Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2101191
Dat vroeg ik me ook gisteren avond af, nadat we 13 muggen naar de muggenregenboogbrug geholpen hadden.
Wat een muggen zijn er op het ogenblik.
We hebben zo'n vliegen/muggen/insekten-dood-maak-lamp aangeschaft, met dat enge blauwe licht, maar dat werkt super!

Dus hondenneuzen zijn niet veilig voor de mug! >:(
#2101205
Zeker kan dat.
Met training, zeker in de buurt van water, moet ik regelmatig die krengen van hun neuzen afhalen.
Ze worden zo "lek" gestoken.
Bulten krijgen ze hier niet noemenswaardig, ze reageren er zelfs niet echt op, alleen Bora gaat maaien met haar poten als er 1 echt prikt om hem weg te krijgen.
#2101213
Wij hebben de hele wandeling muggen van de honden afgetrokken, met name van het gezicht. :( Lekker warm vochtig weer dan zijn die beesten er wel. Geregeld moeten stoppen om een stuk of 6 van elk hoofdje af te halen. Ben zelf ook aardig te pakken genomen door die beesten :(
#2103114
Bij ons zijn muggen welkom ;)
Ze moeten wel heel bijzonder snel zijn om Pablo te kunnen prikken. Hij vindt muggen namelijk een erg smakelijke snack.
Al ligt hij te slapen, hij hoort ze gewoon in de buurt komen. En dan is het; weg mug. Voor ons wel fijn...
Overigens komen muggen op de tweede plaats van levende snack; in onze tuin (en huis) is haast geen mier te vinden. Die zijn blijkbaar nog lekkerder. En zit er even niks, dan gaat hij met 1 teen tussen een paar tegels en gaat dan liggen wachten tot de mieren naar boven komen om hun paadje te herstellen.
Misschien overbodig om te vermelden; Pablo krijgt ook gewoon uit z'n bak te eten hoor.
#3314259
Hallo allemaal,

Ik zie dat dit een erg oud topic is, maar ik vroeg het me toch af: een hond kan dus gestoken worden door een mug, maar jeukt dit ook? Onze honden hebben sinds kort meer last van jeuk en krabben meer dan normaal. Ik kan geen vlooien of andere dingen vinden die het kunnen zijn. Ook is niks veranderd in hun voedingspatroon. Het krabben lijkt ook erg willekeurig.

Dankjewel alvast allemaal!
#3314272
Wij hadden op vakantie een muggenplaag, echt zo één waarvoor ik aan de allergietabletjes moest, maar toen ze mijn hond gingen prikken was het klaar hoor >:(
Geen idee of het jeukt, ik weet dat hij het niet fijn vond en echt troost zocht vanwege die stomme beesten. Ik heb hem niet zien krabben in elk geval. .
#3317491
Boeffie Blafmans schreef:Hier stikt het aan het eind van de lente van de muggen en de poolhonden leven buiten. Ze hebben er geen last van. Alleen mijn jachthond Boef zie ik een enkele keer krabben aan zijn neus.

Wat grappig, mijn Huskies hebben er ook nooit last van. Ik zat vol verbazing te lezen dat andere honden erdoor gestoken werden...
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door