Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

#2099816
hoi,

ben een poosje van barfen afgeweest ( geen zin om het uit te leggen, maar heb inmiddels een andere dierenarts, die idioot kon gvd niet eens giardia herkennen)

maar de jongens (ja, heb er 2 inmiddels) blieven die brokkenmeuk niet, dus ik ben er klaar mee, ze gaan weer op vlees.

nou was herby dus failliet, maar die is inmiddels overgenomen, en onze werkplaats zit 1 minuut rijden van de zaak, dus ben ff met de man gaan praten, en hij wil bij een grote partij, mijn menu wel door de molen gooien, en dan heb ik dus zelf samengestelde kvv. ( dan is mijn vrouw ook weer blij, die wou het namelijk niet weer, dat gedoe met dooie beesten)

dus dit is mijn menu voorstel, bij een partij van 100 kg, en groente niet meegerekend, maar dat wordt zo'n 10%

50% bot bestaande uit:  30kg kipkarkas, 10 eenkarkas en 10 haaskarkas
20% orgaan, bestaande uit 10 kg pens, 4kg lamshart,3 kiplever en 3 rund nier
30% spiervlees, bestaande uit 10kg rund spiervlees, 10kg hert spiervlees en 10 paardenvlees.

begin weer bij 3% per dag, en dan zie ik wel of ik naar boven of beneden moet, zijn energieke boxertjes  ;D
verder krijgen ze uiteraard hun eitje, yoghurt enz er ook bij.

nou, ben benieuwd.

groetjes
#2099872
lijkt mij zo op het eerste zich een prima menu!

maar, ik weet niet hoe groot jou honden zijn/hoeveel ze eten, maar er bestaat natuurlijk een kans dat je honden het net niet helemaal lekker doen op deze percentage's. of dat de een het prima doet, maar de andere te dun of juist te moeilijk poept. dan zit je met 100 kg vlees! dat kan je natuurlijk altijd wel opvangen met een vleesbotje of lapje vlees van het een of ander erbij geven, maar ja, dan heb je dus wel weer 'gedoe met dooie beesten'. misschien kan meneer Herby eerst even een proefpartijtje voor je draaien?
#2101257
[quote="mettrop"]
hoi,

ben een poosje van barfen afgeweest ( geen zin om het uit te leggen, maar heb inmiddels een andere dierenarts, die idioot kon gvd niet eens giardia herkennen)

maar de jongens (ja, heb er 2 inmiddels) blieven die brokkenmeuk niet, dus ik ben er klaar mee, ze gaan weer op vlees.

nou was herby dus failliet, maar die is inmiddels overgenomen, en onze werkplaats zit 1 minuut rijden van de zaak, dus ben ff met de man gaan praten, en hij wil bij een grote partij, mijn menu wel door de molen gooien, en dan heb ik dus zelf samengestelde kvv. ( dan is mijn vrouw ook weer blij, die wou het namelijk niet weer, dat gedoe met dooie beesten)

dus dit is mijn menu voorstel, bij een partij van 100 kg, en groente niet meegerekend, maar dat wordt zo'n 10%

50% bot bestaande uit:  30kg kipkarkas, 10 eenkarkas en 10 haaskarkas
20% orgaan, bestaande uit 10 kg pens, 4kg lamshart,3 kiplever en 3 rund nier
30% spiervlees, bestaande uit 10kg rund spiervlees, 10kg hert spiervlees en 10 paardenvlees.

begin weer bij 3% per dag, en dan zie ik wel of ik naar boven of beneden moet, zijn energieke boxertjes  ;D
verder krijgen ze uiteraard hun eitje, yoghurt enz er ook bij.

nou, ben benieuwd.

groetjes
[/quote]

Ziet er goed uit!! Alles wat er in moet zitten zit er in. Ik mis alleen nog wel vette vis.
#2106170
Gisteren de mix opgehaald, en het ziet er goed uit!! Is net carnibest qua structuur, alleen dan meer dan de helft goedkoper. Nier had ie niet meer, maar dat vertelde hij er netjes bij, dus daar haal ik later nog ff wat van, en voer dat los bij. Maar al met al goed tevreden! En afgelopen week hebben ze dus smuldier gehad, en ze poepen gelijk de helft minder dan met br*k!!
#2106256
super! volgens mij weten maar weinig mensen dat dit kan, of nemen maar weinig mensen de moeite, want het is natuurlijk een hele goede oplossing voor bijvoorbeeld honden met speciale wensen en sowieso erg goed voor de portomonee. zeg het voort, zou ik zeggen! hoop dat je honden er van zullen smullen!!
#2123354
Nou, inmiddels eten de heren dit alweer een paar weken, en tot nog toe doen ze het er super op! In het weekend krijgen ze er een zalmkopje bij, en wat kluifwerk (vandaag een eendje).  En ze zien er ook super uit, mooie glans op de vacht!
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door