Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door gytha
#2098676
Na een aantal jaren hier niet meer te zijn geweest, kom ik weer terug vanwege een nieuwe hond. Ik heb een cairn terriër van bijna 10 maanden oud en die krijgt altijd Carnibest. Als beloning (en er wordt veel beloond) kreeg zij Farmfood. Nu ben ik in augustus op vakantie geweest en heb veel problemen met eten gehad. Carnibest meenemen was geen optie (caravan) dus ik dacht, ik geef alleen Farmfood. Na een week at zij dat echter alleen nog maar 's avonds. Toen ben ik Renske versvlees (net blikvoer :() voor de ochtend gaan geven, maar na een week wilde zij ook geen Farmfood meer 's avonds. Toen heb ik alleen Renske gegeven en dat was een ramp. Vreselijk galspugen en niet meer willen eten van misselijkheid. Gelukkig waren de 3 weken vakantie toen bijna weer om en gingen wij weer naar huis en kon zij weer overstappen op de Carnibest. Weer terug naar Carnibest ging ook niet probleemloos, want de eerste dagen had zij toch nog last van galspugen en diarree. Wij willen haar altijd meenemen op vakantie en ook voor meerdere weken, dus moet ik een oplossing voor het eten vinden. Nu kwam ik K9 natural tegen op jullie site en dat heb ik afgelopen zondag geprobeerd. Zij keek er wel vreemd naar en at langzaam de brokken op, maar at wel. Of zij dit echter 3 weken wil eten, dat vraag ik mij af. Verder had zij de volgende dag keiharde kleine keutels en moest echt persen. Ik kwam gisteren Easybarf tegen, dat je ook kunt meenemen op vakantie en gedroogd is. Heeft iemand hier ervaring mee of kan er iets over vertellen? Ik kwam het niet tegen op dit forum.
Groetjes, Gytha
Laatst gewijzigd door gytha op do 01 sep 2011, 10:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#2098730
[quote="Leonike"]
Ik neem aan dat je dit bedoelt:
http://www.winkelpleintwente.nl/pronks-dogshop/voeding-hond/nieuw-easybarf/overview/253
Ik ken het niet, ben wel benieuwd, dus lees even mee
[/quote]

Als dit het is, dan vind ik het niks. Er wordt een hoop gewauweld over wat er niet in zit. Maar het is volstrekt onduidelijk wat er wel in zit:

Easybarf bestaat volledig uit rauw, gedroogd vlees aangevuld met natuurlijke vitaminen/mineralen. Easybarf bevat geen bijproducten zoals groenten, granen, rijst en/of ander vulmiddelmiddelen.

Nou, alleen gedroogd vlees met wat vitamine/mineralenpoeder is in mijn ogen niks. En in de verste verte niet te vergelijken met een gevriesdroogd product dat gemalen bot, vlees, orgaanvlees, etc bevat.

Ik zou zeggen : droog dan lekker zelf je vlees en orgaanvlees op een droogmachientje, droog desnoods ook wat kipvleugeltips of kippennek op een zeer lage temperatuur en neem dat mee op vakantie.

Brr, wat liften bedrijven toch graag mee he, op een succesvolle term zoals BARF, zonder dat het ook maar in de verste verte BARF benaderd :-X
Door gytha
#2098771
Daarom stelde ik ook deze vraag over Easybarf. Ik heb er namelijk een proefmonster van gekregen en het ziet eruit als grof bruin meel, totaal anders dan K9Natural. Ik begrijp hieruit, dat K9Natural wel een goed voer is voor op vakantie en dat je dit wel een aantal weken achter elkaar kunt gebruiken? Zelf bereiden en drogen zie ik echt niet zitten. Ik vind eten klaarmaken voor mijzelf al een ramp.
Door eelke
#2098811
heb je wel een koelkast in de caravan (koelbox zou trouwens ook nog kunnen) en ga je in nederland op vakantie?

smuldier en rodi zijn te koop bij de AH, jumbo, c1000, plus, dirk... en nog meer supermarkten. Dan zou je eens per 3 dagen dat kunnen gaan halen.
Door gytha
#2098904
nee, ik ga naar het buitenland. Anders was het inderdaad een stuk gemakkelijker geweest.
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#2099200
Kun je dan je hond niet gaan laten wennen aan het barfen? Dan kan je in het buitenland ook met kip uit de voeten en bij slagerijen terecht, ect.
Ik heb Renske mee genomen op een vakantie en dat was een eenmalige expeditie. Wat is dat duur voor wat je ervoor krijgt zeg. :-X
Door hamada
#2100826
Waar ga je heen met vakantie? Er zijn landen waar ze ook kvv verkopen, maar het is dan alleen even wat zoeken op internet voor je op vakantie gaat. Of inderdaad voor die paar weken wat samenstellen. Van een vakantieperiode zullen toch geen tekorten optreden?
Door BbvDoerak
#2121512
Wij hebben onze hond op vakantie twee weken Vers Vitaal gevoerd en hij heeft het er super op gedaan. Dat terwijl hij toch nogal gevoelige darmen heeft.
Het is natuurlijk geen kvv of barf maar voor die twee/drie weken een prima alternatief vindt ikzelf.
Door Lil
#2121626
Vlees drogen is niet veel werk. Zet je droger aan en haal het als het klaar is eruit. Bewaar het goed en neem mee op vakantie. De mijnen hebben het laatst top gedaan op gedroogde eendennek, kippennek, runderlip, runderpens en runderlong en hertenvlees. Wel veel water aanbieden of weken voordat je het voert.
Door @nouk
#2121676
[quote="gytha"]
Zij keek er wel vreemd naar en at langzaam de brokken op... Verder had zij de volgende dag keiharde kleine keutels en moest echt persen.
[/quote]

Ik durf het bijna niet te vragen, maar... je had het toch wel eerst in water laten weken, hè?  :-X

Anders misschien nog wat meer water toevoegen?

ps: ik nam voor mijn hond NatureDiet mee, schijnt op Renske te lijken, maar dan anders... en dat ging prima, en daarnaast veel vers vlees gegeven uit de supermarkt. Misschien is dat iets om te proberen?
Laatst gewijzigd door @nouk op vr 30 sep 2011, 13:30, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door