Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door fester
#210393
Ik heb een flatcaoted van net 3 jaar afgelopen juni hebben wij een masitoom bij hem ondekt hij heeft 12 chemokuren gehad half september ondekten we een goedaardig bloedvat tumor. Om kort te zijn heeft hij vanaf juni pretnison gehad tot november is hij 4x onder narcose geweest 6 antibiotica kuren gehad en nu heeft hij demodex. Zijn lichaam heeft natuurlijk geen afweer. Hij krijgt iederedag versvlees en cat's claw. we moeten hem wassen met ectodex. Wie heeft daar ervaring mee! En weet iemand wat ik evt op de kale plek kan smeren en wat ik nog kan doen met voeding/groente. :(
Door Lizzy
#210429
Ah gossie, wat een drama zeg.... :'(

Over demodex kun je hier wel meer informatie vinden: http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... eadid=2370

Tja, Ectodex is natuurlijk ook tinnuf maar ik heb geen idee of je een andere keus hebt.....

Ik zou haast denken dat het misschien geen verkeerd idee is om eens een consult aan te vragen bij een holistischwerkend DA. Misschien dat zij goede ondersteunende therapieen weten.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#210434
:o Jeetje, wat heeft jouw hond allemaal moeten doorstaan zeg :'(. Over Demodex kan ik je niets vertellen, maar er zijn hier mensen op het forum die daar ervaring mee hebben. Om de weerstand op te vijzelen kan je er ook nog probiotica bij geven. beterschap.
Door qyan
#210480
Ik heb helaas ervaring met Ectodex.
Qyan heeft 4x demodex gehad.
De eerste keer als pup van 4 maanden en de keren daarna heb ik eigenlijk geen idee hoe oud hij was.
Bij Qyan kregen we in het begin zijn weerstand om diverse redenen niet omhoog (teveel om op te schrijven)
De Ectodex hielp wel, maar met te weinig weerstand kwam het weer terug.
Bij Qyan hadden we iig het vermoeden dat de terugkerende demodex werd veroorzaakt door entingen/ pijnstller rymadil en een narcose.
Ectodex is rommel, maar als Qyan het weer in die mate zou krijgen, zou ik hem er meteen weer in wassen en verder idd weer de werestand opkrikken.
Met Qyan deden we:
- geen brokken, maar vlees uiteraard
- 3000 mg vitamine C (ester c) per dag, langzaam opbouwen
- Cats claw en echinacea
- visolie/ teunisbloemolie (beter is borageolie, maar daar kon Qyan toen om de 1 of andere vreemde reden niet tegen)

Neem verder als je je hond wast de voorzorgsmaatregelen in acht.
In dit weer is buiten wassen geen optie, maar doe het in een goed doorluchtende ruimte.
Zorg dat je handschoenen draagt en liefst ook een mondkapje.
Na een ectodex behandelin eet en drinkwaren uit de buurt houden.
Wat wij met Qyan deden was na het wassen hem in zijn mand leggen en een lekkere fleecedeken over hem heen, lekker warm en behaaglijk.

Als je hond open plekken heeft, kan je die plekken buiten de ectodex om te verzachten insmeren met teetrea creme of calendula zalf

Of je een andere keus hebt dan Ectodex ligt denk ik aan de situatie.
De laatste keer dat Qyan demodex had, hebben we besloten geen ectodex te gebruiken, maar we waren er optijd bij.
We hebben het toen met teetrea creme gedaan, 4x per dag insmeren, vitamine c, visolie, teunisbloemolie en echinacea.
En uiteindelijk hebben we het overwonnen.
De 3 keren daarvoor had ik het echter niet anagedurfd om geen ectodex te gebruiken, gezien yan zijn toestand toen.

Hoop dat het snel voorbij is voor jullie :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door