Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#2101118
En:

Can I give my dog zinc? NO Zinc, a heavy metal, is the 9th most common cause of dog poisonings in 2008. Zinc is necessary for a normal immune system, and the formation of red blood cells. Zinc helps maintain normal blood sugar levels in diabetic dogs, is used to treat skin conditions and to aid wound healing. Excess zinc levels can lead to pancreatitis, or toxicity. Zinc toxicity is usually seen in puppies that are known for eating everything in sight. Especially dangerous are pennies minted after 1982; zinc toxicity can result from the ingestion of only three pennies. When the copper coating of the penny is broken, the zinc core is rapidly absorbed into the dog’s system. Transport crates can have high zinc levels, and you should try to prevent your dog from licking or chewing on the wires. Signs of zinc toxicity are decreased appetite, diarrhea and vomiting, and weakness that can progress to kidney failure. Always consult with your veterinarian before giving your dog any natural or herbal supplements.
Gebruikersavatar
Door Dian
#2101120
ik kan alleen vanalles vinden over vogels met zinkvergifting............ volgens wat ik begrijp zou hij een torenhoog zinkgehalte in zijn bloed moeten hebben...........

bij vogels zijn de symptomen: futloos, weinig eten, diarree, veel urineren, gewichtsverlies en epileptische aanvallen :-\
Door miik
#2101143
Als je hieraan denkt, wat ik me zou kunnen voorstellen,.
Dan zou hij aan het infuus moeten en flink doorspoelen om het gif eruit te krijgen.
En dan iets geven wat de zink absorbeert en wegneemt, volgens mij doet chlorella dat.
Ik zou het zeker proberen ! Sterkte in in ieder geval !
#2101301
Find dronk altijd uit de kruiwagen. Heeft hele kennelpanelen eruit getrokken, apporteerd al het metaal en heeft zo blijkt nu waarschijnlijk de nodige loodhoudend verf binnen gekregen toen hij mijn buitendeur heeft gesloopt. Een zware metalen vergiftiging is dus best een mogelijkheid. Morgen maar op testen
#2101395
Ook Cobie ( de paragnoste) merkt dat hij er weer zin in heeft. Zij zegt dat de kruiden van Tannetje hem het meest goed doen.

Find slaapt veel en is nog steeds erg rustig maar vanmiddag ook even in t bos geweest samen met Harvey een paar korte sprintjes. Verder is hij nog steeds binnen te handhaven en vanmiddag ook met lesgeven mee geweest in de autobench. Daar was hij zelfs aan t blaffen omdat hij uit de auto wilde. Gisteren en vanochtend wilde hij niets.. alleen maar liggen. En was ik niet verbaast geweest als hij er ineens mee was opgehouden. Alle fut was er uit.
#2101516
yvette_van_alert schreef: Ook Cobie ( de paragnoste) merkt dat hij er weer zin in heeft. Zij zegt dat de kruiden van Tannetje hem het meest goed doen.

Find slaapt veel en is nog steeds erg rustig maar vanmiddag ook even in t bos geweest samen met Harvey een paar korte sprintjes. Verder is hij nog steeds binnen te handhaven en vanmiddag ook met lesgeven mee geweest in de autobench. Daar was hij zelfs aan t blaffen omdat hij uit de auto wilde. Gisteren en vanochtend wilde hij niets.. alleen maar liggen. En was ik niet verbaast geweest als hij er ineens mee was opgehouden. Alle fut was er uit.

Misschien dat die kruiden van Tannetje ook binden met zware metalen?

Goed te horen dat hij zich al wat beter voelt, hopelijk zet het door!
#2101566
Misschien een idee om hem te ondersteunen met darmclear van de groene os? Dat bindt ontlasting bij diarree en maakt ontlasting zacht bij obstipatie. Bovendien helpt het toxische stoffen en zware metalen afvoeren en herstelt het de darmflora..... Misschien een idee?
#2101648
Ik durf hem er niet zo maar wat bij te geven zonder dat aan Tannetje te vragen. Ook omdat ik geen idee heb wat hij nu aan kruiden krijgt  :-[

De gewone dierenarts gaat het vergiftigingscentrum bellen of hij een lood/zink vergiftiging kan hebben.
#2101658
yvette_van_alert schreef: Ik durf hem er niet zo maar wat bij te geven zonder dat aan Tannetje te vragen. Ook omdat ik geen idee heb wat hij nu aan kruiden krijgt  :-[

De gewone dierenarts gaat het vergiftigingscentrum bellen of hij een lood/zink vergiftiging kan hebben.
Misschien even overleggen met Tannetje?
#2101663
yvette_van_alert schreef: Gisterenavond laat nog overleg gehad met Tannetje. En straks vast weer. Zo eerst even zelf naar de dokter ivm mijn strotje en fluisterzachte stemmetje.
Goedzo! Ook voor jezelf blijven zorgen! Sterkte!  :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door