Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Jexx
#2103014
Sinds 2,5 maanden hebben wij een Labrador Retriever, chocoladekleurig, nu 8 maanden oud en ruim 23 kilo.
De vorige eigenaar voerde brokken dus dat hebben we in eerste instantie ook gedaan.
Ik vond hem echter niet echt goed reageren op de brokken (zachte ontlasting, beetje doffe huid), daarom zijn we overgestapt naar brokken (ochtend) en KVV (Smuldier) in de avond.
Ik denk er echter over om helemaal over te stappen op KVV. Voorkeur gaat uit naar Smuldier, we wonen in een dorp en het is hier verkrijgbaar.
Als hij 's ochtends een bakje krijgt (kompleet, 400 gram) en 's avonds een bakje en we wisselen af met de vleessoorten, is dat dan voldoende?
Mag hij dan tussen de middag een varkens- of runderoor of bullepees?
Alle tips zijn welkom, behalve over BARF, dat gaat het niet worden.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2103028
Goed plan om van de brok af te stappen.

Ik vind persoonlijk alleen smuldier te karig voor een opgroeiende hond. Ik zou dus toch rondkijken of er meerdere soorten/smaakjes te verkrijgen zijn in de buurt.

Varkensoor zou ik niet geven, dat geeft vrij makkelijk jeukklachten.
Door nienk
#2103052
hartstikke goed dat je je hond over gaat zetten op kvv!

kijk eens op www.voerwijzer.com, daar vindt je onder het kopje versvlees zo ongeveer alle kvv merken met eigenschappen prijs erbij.

in smuldier zit een calciumpreparaat ipv gemalen bot als calciumbron, wat zeker voor een opgroeiende hond beter is.

wellicht is er in de buurt ergens nog een winkel waar ze een ander merk verkopen.

verder zijn er op het moment meerdere topics over het voeren van alleen smuldier, daar vindt je antwoord op de andere vragen.

varkensoor is inderdaad een kriebelveroorzaker voor veel honden.

maarrrr de vaakst voorkomende jeuk/vacht probleem veroorzaker bij honden is graan, dus zeker als je hond een doffe huid had toen hij brokjes kreeg, zou ik er voor zorgen dat de hond helemaal niets meer krijgt waar graan in zit. dwz, alle normale hondenkoekjes, kluiven als dentastix, e.d.
Door Jexx
#2103063
Geen varkensoor dus. Wat zijn er voor alternatieven? Hij moet toch iets te kauwen hebben?
Door nienk
#2103079
[quote="Jexx"]
Geen varkensoor dus. Wat zijn er voor alternatieven? Hij moet toch iets te kauwen hebben?
[/quote]

de meeste dierenwinkels hebben tegenwoordig een redelijk groot assortiment gedroogde snacks en knagen, runderkophuid, paardenpezen, pensstaafjes, etc. je kan ook online bestellen bij bijvoorbeeld zooplus.nl
Door Mevroi Kruim
#2103508
Ik zou toch eerder voor de beginnersbotjes gaan voor het knagen  ;) kippennek, kipkarkas, eendennek en aanverwanten.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2103516
[quote="Mevroi Kruim"]
Ik zou toch eerder voor de beginnersbotjes gaan voor het knagen  ;) kippennek, kipkarkas, eendennek en aanverwanten.
[/quote]

Maar dat is BARF en dat gaat 'm niet worden ::)
Door nienk
#2103708
kippen en eenden nekkies zijn ook gedroogd in de handel, dat is dan weer geen barf! (maar wel lekker)
Door nienk
#2104057
[quote="Jexx"]
Waarom is dat beter dan runderhuid of pensstaafjes en zo dan?
[/quote]

gedroogd bedoel je? gewoon, beetje variatie kan ook een hond wel waarderen.
Door Jexx
#2104066
Geen speciale reden dus, gewoon voor de lekker. Staat op het lijstje.
En bouillon, gewoon een rundvleestablet met kokend water, mag hij dat af en toe tussendoor? Mijn zoontje eet / drinkt dat graag en er blijft altijd wel iets over.
Door nienk
#2104069
[quote="Jexx"]
Geen speciale reden dus, gewoon voor de lekker. Staat op het lijstje.
En bouillon, gewoon een rundvleestablet met kokend water, mag hij dat af en toe tussendoor? Mijn zoontje eet / drinkt dat graag en er blijft altijd wel iets over.
[/quote]

dat is enorm zout! zout is niet geschikt voor honden. als je je hond iets lekkers te drinken wilt geven (bijvoorbeeld zomers ofzo, of als  hij diaree heeft en veel moet drinken), kan je wel zelf bouillon trekken van vlees en dan dat geven. (maar niet de botten, als je het van bot  trekt!)
Door Barf
#2104697
[quote="Angelique"]
Maar dat is BARF en dat gaat 'm niet worden ::)
[/quote]
ach het is maar een beetje Barf, het is het net niet, een heleboel net niet  :biggrin2:
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door