het op de grond vallen en kijkt hij ernaar met een kop van 'raar.' En vervolgens eet hij erom heen.

Edit: Too is me net voor met reageren. Door de kvv kan inderdaad ook.

Dus wat ga ik proberen:
- Even bakken
- Testen of hij het in een mixje wel lekker vind
- Door de kvv heen prakken

Moet lukken toch?
Door Limpy
#2106563
Emytje schreef: Waar kan ik biologisch lever, maag en nier krijgen?
Lupa heeft een ieneminie aan bio produkten (alleen lever/hart/long qua orgaan)
Bio nier en lever valt anders nog wel aan te komen via biologische slagers denk ik.

Hier vonden ze in het begin niertjes ook maar matig maar sinds ik een mix maak van hart/lever/nier wordt het goed gegeten.
(moet het alleen niet in mn hoofd halen er ook maar iets van maagjes in te doen...tuffen ze alle 4 uit)
Door Emytje
#2115924
Meneer eet nu braaf zijn organenmaaltijd op als ik het door de kvv heen prak. Nier heb ik even gelaten voor wat het is, dus het is nu alleen eventjes hart, lever en maag. Nier komt over een tijdje wel weer voor de test.
Door Evy_JD
#2121846
Ik heb net weer een mix gemaakt van organen, nu konijnenhart/long, konijnen nier en eendenlever en dat mix ik door het vleesbot en spiervlees en word het gewoon goed gegeten  :)
enkel orgaan vinden ze hier ook niet echt lekker.. evenals orgaan mix van kiezebrink... die vinden ze hier ook jek..  :biggrin2:
Door Limpy
#2121876
Orgaanmix van KB bevat ook pens (rund dacht ik), wordt niet door elke kat gewaardeerd...
(die flaporen van mij blieven alleen lams- of geitenpens, voor heul af en toe)
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door