Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door bramax
#2103162
Die van ons begint weer wat met gal spugen.Hij krijgt 3keer per dag eten en de laatste sàvonds laat.
Heeft iemand een idee wat ik hier aan kan doen en waar het aan ligt?
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#2103188
wat voor ras heb je?
heb gelezen dat ie gastritus heeft en entritus..
wat voer je?
gas en entritus kan chronisch zijn/worden, dus met stress ed kunnen ze er meer last van krijgen, ook van extraatjes ed....
Laatst gewijzigd door me and my boys op di 06 sep 2011, 20:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Door bramax
#2103269
die van ons is een leonberger.Carnibest eend diabetes.Die gastritus en entritus  kwam volgens mij door de waarschijnlijke voedselallergie wat ie volgens de dierenarts had.Toen had ie hele erge buikpijnen.
Door Lizzy
#2103378
Ik zie dit probleem vaker (veel vaker) bij honden die 3 keer per dag eten krijgen. Ik zou hem langzaam overschakelen naar 1 keer per dag en dan op wisselende tijdstippen gaan voeren.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#2103381
bramax schreef: die van ons is een leonberger.Carnibest eend diabetes.Die gastritus en entritus  kwam volgens mij door de waarschijnlijke voedselallergie wat ie volgens de dierenarts had.Toen had ie hele erge buikpijnen.
dat kan, mijn hond heeft chronische gas en entritus....
herhaaldelijk heeft ie er last van..
als het gas en entritus is waar ie nu last van heeft is kleine beetje eten geven per dag beter.....
heeft ie ook last nu met de ontlasting?
Gebruikersavatar
Door Bente Ole Kambi
#2103491
Lizzy schreef: Ik zie dit probleem vaker (veel vaker) bij honden die 3 keer per dag eten krijgen.
Ik denk ook dat het hiermee te maken heeft.

Bente spuugde 's-ochtends vaak gal op dagen dat wij later opstonden en zij later haar 'ontbijt' kreeg. Wij dachten altijd dat het te maken had met een lege maag en een 'verwachtingspatroon' van de enzymen in de maag. Maar dat bleek slechts een deel van het fenomeen te zijn.

Sinds een flink aantal weken staat ze op dieet en ze krijgt nauwelijks nog tussendoortjes. Dus wij hadden een toename in gal spugen verwacht en zeker op de dagen dat ze later haar ontbijt krijgt. Het gal spugen is sindsdien echter geheel verdwenen! Nu begrijp ik dat het te maken heeft met het feit dat Bente nooit een lege maag had en dat haar maag dat dus niet gewend was.
Door nienk
#2103713
precies, daar dacht ik ook een beetje aan. daarom lijkt het mij uit maken of ie snachts of over dat spuugt, stel hij spuugt overdag wel en snachts niet, dan kan de hond dus best tegen iets langer lege buik hebben en lijkt het mij het proberen waard om naar 1 of in ieder geval 2 maaltijden per dag te gaan. lijkt mij?
Door bramax
#2104241
Hij doet het niet op geregelde tijden.Wel vaak als ik smorgens beneden kom ligt er een klein plasje ,maar het kan ook gerust midden op de dag voorkomen.En een grote hond kan toch beter vaker per dag eten iv.m. maagtorsie?En ik denk ook niet dat hij de 1,5kilo in 1keer op krijgt.Heb hem wel eens een keer wat meer gedaan en toen had hij de volgende dag last van erge buikpijn.
Door nienk
#2104274
hmm. ik zou kijken wat er gebeurd als je hem heel langzaam overschakelt naar 2 wat grotere maaltijden, en die 3e afbouwen tot een snackje van het een of ander.

dat met die maagtorsie en grote honden, daar weet ik niet zoveel van. wel is het zo dat veel honden na een grotere maaltijd zelf hun rust pakken en gaan liggen uitbuiken. als je ook als baas echt een groot rust moment in bouwt en zo je hond zijn eten goed kan laten verteren, dan moet dat volgens mij geen risico zijn. er zijn hier een heleboel grotere honden die 2 of zelfs maar 1 keer per dag eten. over het algemeen vervalt de 3e maaltijd nog voor dat de hond een jaar oud is. (wat ik hier op BP begrijp)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door