Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2074823
Gisteren tijdens het uitlaten heeft Bailey een nagel van haar echter voorpoot gescheurd. Best wel ver want het leven komt eruit.
Ik kon vanochtend pas soda kopen. Daar heb ik dus een badje van gemaakt en 10 min haar poot in gehouden.
Dit moet vaker maar hoe vaak?
Ze loopt er wel mee, maar likt er ook aan. Ik durf het restant niet weg te halen.
Ik heb gelukkig wel een kous van haar mee, dus kan hem wel inpakken. Dit zit dan wel heel strak ingepakt, maar ik kan hem ook deels vast zetten zodat het niet helemaal vast geklemd zit.
Afbeelding
Hoop dat de foto een beetje duidelijk is.
Afbeelding
Een dergelijke kous heb ik mee en kan ik dus om haar poot doen.

Wie heeft er nog goede raad voor mij, maar voornamelijk voor Bail???
Laatst gewijzigd door baileys op zo 04 aug 2013, 10:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#2074835
ik heb toen de nagel laten verwijderen, was zo ver ingescheurd en hij zou het constant open lopen en er veel pijn aan hebben...
kon een langdurige kwestie worden...
na het verwijderen liep ie binnen een week normaal
Gebruikersavatar
Door baileys
#2074838
Nadeel is dat ik op vakantie ben, en dus niet in de buurt van mijn eigen da.
Maar jij denk dat ik hem moet weg laten halen, of toch nog even aankijken in combinatie met soda badjes???
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#2074844
weet niet tot hoevere het is ingescheurd, maar het groeit niet meer aan dus dat stuk kan het beste eraf worden gehaald, anders blijft het open gaan...
verbinden en schoonhouden tot je weer thuis bent?
Gebruikersavatar
Door baileys
#2074888
Het is recht door naar achteren bijna helemaal door, maar het zit nog best wel vast. Als ik eraan zit doet dat ook zeer  :(.
We zijn pas over 2 weken thuis, dus dat is nog best wel lang. We gaan morgen door naar Den Helder, denk dat ik daar maar een da opzoek dan.
Zal zo nog een badje met soda voor haar klaar maken, dat kan volgens mij geen kwaad iig.
Gebruikersavatar
Door baileys
#2077069
Om een lang verhaal kort te maken wordt de nagel zo operatief verwijderd door erwin van any animal.
Om 12 uur moet ze er zijn en dan kan ik haar om 3 uur ongeveer weer halen.
Gebruikersavatar
Door baileys
#2105346
Na een aantal weken rustig aan doen, heelde de nagel heel goed. Vorige week een halve flyball training mee gedaan, en niks aan de hand. Gisteren een hele training en na het opruimen van de spullen zag ik het, de hele nagel afgebroken.
En ik was zo blij dat het goed ging en nu dit  :'(

Nu dus weer terug bij af. Volledige rust, uitlaten met een zak om haar poot en meteen haar mand weer in. Dit om te voorkomen dat ze erop staat en er zo druk in de poot ontstaat.

Heeft iemand nog tips wat ik kan geven om het herstel te bevorderen en wildvlees te voorkomen??

Bestaat er ook zoiets als nagelverharder voor honden, aangezien haar 5de nagel ook regelmatig gebroken is.
Ik heb een speciale sok om dat te voorkomen, maar die zit dus alleen om die nagel.
Door Lizzy
#2105416
baileys schreef: Na een aantal weken rustig aan doen, heelde de nagel heel goed. Vorige week een halve flyball training mee gedaan, en niks aan de hand. Gisteren een hele training en na het opruimen van de spullen zag ik het, de hele nagel afgebroken.
En ik was zo blij dat het goed ging en nu dit  :'(

Nu dus weer terug bij af. Volledige rust, uitlaten met een zak om haar poot en meteen haar mand weer in. Dit om te voorkomen dat ze erop staat en er zo druk in de poot ontstaat.

Heeft iemand nog tips wat ik kan geven om het herstel te bevorderen en wildvlees te voorkomen??

Bestaat er ook zoiets als nagelverharder voor honden, aangezien haar 5de nagel ook regelmatig gebroken is.
Ik heb een speciale sok om dat te voorkomen, maar die zit dus alleen om die nagel.
Ik heb dit ook met mijn hond meegemaakt maar ik liet haar gewoon zonder zak buiten lopen hoor. Bij thuiskomt even in de soda en daarna lekker groene leem wondpasta erop van de Groene Os. En volledige rust heb ik ook nooit gegeven... Loopt ze zo mank, dat je haar zoveel rust geeft?

Je zou een tijdje Silicea D6 kunnen gaan geven (drogist, van A Vogel).
#2105521
Dank voor je reactie Lizzy.

Ik geef haar rust omdat ze dan niet op de poot staat en er daardoor geen druk op die teen komt.
Zo hoop ik op een goede genezing en wildvlees te beperken. Ze loopt wel in huis, af en toe mank, en buiten plassen/piepen en weer naar binnen.

Ik heb nog geen soda gebruikt omdat ik het zo droog mogelijk wilde houden. Door het nat te maken wordt het weer week. Maar aan de andere kant maakt het natuurlijk wel weer schoon. Wat is wijsheid.
Ga iig die 2 dingen kopen.
#2105527
baileys schreef: Dank voor je reactie Lizzy.

Ik geef haar rust omdat ze dan niet op de poot staat en er daardoor geen druk op die teen komt.
Zo hoop ik op een goede genezing en wildvlees te beperken. Ze loopt wel in huis, af en toe mank, en buiten plassen/piepen en weer naar binnen.

Ik heb nog geen soda gebruikt omdat ik het zo droog mogelijk wilde houden. Door het nat te maken wordt het weer week. Maar aan de andere kant maakt het natuurlijk wel weer schoon. Wat is wijsheid.
Ga iig die 2 dingen kopen.
Als de poot niet ontsteekt en ze komt er ook niet mee in vuil, dan is het misschien een goed idee om het droog te houden ja. Groene Leem is wel prima, omdat dit de wond niet vochtig maakt maar wel een ontsmettende werking heeft en vuil er ook uittrekt (mocht dat er zitten) en genezing bevorderd. Ik heb het gebruikt bij Pinkel, die een loei diepe snee in haar poot had die maar niet wilde genezen. Ik ben dat gaan smeren en had echt een "wow" gevoel met dat spul. Sindsdien gebruik het voor alles en nog wat, met super resultaat. Sommige honden likken er echter wel graag aan, dus dan komt een sok of schoen of iets weer van pas.

Sterkte met je meis!
#2105676
vanaalst schreef: dan is de nagel niet helemaal verwijderd?
zo snel groeit dan niet aan, als de nagel nogal wel terug komt..
Nee dat klopt, had het in de gauwigheid verkeerd opgeschreven.
Hij heeft het wildvlees en een stuk van de nagel weggehaald. Hij was bijna weer op lengte...
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door