Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2102428
Omdat hij volgens het vergiftigingscentrum en volgens tannetje dan ook andere klachten moet hebben kan het geen zware metalenvergiftiging zijn.  Volgens mij slecht zien en een dronkenmansgang  maar dat weet ik niet 100% zeker meer. Door alle stress , het artikel van de eurodogshow en het lesgeven ben ik  leeg. 

Een  biopt zou kunnen aantonen dat het om een entritis gaat maar dat zegt niets over of het behandelbaar is. En de vraag is of hij dat aan kan omdat hij erg zwak is. Vandaag is hij net als gisterenmiddag wel levendiger. Maar helaas wel weer aan de spuitpoep.

Volgens Cobie was ook zijn slokdarm, maag  en zijn darmen beschadigd. Gisteren merkte zij ook de verbetering die volgens haar zit in de slokdarm en maag. Maar vandaag is het niet beter en niet slechter geworden. En zal het nu oppassen moeten worden dat hij zijn herstel zelf niet in de weg zit met zijn drukke akties.

Darm clear vond tannetje niet verstandig.

Hij zal toch binnen enkele dagen beter moeten gaan verteren. Dat is nu de grootste zorg die darmen weer op de rit te krijgen.  Dat lijkt nog niet te lukken.
#2103072
Toen mijn poedels als pups aan de diarree bleven kreeg ik het advies van Dr Westerhuis (Homeopatische dierenarts / http://www.whgdierenartsen.nl/Vestiging ... /Team.aspx) om alles gekookt aan te bieden (geen bot uiteraard) = bruine rijst, kip, hart en groente. Dit in eigen vocht laten afkoelen en kleine porties over de hele dag met een scheutje gekookt water erover. Dit icm 2 soorten probiotica + prebiotica van een hoge kwaliteit (pro-fiber en pro-soluble van Protexin. http://www.medpets.nl/profibre%2bpellets/1624/ + http://www.medpets.nl/protexin%2bprosoluble/1624/

De Pro-Fibre zijn pellets en zorgen ervoor dat de darmen weer rust krijgen door de ontlasting weer steviger te maken. Doordat er rust is kan de Pro-Soluble de darmen weer voorzien van goede bacteriën.
Het is nu zaak de diarree te doorbreken zodat er weer voedingsstoffen opgenomen kunnen worden en hij daadwerkelijk kan gaan aansterken. Ik heb nog 1 dichte pot Pro-Fiber voor je staan ter overname.
Ik ben vrijdagmiddag in Apeldoorn bij Ilona en kan hem daar achterlaten?

Dit heb ik een maand gegeven en de poedels gingen met sprongen vooruit, wel zijn ze nog heel lang gevoelig gebleven (een jaar ofzo) als ik iets anders gaf dan de runder Rodiburgers met klein scheutje gekookt water.
Uiteindelijk kon ik weer meer soorten KVV geven en sinds kort Barf ik, al blijven ze bij beginnersbotten "hangen" want de vertering is niet optimaal maar dat geeft niks.
#2103128
Onze hond had ook altijd diaree.En met een endoscoopie zijn toen biopten afgenomen.En wat daaruit kwam;maag zat vol gal en de darmen en de maag waren ook beschadigd,oorzaak voedselallergie en iets onherleidsbaar.Ook hij was dun.We hebben ook alle brokken van de dierenarts gehad,niets hielp,steeds erge diaree.We moesten het verder zelf maar uitzoeken,waar hij goed op reageerde,ook niet op gekookte rijst met kip of vis.We zijn uitgekomen op carnibest eend diabetes(zit geen rijst in)waar we een beetje kokend water over doen,en nog steeds.
En eindelijk weer mooie ontlasting na een heeeeele lange tijd.Ook krijgt hij elke dag hyndolac paardenmelkcapsules,wat ook erg goed is voor de darmen.www.hyndolac.nlMisschien dat dit bij find ook helpt.Hoop het van harte vooe hem en jou.Want ik weet, hier word je erg triest van. :(
#2103401
van Tannetje een soort van complex met 10  chinesekruiden en een apart iets speciaal voor de darmen iets grijzigs. Op t potje met de grijze poeder staat tegen chronische diarree. En verder probiotica, AB, prednison. Zijn ontlasting is donker bruin water met her en der een kwarkstukje er in.

Ik weet het nu ECHT niet meer.  Het is zo vrij hopeloos  :'(  :'(  :'(  :'(
Laatst gewijzigd door yvette_van_alert op wo 07 sep 2011, 08:12, 1 keer totaal gewijzigd.
#2103420
Ik heb ook wel een dag of 10 alleen maar rijst, (bouillonblokje mee koken voor de zouten die ze door de diarree verliezen) met klein beetje groen (paar stronkjes brocoli / bloemkool / wortel) gegeven.

1 pak bruine rijst, zak diepvries groente lidle en 1 blokje. Alles met elkaar zeker 10 min doorkoken en in eigen kookvocht laten afkoelen / indikken.

Grote pan vol en toen die leeg was na een paar dagen weer een volle pan gekookt maar dan nu met kip erbij koken. Toen die pan leeg was ook lamshart erbij koken. Dan ben je dus al een maand verder.

Daarna ben ik bij ieder portie een halve rodi burger erdoor gaan prakken met wat gekookt water erover en ook dit weer in een maand opgebouwd. Ondertussen wel die korrels geven omdat die de ontlasting indikken (naast alle andere poeders).

Doordat de ontlasting (kunstmatig) indikt kunnen de ontstekingen in de darmen rust krijgen / genezen. Ook al zijn er wellicht nog andere dingen aan de hand, die diarree bestrijden is nu het allerbelangrijkste. Van daaruit kan hij aansterken en verder onderzocht worden.
#2103424
Rijst en macroni gaat allebei ook niet goed.  ook niet zonder vlees Dat kunnen zijn darmen helemaaaaaal niet aan.  Rodi kan hij ook niet verdragen. rund niet, zalm niet, konijn niet, lam niet, kip niet, eend niet, hert niet....  Hoewel hij het op gekookt paard ook niet veel beter doet
#2103476
yvette_van_alert schreef: Rijst en macroni gaat allebei ook niet goed.  ook niet zonder vlees Dat kunnen zijn darmen helemaaaaaal niet aan.  Rodi kan hij ook niet verdragen. rund niet, zalm niet, konijn niet, lam niet, kip niet, eend niet, hert niet....  Hoewel hij het op gekookt paard ook niet veel beter doet

en als je kvv of evt puppenkvv geeft... ik bedoel meer gemalen of zeer fijn gemalen zodat het makkelijker verteerbaar is en minder energie kost?
of maakt dat ook geen verschil?
#2103495
Ik heb vorig jaar winter tijdelijk (om weer vanaf nul op te bouwen) 3 maanden licht verteerbare dierenarts brok (maag/darm problemen) gegeven. Poep bleef zacht maar geen diarree meer en ze kregen in iedere geval weer iets van voedingsstoffen binnen (beter dan helemaal niks). http://www.hillspet.be/Products/Product ... ckType=Bag = brok / http://www.hillspet.be/Products/Product ... ckType=Can = blik

Dit zal wel vloeken in de kerk zijn maar in mijn geval kon ook niemand meer wat betekenen (regulier niet en alternatief niet) en vanaf hier ben ik weer gaan opbouwen dmv mijn voorgaande bericht over rijst ect.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door