Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Sammy1980
#2096290
Gisteravond bij Sammy aan de binnenkant van haar bovenlip 2 bulten ontdekt, een grote en een wat kleinere.

Ze zijn dezelfde kleur als haar lip zelf, de grote wit/vleeskleurig en de kleine zwart. Ze zijn gewoon glad en rond.

Ik heb voor morgen een afspraak gemaakt met de DA om het te laten bekijken maar heeft iemand misschien een idee wat het zou kunnen zijn??
Ik heb al wel wat gegoogled maar daar kom ik dingen tegen die ik liever niet wil zien, dus dat doe ik maar niet  :biggrin2: ::)
Laatst gewijzigd door Sammy1980 op do 01 sep 2011, 20:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Martine.
#2096533
Zo'n bult op een lip heeft een hond van mij ook ooit gehad. Bij haar hetzelfde als bij Sammy, gewoon een bultje zonder verkleuring, glad en rond.  Na aanprikken en opsturen bleek het een goedaardig gezwelletje te zijn van een soort die kon komen en gaan. Het is inderdaad vanzelf weggetrokken. Geen idee meer wat nou de naam was. Het hoeft dus niet perse iets waar je niet vrolijk van wordt te zijn.

Ik zal heel hard voor jullie duimen dat jullie ook een goede uitslag krijgen. 
Gebruikersavatar
Door Sammy1980
#2097804
Nou gister bij de DA geweest en op het eerste gezicht is het inderdaad een onschuldig wratje.
Omdat het op een kl#te plek zit en Sammy panisch is bij de DA is het niet aan te prikken.

Ik heb nu afgesproken dat als het 'wratje' groeit, verkleurd, vervormd of wat dan ook we het meteen helemaal weg gaan halen.
Moet dan wel onder narcose, maar het aanprikken zo had ook onder roesje gemoeten  :-X :-\ :-[
Door Butch
#2098112
bij mensen kan het een onschuldige verstopping zijn van een speekselkliertje, dan kan het ook weer zo weg zijn.
Niet elk bultje is meteen iets ergs hoor.

succes!
Door ellenned
#2098241
Hier hebben ze het Papillomavirus gehad, vreselijk smerig gezicht. Maar dat zijn een soort van bloemkooltjes in het gebied van de bek, maar als het een glad bultje is zal het dat niet zijn denk ik.
Gebruikersavatar
Door Sammy1980
#2098577
Butch schreef: bij mensen kan het een onschuldige verstopping zijn van een speekselkliertje, dan kan het ook weer zo weg zijn.
Niet elk bultje is meteen iets ergs hoor.

succes!
Klopt, DA gaf ook aan dat ze dacht dat het onschuldig was. Voor nu laten we het gewoon zo, ze heeft er ook geen last van.
ellenned schreef: Hier hebben ze het Papillomavirus gehad, vreselijk smerig gezicht. Maar dat zijn een soort van bloemkooltjes in het gebied van de bek, maar als het een glad bultje is zal het dat niet zijn denk ik.
Had inderdaad wat gelezen over het virus, de bulten zijn inderdaad glad dus ik ga er niet vanuit dat het dit virus is!
Door Lizzy
#2098618
Klinkt inderdaad niet als het papiloma virus. Nou meis, op hoop van zegen maar weer dat het niet groeit en niks raars is! Ik heb er eerlijk gezegd weinig beeld bij, bij hoe het eruit zou moeten zien....
Gebruikersavatar
Door Sammy1980
#2098625
Lizzy schreef: Klinkt inderdaad niet als het papiloma virus. Nou meis, op hoop van zegen maar weer dat het niet groeit en niks raars is! Ik heb er eerlijk gezegd weinig beeld bij, bij hoe het eruit zou moeten zien....
Inderdaad op hoop van zegen, voel er eigenlijk weinig voor om haar op deze leeftijd nog onder narcose te doen  :-\

Ik zal eens kijken of ik er een goede foto van kan maken!
Door coby.p
#2099464
lijkt heel erg op wat duchesse heeft.
alleen zit het bij haar aan het tandvlees
heb er een tijd geleden een topic over geopend.
kreeg toen tips wat het zou kunnen zijn, (weet het niet meer)
dierenarts heeft het ook gezien, en het is onschuldig.
ik laat het pas weghalen als ze er echt last van krijgt,
aangezien ze bijna 10 is, en de kans groot dat het terugkomt.
duim voor je, dat hety bij jouw hond ook onschuldig is.
Door Butch
#2099499
Lijkt me onschuldig hoor, hooguit dat het door de plek in de weg zit. Dit is geen verstopte speekselklier, ik denk gewoon een fibroompje. Als het op het tandvlees zit zou het een uitgang kunnen zijn van een fistel. Dat is een afvoergangetje van pus of ontstekingsvocht vanuit een ontsteking ergens,  En dat kan dan een ontstoken kies zijn, maar ook een tandvleesontsteking diep onder het tandvlees. Maar dat is in dit geval niet zo, volgens mij is het helemaal dicht, of kan jij zien of er ergens vocht uit komt?

Wat ik wel zie op de foto, is dat de voortanden redelijk afgesleten zijn, het zou kunnen zijn dat hij daardoor telkens net even op zijn lip bijt en aangezien zijn tanden scherpe randen hebben door het slijten kan het daardoor dus in stand gehouden worden.
Maar op de foto is moeilijk te zien hoe de lip tegen de tanden aanligt normaal gesproken, dus je zou zelf even moeten kijken of er een relatie kan zijn met die tanden.
Door coby.p
#2099506
ben ff op zoek gegaan naar mijn topic
als je zoekt op bult tandvlees is het de 1e topic,
het is buh dee een epulide.
visa google, kan je er meer over lezen, en afbeeldingen kijken
succes ermee
#2099545
Ik ga er inderdaad ook vanuit dat het onschuldig is.
Ze heeft er ook geen last van en het zit niet in de weg.

We kijken het dus even aan en als ze er last van gaat krijgen of het gaat groeien laten we het alsnog weg halen.
coby.p schreef: ben ff op zoek gegaan naar mijn topic
als je zoekt op bult tandvlees is het de 1e topic,
het is buh dee een epulide.
visa google, kan je er meer over lezen, en afbeeldingen kijken
succes ermee
Dank je, ga het even opzoeken  :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door