Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door me and my boys
#2100528
daar moet vince iets van hebben....
die bruist van de energie maar mag niet rennen vliegen ed...
ik gaf hem valeriaan maar lijkt wel of dat het tegenovergestelde werkt...
rc heb ik maar dat vindt ie zo smerig dat ie dan maar kiest om niet te eten...
iem een tip?
Door pallas
#2100530
Ik heb die van NAF geprobeerd (vloeibaar)
Maar die was wel erg jakkie :-X

Kreeg het er met moeite in :-[

Kan je niet met Ttouchen hem rustiger krijgen of werken met een thundershirt of bandage.
Bij didot deden de meeste middeltjes niks óf hij werd er juist druk van. Nox ging er bijna knock out van één theelepeltje..... ::)

Bach bloesems is wellicht ook nog een optie? Heb ik zelf weinig ervaring mee.
Door nienk
#2100536
RC is ook ontzettend vies, vindt Reus ook. gelukkig  gaat het er bij hem wel in, heb het wel heel langzaam opgebouwd zodat hij kan wennen aan de smaak, nu eet een mini hapje vlees met 2 scheepjes rustig op.

misschien druppels van Puur?

overigens weet ik niet of dergelijke middeltjes wel helpen voor Vince. ik bedoel, hij is niet gestresst/bang/etc, maar hij heeft gewoon energie over omdat hij niet mag rennen met zijn pootje, toch? hoewel, daar wordt ie natuurlijk ook wel gestresst van. hmm...

(verdunde) rescue bloesem?
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#2100540
kan hem id wel bach gaan geven, maar dat helpt wel iets, maar zoals ie nu is heeft ie een rubberen hamer nodig ;D
zal  de bandage gaan wassen, en dat hem id omdoen!
heb ook wel iets van puur nervositeit geloof ik, effe zoeken
Gebruikersavatar
Door Hope
#2100563
Ik praat over een paard, niet over een hond, maar die heb ik heel fijn rustig gekregen met een vitamine B preparaat.
Niet suf, niet sloom, maar gewoon de scherpe kantjes ervan af.
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#2100574
Rust compositum Extra van Groene os. Is ook het enige waar ik die sprinkhaan van mij rustig mee hou bij poot-problemen. Of anders arnica Montana, daar worden ze ook wel wat slomer van of iig is dat het effect hier.
Door flodder en dwarrel
#2100649
vanaalst schreef: kan hem id wel bach gaan geven, maar dat helpt wel iets, maar zoals ie nu is heeft ie een rubberen hamer nodig ;D
zal  de bandage gaan wassen, en dat hem id omdoen!
heb ook wel iets van puur nervositeit geloof ik, effe zoeken
ik heb wel puur nervositeit voor je en/of rockrose
Door Franki99
#2100700
Misschien moet je em meer bezig houden binnen of in een bench ?
Ik denk aan Kongen met vlees vullen e.d. Daar zijn ze wel even mee bezig toch?
Ik weet niet wat je je hond voert?
Als je kvv voert, zou je misschien een tijd wat Barf kunnen geven. Daar zijn ze lekker druk mee en kost ook energie.

Overigens kan homeopathie heel erg goed ondersteunen bij het herstel van een botbreuk o.i.d.
Misschien een idee....
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#2100701
Een kong met vlees gaat hier welgeteld hooguit 10 minuten mee, een hond met een overdosis aan energie heeft een ondersteuning nodig om rustig te blijven, zeker na een operatie of letsel aan pootjes. Mijn ervaring is dat ik mijn hond (labrador) niet hele dagen in een bench kan stoppen, dan word ie helemaal gek als ie eruit mag. En de hele bedoeling is juist om hem rustig te houden.
Door yvette_van_alert
#2100711
ik heb een lab na een dubbele schouder operatie weken aan de valium gehad. Anders maakte hij salto's in de bench..
Fietsen met de hond in de fietskar of auto rijden terwijl hij naar buiten kan kijken maakt honden vaak ook moe. Clickerspelletjes.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#2100763
vince krijgt barf, een kong is niet aan hem besteed..
hij in de bench uren lang is niks, bezig houden dat doet ie mij wel ;D
hij is heel actief!!
auto rijden hebben we van de week gedaan en dat was wel wat, hij zit als we naar buiten gaan in de doggyride en daar
wordt ie ook rustig van!!(zal eens kijken voor zo'n fietsstang)
het is vooral momenten binnen zoals na het eten of hij moet ineens iets vinden, een blaadje oid waar ie helemaal mee uit zijn dakkie kan gaan..
maandag gelukkig weer terug en misschien dat ie dan wat stukjes aan de lijn mag lopen.....hoop ik...
Door pallas
#2100942
Als je weet wanneer hij behoefte heeft aan spelen (na het eten bijv)  dan meteen iets aanbieden om te doen. Of het gedrag op dat moment stoppen door hem toch even in de bench te zetten. Clickeren was bij Didot ook lastig, dan ging hij meteen van plezier stuiteren. Heel veel concentratie spelletjes en dan zelf ook mega rustig zijn met belonen wou op den duur wel werken.
De truc is om het explosieve "hiep hiep hoera, we gaan wat doen" op te vangen door daar structuur in aan te brengen. (kan goed dmv van voertjes)

Ik vrees dat je zelf goed moet zoeken naar wat er voor Vince werkt, maar dat kan jij wel hoor :)

Over een poosje hydro therapie misschien? Dan komt er weinig druk op het voetje en is ie na afloop lekker moe.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door