Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lonaa
#2101360
>:(

Vanochtend naar het bos geweest, ze kwam het bos uit omdat we naar huis gingen, en Migudu zegt: ze loopt mank. En inderdaad, ze ontzag haar linker voorpoot, heeft zelfs nog een stukje op 3 poten gelopen.

Eenmaal thuis eens rustig gekeken. Voetzooltjes zijn heel, elleboog voelt goed, schouder voelt goed. Kortom, geen idee waar het zit.
Ze zat zelf ineens aan d'r nagels te likken en te klauwen. Daar na gekeken, teentjes geinspecteerd, niks.

Maar nu loopt ze nog steeds niet helemaal zuiver.

Ik heb niks in huis, behalve Rimadyl. Wel eventueel Arniflor van VSM. Zou ik dat op d'r poot kunnen smeren en dan verbinden voor de nacht?
Ik hoor op het forum ook goede dingen over Traumeel, zou dat nog wat kunnen doen? Of iets anders misschien?

Mocht het van de week niet over zijn dan gaan we de strijd maar weer aan bij de DA.  :-\
Door Migudu
#2101364
Gatverdamme, Ilona, ik hoopte zo dat het van korte duur zou zijn.
Hopelijk is het "slechts" een verstapping en knapt ze snel weer op.
Sterkte hoor! :-*

Groetjes,
Gerda
Door Lonaa
#2101369
Ik baal er ook van. Vooral omdat het WEER links is. (In de tussentijd heeft ze ook al met rechts gemankt, na een vechtpartij)
Desalniettemin, heb ik wel het idee dat ze anders mankt als toen ze die pees gescheurd heeft.
Ze ontziet nu echt t voetje zeg maar. Terwijl ze vroeger "door haar schouder zakte", als je snapt wat ik bedoel.

En, als er echt wat gebeurd zou zijn in het bos, wat ECHT pijn gedaan zou hebben, was ze direct naar me toegekomen. Als ze een doorntje in d'r pootje krijgt komt ze al piepend op me af crossen op 3 poten om heel zielig (inclusief tong uit d'r bek) voor me te gaan zitten.

Maar het zit me toch niet lekker.  :-\
En ik weet niet zo goed of ik het op een bepaalde manier kan ondersteunen ofzo.
Door Lonaa
#2101387
Nee, ze piept niet. Ik mag er ook gewoon aanzitten.

Heb het t pootje ingesmeerd met Arniflor, verbandje er om en wat tea tree olie d'r op. Mevrouw vindt nu dat ze niet meer kan lopen. :P Zo net nog wel, om weg te rennen met het verband om t pootje, maar nu ik klaar ben natuurlijk niet meer. :P
Door Deesje
#2101397
eerlijk gezegd, ik zou er niets om doen en gewoon even aankijken.. eventueel arnica druppels proberen maar laat het even zijn beloop...

als je weet waar het vandaan komt even koelen, verbinden doet meestal meer kwaad dan goed, druk aanleggen dat goed verdeeld krijgen en dan ook nog op de goede plek.. of heb je hem nu op de pees gelegd? want als die niet warm of dik is heeft dat ook niet echt zin..

puur even vanuit het oogpunt dat je soms met een verband meer fout dan goed doet en het 'herstelvermogen' van honden eigenlijk heel goed is en zelfs beter als het even zonder iets kan..

denk je dat het de pees/aanhechting is?
Door Lonaa
#2101409
Nee, Deesje. Ik denk niet dat het haar schouder is. Ze zakt niet door haar schouder zoals eerst, voor de operatie. ze ontziet haar pootje/tenen. Ze heeft ook een raar loopje zeg maar. Ze tilt haar voetje veel hoger op dan nodig.

Ook niet de hele tijd, soms. Soms hoor ik haar lopen door de woonkamer, en dan klinkt dat gewoon. Maar soms zie ik d'r ook wat manken.

Rare hond.

Verbandje is eraf, was ook meer om het gewoon eens te doen. Aangezien Sally niet zo houd van "gedoe aan haar lijf". Heb wel arniflor op, tussen en rond de teentjes gesmeerd, maar dat kan nooit kwaad denk ik.

Ik weet het gewoon niet. Aan de ene kant zie ik haar af en toe wat raar/mank lopen, maar zo net heeft ze weer zo'n beetje het bed afgebroken.
We kijken het voorlopig wel aan. :)
Door Lonaa
#2101420
yvette_van_alert schreef: misschien een teen gekneust? Nagel gescheurd?
Nagels zijn allemaal heel, voor zover ik dat kon zien. Heb d'r aan zitten pulken en niks raars gevonden, er kwam ook geen reactie van Sally daarop.

Gekneusd zou natuurlijk altijd kunnen.

Maar ik vind het zo raar dat ze altijd direct helemaal zielig naar me toekomt, als er wat is, maar nu dus niet.
Door Lonaa
#2101439
Ik vind haar op het moment ook wel heel erg onrustig. Ze loopt door het huis te stappen, gaat liggen, 5 seconde, staat weer op, loopt door het huis, gaat ergens anders liggen enz.  :-\
Door Deesje
#2101671
het grootste deel van de honden emt gebroken tenen wordt neit eens opgemerkt en 'geneest' zonder veel gekiigheid gewoon.. volgens mij heeft een overgroot deel van alle honden ooit een gebroken teen.. dat betekent niet dat als er een verdenking is en dat als er echt een teen gebroken is het niet rot is... maar van de andere kant vraag ik me wel eens af of je niet moet kijken naar het individu zelf.. qua belastbaarheid dan
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door