Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#2102806
Helaas mag ik weer een eliminatie ronde in met Bas. De kalkoen geeft nu na een maandje of 3 weer duidelijk problemen. Rode huid, korstjes en extreme jeuk. Ik heb even onder begeleiding van de hol.dierenarts geëlimineerd op kalkoen (dus alle snackjes weg), maar dit werd alleen maar erger. Probleem is dus dat ik voor Bas moet koken en ik dus een makkelijke vleessoort zoek om te koken en liefst betaalbaar. Hebben jullie een idee? Ik kom dus net terug van het Islam Centrum in R’dam omdat ik op hun site heel mooie blokjes hertenvlees zag staan, maar dat blijken ze niet te hebben en er zit ook altijd bot aan het hertenvlees bij hun. Ik heb nu 2 konijnen mee genomen die ze in stukjes hebben gezaagd maar da’s best kostbaar, 7 euro per kg, en ik ben bang dat ik er bar weinig vlees van over houdt met koken… Hij moet toch zeker zo’n 4 ons vlees per dag eten. (daar komt dan witte rijst bij en zijn supplementen)
Wat hij dus niet kan hebben: rund, kip, lam, schaap, geit, kalkoen, struisvogel en alle soorten vis. Wij dachten dus aan konijn, hert of eend. Maar is van 1 van deze 3 makkelijk aan vlees te komen zonder bot? Want dit konijn heb ik dus mijn twijfels bij…
#2102819
ze hebben daar ook hert spiervlees aan stukjes/lapjes/fliebers, dat heb ik wel gehad voor Reus en hoewel het geen mooie lapjes zijn is het wel mooi vlees. maarja, van hert heb je dan weer geen orgaan. of krijgt bas alleen gewoon spiervlees?
#2102855
Bas heeft 'iets ingewikkelds'. vandaar het koken en de rijst. gebeurd niet vaak, maar er zijn uitzondering op de barf regels! het is dus ook niet elimineren in de strikte zin van  uitvinden waar Bas allergisch voor is, toch? meer omdat hij weer een allergie/intolerantie  heeft opgebouwd en dus iets nodig heeft wat hij nog nooit gehad heeft.
#2102857
Ik wil jullie niet meer met de hele story vermoeien, heb het er al zo vaak opgezet dat ik mezelf al een zeur vind worden  :-[
Maar Bas is een extreem geval, hij heeft een immuunafwijking vergelijkbaar met de ziekte van Crohn. Hij had al lang onder de zoden moeten liggen en oud wordt 'ie niet - maar zo lang hij vrolijk is zoek ik verder! We hebben hem vrij lang aan laten modderen op de kalkoen, omdat hij op maag/darm gebied rustig was. Maar hij is dus begonnen om het via de huid eruit te gooien en daar was de DA not amused mee... Rijst is gewoon 1 van zijn levensbronnen en kan en hoeft er gelukkig niet af. Hier haalt hij zijn energie uit omdat hij dus alleen in kleine hoeveelheden spiervlees kan hebben. Hij verdraagt absoluut geen rauw voedsel. Hij kan dit niet verteren.
#2102858
nienk schreef: Bas heeft 'iets ingewikkelds'. vandaar het koken en de rijst. gebeurd niet vaak, maar er zijn uitzondering op de barf regels! het is dus ook niet elimineren in de strikte zin van  uitvinden waar Bas allergisch voor is, toch? meer omdat hij weer een allergie/intolerantie  heeft opgebouwd en dus iets nodig heeft wat hij nog nooit gehad heeft.
Nou ja zeg, ik had het zelf niet beter kunnen zeggen!  :-*
Wil er het liefst altijd zo min mogelijk over schrijven omdat het echt tegen de BARF regels in is en we toch op een BARF forum zitten... :-[
#2102863
Jantina schreef: Ik wil jullie niet meer met de hele story vermoeien, heb het er al zo vaak opgezet dat ik mezelf al een zeur vind worden  :-[
Maar Bas is een extreem geval, hij heeft een immuunafwijking vergelijkbaar met de ziekte van Crohn. Hij had al lang onder de zoden moeten liggen en oud wordt 'ie niet - maar zo lang hij vrolijk is zoek ik verder! We hebben hem vrij lang aan laten modderen op de kalkoen, omdat hij op maag/darm gebied rustig was. Maar hij is dus begonnen om het via de huid eruit te gooien en daar was de DA not amused mee... Rijst is gewoon 1 van zijn levensbronnen en kan en hoeft er gelukkig niet af. Hier haalt hij zijn energie uit omdat hij dus alleen in kleine hoeveelheden spiervlees kan hebben. Hij verdraagt absoluut geen rauw voedsel. Hij kan dit niet verteren.
Wat geweldig dat je zo je best voor hem doet! Het lijkt me niet makkelijk, een hond die zo moeilijk kan eten en die zoveel ellende al heeft gekend. Dat hij niet al onder de zoden ligt, zal hij aan jullie te danken hebben!
Lekker geven wat hij mag hebben dan, en genieten van de tijd die jullie samen hebben zou ik zeggen.

Lupa bevalt mij prima. Is paardenvlees niet nog een optie?
Dat is misschien voordeliger als konijn en er zal misschien ook wat makkelijker aan spiervlees te komen zijn.
#2102873
Paardenvlees heeft hij ook al gehad... Was ik vergeten op de lijst.
Ik hoop met iemand Lupa me te mogen bestellen, heb al een berichtje in het verzameltopic geplaatst. Vanavond eerst maar eens kijken of hij het konijn lust.
We gaan nu wel heel ver, maar we zijn dus aan het kijken (ik met de hol.arts) wat deze honden van nature zouden kunnen eten. De Petits zijn voor de jacht op haas en ook wel ree gefokt. Vandaar dat we nu aan deze dieren dachten in de vorm van konijn en hert. Eend doet mee omdat ie dat nooit heeft gehad, maar past niet in deze denkwijze omdat het geen waterhonden zijn. Misschien gaat deze gedachtegang echt te ver, maar we moeten wat en ik vond het wel aannemelijk klinken...
#2102877
Hope schreef: Wat geweldig dat je zo je best voor hem doet! Het lijkt me niet makkelijk, een hond die zo moeilijk kan eten en die zoveel ellende al heeft gekend. Dat hij niet al onder de zoden ligt, zal hij aan jullie te danken hebben!
Lekker geven wat hij mag hebben dan, en genieten van de tijd die jullie samen hebben zou ik zeggen.

Lupa bevalt mij prima. Is paardenvlees niet nog een optie?
Dat is misschien voordeliger als konijn en er zal misschien ook wat makkelijker aan spiervlees te komen zijn.
Ik heb met Arthos ook moeten elimineren, ook gekookte rijst en het vlees gekookt! Gelukkig bleek hij alleen allergisch te zijn voor de chemische rommel in de brokken, sinds dat hij barft, nergens meer last van.
Ik heb ook met paard geëlimineerd, en een bulk aanbieding gekocht bij LUPA. Prima vlees!

Succes! En verwen je hondje maar goed met alles wat hij kan verdragen ;)
Laatst gewijzigd door Arthos op di 06 sep 2011, 15:06, 1 keer totaal gewijzigd.
#2102906
We doen het al vanaf dat hij pup was, hij is ermee geboren  ;).
Maar ik geef maar wat graag toe dat het heerlijk is om voor die kleine baby Teckel te kunnen ontdooien wat we willen, dan een eitje erdoor, dan een beetje olie erdoor; zoals dat hoort bij een hond (!) en dat dat dus echt Hollands glorie herself is.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door