Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door tt-tjes
#2102488
Chendo blijft aan zijn achterpoot kluiven. Ik heb hem helemaal nagekeken, ik kan helemaal niets vinden aan die poot. Vlooien heeft hij niet, wordt elke maand netjes gedruppeld.
Hij doet het niet de hele dag, maar af en toe sopt hij die poot weer helemaal kletsnat.
Het lijkt wel of het een soort gewenning geworden is. Verder bijt hij aan geen enkele andere poot, krabt zich niet meer dan een andere hond een keer zou doen.
Hoe krijg ik hem zo ver dat hij dat niet meer doet. :-\
Door tt-tjes
#2102497
vanaalst schreef: verbieden, het doorbreken...
overigens zou ik ze nu niet meer iedere maand druppelen...
Ja, dat kan als ik thuis ben en dat doe ik ook, maar als ik ben werken wordt het wat moeilijk.
Door miik
#2102607
Bij Mickey is het duidelijk een allergie tegen granen.
Op straat stukje brood eten= gegarandeerd poot kluiven
Door nienk
#2102613
iets vies er op smeren voor als je niet  thuis bent? ik heb reus ook wel eens sokjes aan getrokken voor het krabben/jeuken/bijten, daar bleef hij keurig netjes van af als ik thuis bleef, maar als ik  maar heel even weg was geweest had hij ze al weer uit. (hij is daar erg handig mee, heeft de dierenartsassistenten toen met zijn chocoladevergiftiging de hele nacht zoet gehouden, wat ze ook deden, hij kreeg zijn katheter en infuus er toch wel uit)
Door tt-tjes
#2102718
miik schreef: Bij Mickey is het duidelijk een allergie tegen granen.
Op straat stukje brood eten= gegarandeerd poot kluiven
Hij krijgt geen granen. Ook geen stukjes brood. Snaaien van straat doet hij niet.
Door Butch
#2102777
is er iets anders wat hij krijgt, wat hij vroeger niet kreeg toen hij nog niet kloof?
Door nienk
#2102807
denk je zelf aan een reactie ergens op? want dan is het toch raar dat hij maar aan 1 poot kluift? ik zou denken dat hij er een plekje heeft gehad ofzo, maar dat hij uit gewoonte (omdat het ook troostend kan werken voor hem) maar is blijven doen. nu bedenk ik me, een van je honden had een tijdje terug een beetje raar angst gedrag? is dat dezelfde hond?
Door tt-tjes
#2102905
Butch schreef: is er iets anders wat hij krijgt, wat hij vroeger niet kreeg toen hij nog niet kloof?
nope
Riek schreef: Misschien wat stop"nitch op spuiten?
Daar gaat ie doorheen, teatree helpt beter op dit moment.
nienk schreef: denk je zelf aan een reactie ergens op? want dan is het toch raar dat hij maar aan 1 poot kluift? ik zou denken dat hij er een plekje heeft gehad ofzo, maar dat hij uit gewoonte (omdat het ook troostend kan werken voor hem) maar is blijven doen. nu bedenk ik me, een van je honden had een tijdje terug een beetje raar angst gedrag? is dat dezelfde hond?
Nee, ik denk niet dat het een reactie ergens op is. Hij is daar mee begonnen in mei, toen had hij 1 klein jeukbultje op zijn poot waardoor hij zijn hele vacht er af gevreten heeft.
Alleen stopt hij er nu niet meer mee.
Het is de jongste van het stel, dus niet met dat rare gedrag.
Laatst gewijzigd door tt-tjes op di 06 sep 2011, 15:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tt-tjes
#2104396
Vandaag homeopatische spullen binnengekregen voor Chendo. Dit zou moeten gaan werken om van het kluiven af te komen.
Ben benieuwd.
Door nienk
#2104404
tt-tjes schreef: Vandaag homeopatische spullen binnengekregen voor Chendo. Dit zou moeten gaan werken om van het kluiven af te komen.
Ben benieuwd.
uit nieuwsgierigheid: wat ga je hem geven? hoop dat het helpt!
Door tt-tjes
#2104409
nienk schreef: uit nieuwsgierigheid: wat ga je hem geven? hoop dat het helpt!
Een drietal granules en druppels, weet alleen zo ff de naam niet.
Door nienk
#2104413
tt-tjes schreef: Een drietal granules en druppels, weet alleen zo ff de naam niet.
aha, en wat is het idee er achter? ik bedoel, moet het iets in zijn pootje genezen zodat hij er niet meer aan hoeft te kluiven of is het meer gericht op hoe het gedrag zegmaar uit zijn kop kan komen?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door