Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Danny
#2094877
Zoals jullie misschien weten is mijn meisje drachtig ze zit nu op ruim 5 weken.
Gaat best snel moet ik zeggen, zo langzaam aan bigint haar buik wat te veranderen en zie ik mijn altijd zo slanke meisje veranderen in een "dik" hondje!

Vroeg me af wanneer en hoeveel jullie meer gaan voeren?
Gina krijgt KVV.

Kreeg al opmerkingen dat ik haar straks wel op speciale puppybrokken moet gaan zetten......hmmmhmmm ??? Nou dat doen we natuurlijk niet maar wil van jullie wel eens horen wat en wanneer en hoeveel jullie meer gaan voeren?
Door Decibels
#2094886
Mijn teven krijgen met 5 weken dracht een hapje meer. Van lieverlee wordt dat hapje extra uitgebreid naar ongeveer een halve maaltijd extra naar het eind toe. Aan het eind van de dracht worden de porties verdeelt over meerdere keren per dag, omdat ze dan niet meer in één keer een volle maaltijd tot zich nemen. Ik heb er niet echt een standaard regel voor. Ik voer met m'n ogen. Maar....ik moet erbij zeggen dat Goya me tijdens haar dracht af en toe tot wanhoop dreef. Die wilde rond de 4 weken ineens niets meer en kreeg ik er met moeite wat in. Later in haar dracht wilde ze alleen nog maar konijn en vertikte het iets anders te eten. Toen de pups er eenmaal waren maakte het niets meer uit wat ze te eten kreeg.... :biggrin2:
Door tessa
#2095940
Tanja barft normaal  maar tijdens haar dracht heb ik haar vanaf 5 weken meer gegeven.
Van een keer per dag ging ik naar twee keer per dag.
Vanaf 6 weken kreeg ze de dubbele hoeveelheid voer (lotgering)
Tanja kreeg dus een kilo, verdeeld over twee keer.
Ze weegt normaal 27 kilo.
Door tessa
#2095943
Tanja (boxer) krijgt normaal een pond lotgering of barf
Vanaf 5 weken dracht ben ik haar meer gaan geven.
Met een week of zes zat ze op een kilo per dag, verdeeld over twee keer.
Dit had ze echt nodig, ze droeg 10 pups.
Door Mirjam4
#2098483
Bij beide nestjes die ik hier heb gehad, heb ik de teef vanaf een week of 3 meer gevoerd. Langzaam opgevoerd van de 110 gram per keer (2x per dag) naar 140 gram per keer (3x per dag) (carnibest natuur) Ik voerde tijdens de pup tijd carnibest pup maar hier kon ze niet echt tegen en ben toen overgegaan op carnibest actief en dit was prima. 4 tot 5 per dag 150 gram. Geen puppybrokken trouwens.

Ook de pups heb ik afgespeend op carnibest pup.
Door danielle1980
#2098598
hier ga ik dus rond 5 a 6 weken meer voeren als ik vind dat ze magerder beginnen te worden, dus de ribben kan voelen
ik ben dus iemand die echt heel erg oplet dat de teef niet veeeeeeel te dik word :-[
mn eerste nest was es gewoon dik, puppen heeeel groot en zwaar, bevalling zwaar.

dus vanaf toen zijn me honden nog nooit zo slank geweest als dat ze zwanger zijn...
alhoewel ik weet dat van nature pup gewicht ook bepaald word geloof ik ook dat hoe meer voer de teef krijgt hoe zwaarder de pups worden.
en ik wil helemaal geen mega grote pups, want dan is t voor de moeder nog zwaarder.
angel kon je tot 7 weken bij laatste nest niet eens zien als ze stond dat ze zwanger was, de sprong ook nog overal op, de buik was niet enorm gegroeid tot de allerlaatste week.
ik let niet op hoeveelheid geef rustig 200 gram per week meer als ik denk dat nodig is of nog meer, maar ik doe dus alles met voelen.

ze krijgen tot 6 weken ong hun barf en daarna worden het kleinere of gemalen botten en / of kvv
Door Bosliefje
#2099087
Zo doe ik het:
vanaf week 7 meer gaan voeren,  tot ze vlak voor de geboorte 150% krijgt.
Een teef dik voeren is geen kunst, maar volstrekt onnodig en alleen maar lastig bij de geboorte (weet ik uit ervaring!)
Zoals mijn DA zei: te puppen nemen toch wel wat ze nodig hebben. Het meer voeren is vooral om de komende melkgift te ondersteunen.
Dan zoetjesaan steeds meer geven, maar als ze echt melk gaat geven, vanaf week 2-3, dan ook echt veel meer geven, bij mijn teef tot 400% verdeeld over 5 maaltijden. Maar dat zal per teef  en nestgrootte verschillen. Toen gaf ik ook extra ei en zure melkproducten, vooral vanwege het extra vocht.
Als de puppen zelf gaan eten, vanaf week 4, kan de voerhoeveelheid weer langzaam minder.
Laatst gewijzigd door Bosliefje op do 01 sep 2011, 17:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Door C@rine
#2099172
Ik heb 1 nestje gefokt op KVV.
Vanaf 5 weken iets meer gaan voeren, kijken naar je teef.
Zo ongeveer vanaf 7 á 8 weken meerdere portie's per dag.
Ze heeft me verrast door op de 57e dag te bevallen ;D tussen de soep en de aardappelen.
Een trimhond nog op tafel, de loodgieter in de keuken voor een nieuwe kraan, de kist stond a wel in de kamer!
Door Danny
#2099358
Dank jullie wel!
Ik hou gewoon niet van een dikke hond....natuurlijk mag ze wel dik worden nu van de pups he!
Maar ik wil het haar niet zwaarder maken dan nodig is....ik geloof er heel erg in dat de pups toch wel pakken wat ze nodig hebben, maar ja het moet ook niet zo zijn dat het ten koste gaat van Gina.

Ik voer haar nu ietsjes meer, maar nog niet heel veel meer, ze heeft wel trek, maar is niet super hongerig. Ik voel en kijk gewoon heel goed naar haar.
Ze is nog lekker actief en vrolijk heeft nog lekker zin om te trainen en te wandelen. Ik kijk ook gewoon naar de dag...wat ze doet.

Ze is nu 6 weken en 2 kilo aangekomen.
Vind het wel heel gaaf om mee te maken en haar buik te zien veranderen.
Door Mirjam4
#2100903
Ik houd ook niet van dikke honden maar dat een hond poep gaat eten terwijl deze staat te poepen is mij ook te gek. Vandaar toch net wat eerder bijvoeren. Onze teef had het echt nodig.

Geniet ze nog van de resterende weken Danny!! En ik hoop op een spoedige bevalling!!
Door Sietie
#2105199
vanaf een week of 6 iets meer voeren, gewoon kijken hoe ze er uit ziet...Hier de laatste drachtige teef heeft eigenlijk niks meer gehad omdat ze ook niet meer wilde eten. Ze zag er voor de dekking al behoorlijk goed uit dus had wel wat reserve. Na de geboorte zag ze er nog steeds goed uit terwijl ze toch 7 puppen... vooral na de geboorte drastisch gaan opvoeren..alvast veel succes met de komende bevalling, spannend!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door