Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2099272
Ik heb zonder enige moeite een vriend overtuigd om zijn duitse herder teef, die veel te dun is naar mijn mening over te zetten op haaks barf.  :D
De hond vreet als een tijger  :biggrin2: en is sinds vorige do oder vrijdag overgezet.
Momenteel wacht ik nog op een een mestonderzoek resultaat, omdat er vermoeden is van EPI. De TLI test zat in de graue zone. Ze heeft zo eens in de maand diarree voor een 2-tal dagen, laatste keer was 2 weken geleden.
Op haaks barf deed ze het goed: ontlasting vaster, afgewisseld met iets minder vast, maar geen diarree.
Zondag ging ik met der wandelen, alles normaal. Sinds maandag is ze lusteloos, wil niet spelen, niet wandelen, gaat alleen nog rondje uitlaten mee. Ze eet nog steeds als een tijger en drinkt normaal.
De ontlasting is afwisselend vast en iets dunner, maar heeft momenteel een eerder rode kleur en ietwat slijmerig(is de beschrijving die ik kreeg, ik wacht op een foto) Sinds een paar dagen stinkt de hond enorm, ik denk hier aan de ontgifting:
Ik vermoed een darminfectie.  :-\
Heb gezegd temperatuur meten, maar hij vindt nu zijn (op mijn advies aangekochte) thermometer niet.
Zou het jammer vinden als ie de hond hierdoor weer op brok doet. Hij heeft gelukkig veel vertrouwen in mij ;-) en ik in jullie ;-)
Wat denken jullie?
#2099300
Hoe lang zit ze al op HB een aantal dagen? Of is ze nu weer terug op brok, dat kan ik er niet uithalen.

Zeker een hond die verdacht is van EPI zou ik zijn KVV de eerste dagen/weken overgieten met kokend water, dan af laten koelen zodat zijn systeem er aan kan wennen. Dit is wel een hele grote overschakeling. Ze hebben dan al moeite met verteren en moeten ineens veel harder werken om iets te verteren.

En als het eten niet goed wordt opgenomen, dan worden ze idd wat slomer en lustelozer.
#2099309
Ze zit sinds een week op HB, en blijft er voorlopig op  :)
Ik had met de overschakeling ook al aangegeven met kokend water erover, maar ik dacht dat ze al vaker vlees van de slager had gekregen. Heb dat verkeerd verstanden, ze kreeg zo 1x per week gekookt vlees, of van tafelrestjes.
Hij gaat het nu effe zo proberen zoals jij zei.
Dom van mij  :-[
Thanks
#2099443
Mijn pup had een paar weken geleden bloed en slijm in zijn ontlasting. Toen de DA het slijm zag was het meteen duidelijk: een darmontsteking. Na een AB-kuur was het ook meteen weg. Misschien dat het inderdaad ontgifting is (hebben mijn honden eigenlijk nooit last van gehad, dus ken daar de symptomen ook wat minder goed van), maar misschien dat ze er toch eventjes beter mee langs de DA kunnen gaan. Tenminste, als er echt slijm in de ontlasting zit.
#2099459
Toen wij met de oudste zijn overgestapt van brok naar kvv zat er de eerste dagen ook wat slijm bij. Heeft wel maar even geduurd. Leek een beetje op een vaste ontlasting in een slijmjasje. Weet niet of het dat is maar is wel een mogelijkheid.
#2099704
charmed schreef: Slijm erbij is niet zo erg, als er maar geen bloed bijzit.
Idd, maar aangezien hij zegt dat de ontlasting zo eerder rood is...  :-X
Ik vraag hem straks of ie nou al temp gemeten heeft en anders doe ik het vanavond, ik ga erheen en dan kan ik meteen (also tenminste hoop ik) zelf even hondenpoep bekijken  :biggrin2:
#2099889
Bloed is ook niet ampzalig als t er niet puur of zeer langdurig uit komt.. Een stukje gevoelige darmwand is zo stuk en veroorzaakt dan wat bloed. Ik zou misschien gewoon even aankijken als t verder goed is, dus temp en verdere zaken normaal. Evt probioticum proberen?
#2099924
Ja probiotica krijgt ze. Net even baasje aan de lijn gehad: hond stinkt vreselijk, maar vandaag was ontlasting vrij vast en normale donkere bruine kleur.  :D
En nee, hij heeft niet geluisterd en geen kokend water erover gedaan, want dan moest ie 10min vroeger opstaan  ::) Ik ga hem daar straks voor straffen  :P  :biggrin2:
Door sella
#2100140
Rode ontlasting en EPI zijn niet met elkaar verbonden.
Ik gok op ontgiften door haaksbarf en dat de losse stoelgang meer duid op iets wat van de brok speelt.
EPI poep is nergens mee vergelijkbaar, vaak stopverkleurig.
Rood is eerder een darminfectie
#2104704
*Axel* schreef: Even update: hond doet het super op de HB  :D ontlasting goed en vast, vreet als een varken  :biggrin2:
Dus ik denk dat het ergste achter de rug is.
Ik denk het ook. Hee GOED!!!!
En dit is vast een milde darminfectie geweest. Die je vaak prima onder controle krijgt door gewoon hetzelfde voer te blijven geven, Okugest te geven en probiotica te geven. En natuurlijk de DA te bellen als de hond echt niet lekker wordt, ook gaan braken en koorts heeft. In de medische bieb staat een artikel over wat te doen bij diarree!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door