Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Chateau de vareilles
#2101270
Hallo, ik ben nieuw met barfen, heb me goed ingelezen en ben vandaag begonnen. Heerljke kipvleugeltjes ingeknipt en platgeslagen...eet ie het niet. Ja een paar...na heeeel veel kauwen en verplaatsen heeft ie er ongeveer 6 gegeten( kleine stukjes dan want hij vond het wel erg vreemd) ook een lekker sardientje en wat lever!
Wat kan ik nu het beste doen, wachten tot hij er aan gewend is? Of honger laten krijgen? Ik heb een weimaraner van 21 maanden.
Help! :'(
Door nienk
#2101296
wat at hij hiervoor, kvv of brok?

ik zou zelf, denk ik, hem inderdaad honger laten krijgen. hij moet leren dat dit ook eten is, en dat gaat vast makkelijker als hij meer zin in eten heeft. Mijn Reus moest ook een beetje leren knagen vooral, heb hem in het begin wel een beetje geholpen, maar denk nu (met iets meer ervaring in barf en honden land) dat het beter is ze zelf uit te laten zoeken dat het om op te eten is. ik zou het eten neer zetten, hem de kans geven te eten, eet hij niet? na paar minuten weg halen, en het volgende eet moment pas weer aan bieden. eet hij wel, maar houdt hij er halverwege mee op en loopt weg? eten weghalen.

makkelijk te zeggen, dat weet ik, maar probeer vooral om niet te veel druk te leggen op het eet moment. probeer echt zelf rustig te blijven, het is echt geen ramp als je hond een dag niet eet of een paar dagen te weinig eet. een gezonde hond kan daar echt wel tegen. dikke kans dat hij het ineens doorheeft. laat hem dus rustig eten, ga een boek zitten lezen ofzo, blijf niet de hele tijd op hem letten. (wel in de buurt blijven natuurlijk)

het komt echt wel goed hoor!

succes
Door Martine-Tom
#2101325
Klinkt als de desilusie van een beginnende barfer  ;D
Tja zo gaat dat, sommige honden moeten er heel erg aan wennen, zeker brokkenhonden, maar het komt goed hoor en mss vind hij kip wel gewoon niet lekker, mijn monster houd ook niet van kip.
Gewoon doorgaan, niet al teveel aandacht aan besteden want dan heb je kans dat hij blijft miepen met zijn eten om de aandacht.
Gewoon neerzetten, eet hij niet, na 10 minuten (of wat je zelf redelijk vind) weghalen en een paar uur later nog eens proberen.

Het is maar eten niks bijzonders, en geen honger...dan eet ie maar niet  ;)
Gebruikersavatar
Door May Linn
#2101462
Oh ja sommige honden moeten aan het barfen wennen.
Het is al een begin dat hij iig wat gegeten heeft  :)

Hier een herplaatsthondje die alleen kvv gewent was, at in het begin helemaal niks van barf.
Toen ben ik begonnen met spiervlees in kleine stukjes te knippen en dan voor te zetten.
Niet eten, de volgende voer beurt weer.
Een volwassen hond kan best een dag of 2-3 zonder eten ;)
Na 1 dag at ze de stukjes spiervlees, dat even een paar daagjes gegeven en toen wat orgaan toegevoegd. Dat ging er ook in.
Daarna in kleine stukjes geknipt vleesbot toegevoegd en geen spiervlees meer. Ook hier at ze 1 dag niet.
Maar vanaf dag 2 wel en toen de stukjes steeds groter gelaten.
Nu is de eerste die haar bak leeg heeft  :biggrin2:

Even geduld dus  ;)
Door Inez87
#2101994
Hier ook gezeur gehad toen ik rauw ging voeren. Luna's record stond op 3,5 dag niet eten en toen heeft ze het toch maar geprobeerd ;D Daarna geen last meer gehad, tenminste, niet dat ze zo lang niet at.
Gebruikersavatar
Door Aquillo
#2102084
Ik heb het in het begin gewoon vast gehouden en dat ging prima. Pas geleden nog bij een Afghaanse windhond gedaan die alleen brokken gewend was die hij toch niet vrat. Gewoon Cold turkey overgezet ging prima. Nu na 2 maanden eet ie zelfstandig. Moest gewoon de smaken leren kennen
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door