Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door simonev
#2101772
Sinds een aantal weken is mijn pup (nu 14 weken) helemaal over op kvv (smuldier) Ze krijgt 2 x daags een heel pakje pens of vlees compleet van 400 gram. Nu wilde ik langzaam beginnen met het voeren van botten ed. Kippennekken zouden het mooist zijn om mee te beginnen, maar kan ik ook eventueel direct beginnen met een hele kip? (zonder veren, maar met ingewanden. Zo'n braadhaantje welke je in de supermarkt kunt kopen)
Door nienk
#2101783
mwah, ik zou dat toch niet doen. kippenpootjes zijn nog best hard. en zo'n hele kip mept ook niet echt lekker plat denk ik. zou je niet eerst even over gaan op een kvv waar gemalen bot ipv een calciumsupplement in zit? belangrijk voor iedere hond, maar voor een groeiende hond van een groot ras al helemaal.
Door simonev
#2101796
Oke, dan mag het haantje nog even wachten ;)
De bedoeling is om binnenkort over te gaan op lotgering, deze bevat wel gemalen bot als het goed is?
Ik geef haar ook wel eens de kipvariant van smuldier, hier zit ook gemalen bot in begreep ik. Ik heb deze maar af en toe gevoerd omdat dit geen complete voeding zou zijn.
Door nienk
#2101802
jep in lotgering zit wel gemalen botjes, dus als je bij een goedkopere kvv wilt blijven dan zeker een betere optie dan smuldier. Lekker de smaakjes lotgering afwisselen en dan eens beginnen met nekken, die heeft lotgering ook. (als je daar bestelt of afhaalt).
Door simonev
#2102188
Bedankt voor de tip, maar ik hoef het alleen even tijdelijk te voeren zodat pup kan wennen aan het verteren van botten en dan lijkt me lotgering of smuldier ook goed genoeg. Ik kan namelijk aan genoeg prooidieren komen dus de bedoeling is dat ze die straks een aantal keer per week gaat eten. Aangevuld met kvv.
Ik heb uiteindelijk m'n haantje in stukken gehakt en de vleugels en filetjes gevoerd samen met wat hart. 't ging er goed in :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door